Ondersteuning

Hoe u klantbeoordelingen beheert

Beoordelingen beheren en uw goede klantenservice adverteren door middel van Trusted Shops

E-mail notificaties bij nieuwe beoordelingen

Wilt u up-to-date zijn bij nieuwe inkomende beoordelingen? Perfect, wij zullen u een e-mail sturen wanneer u nieuwe beoordelingen heeft ontvangen.

Hoe werkt het?

  1. Login op My Trusted Shops.
  2. Klik op 'User Administration' in de rechter boven hoek.
  3. In de tab "User Data" selecteert u de check box 'Notificatie e-mail / Nieuwe beoordeling'.
Manage customer reviews with email notification

Antwoorden op reviews in uw openbare review profiel

In het onwaarschijnlijke geval dat u een negatieve review ontvangt van een klant, kunt u uiteraard publiekelijk op de beoordeling antwoorden, zodat u uw uitstekende klantenservice zo aan toekomstige klanten demonstreert.

Hoe werkt het?

  1. Login op My Trusted Shops en klik op de tab 'Beoordelingen / Klantbeoordelingen'
  2. Kies de review die u zou willen becommentariëren en klik op 'edit'.
  3. Klik op 'Voeg commentaar toe' om deze openbaar te maken en klik op save.
Reply to customer reviews

Uw commentaar zal direct zichtbaar worden in het openbare beoordelingsprofiel.

Comment is displayed in review profile

Beslis zelf wanneer beoordelingsmails verstuurd worden

In het ideale geval ontvangen klanten een of twee dagen na ontvangst van de bestelling per e-mail een beoordelingsverzoek. Voor beoordelingsverzoeken die u via de Trustbadge® verstuurt, kunt u het tijdstip van verzenden eenvoudig instellen in My Trusted Shops, via “Beoordelingen – Instellingen – Later beoordelen”.  Richt u daarbij op de gemiddelde levertijd.   

U kunt in het instellingen menu overigens ook de beoordelingsprofielen van al uw webwinkels aan elkaar koppelen en de breedte van de beoordelingswidget instellen.

Bescherm uw goede naam: Beoordelingen melden

Negatieve beoordelingen hebben ook hun waarde, wanneer u daar goed op reageert. Alleen is niet elke beoordeling waar, of zelfs in sommige gevallen, toegestaan.

Wanneer een klant in zijn commentaar een onjuiste of beledigende uitspraak doet of wanneer een klant een webwinkel beoordeelt, waar hij helemaal niets besteld heeft, kunt u dat melden aan Trusted Shops.

Hoe werkt het?

  1.  Login op My Trusted Shops en klik op de tab 'Beoordelingen / Klantbeoordelingen'
  2. Selecteer de beoordeling waarvan u melding wilt maken en klik op 'Bewerken'.
  3. U kunt de beoordeling eventueel voorzien van uw commentaar. Deze reactie is voor iedereen te zien. Klik vervolgens op 'Beoordeling melden'.

In het venster dat daarna verschijnt, kunt u de reden van uw melding aangeven en leest u belangrijke informatie over de toetsingsprocedure.

Houd a.u.b. rekening met het feit dat we afhankelijk van de reden van uw melding een bewijs kunnen verlangen. 

Manage reviews with infringement process

Meer veiligheid met de bestelnummer-editor

Deel ons mee hoe de indeling van de bestelnummers van uw webwinkel eruit ziet en wij controleren of een garantie of klantbeoordeling daadwerkelijk van uw klant komt.

Met behulp van onze eenvoudig te bedienen assistent legt u het schema van de uitgegeven bestelnummers vast. De door uw klanten ingevoerde nummers worden dan gecontroleerd, maar op grond daarvan wordt er geen bestelling of beoordeling afgewezen. Om deze functie te kunnen gebruiken zijn geen wijzigingen aan uw webwinkel vereist.

Hoe werkt het?

  1. Login op My Trusted Shops en klik op de tab 'Zekerheid'.
  2. Selecteer uw webwinkel.
  3. Gebruik het voorgestelde model of creëer uw eigen bestelnummer schema. Onze bestelnummer-editor controleert nu of uw aangegeven schema met de aankomende bestelnummers past.
  4. Bij punt 4 vindt u statistieken betreffende de controle van de bestelnummers.