Trusted Shops FAQ

Vaak gestelde vragen over de geld-terug-garantie

Hier vindt u vragen die regelmatig worden gesteld over het thema Geld-terug-garantie

Antwoorden van Trusted Shops

Wat heb ik als exploitant van een webwinkel aan de Trusted Shops Garantie?

Met de geld-terug-garantie kunnen webwinkelklanten zich verzekeren tegen het verlies van het aankoopbedrag in geval van niet-levering of na terugzending van de goederen. De Garantie krijgen webwinkels altijd in combinatie met het keurmerk. Deze combinatie van vertrouwen en veiligheid is een van de redenen voor het sterke conversie-effect van Trusted Shops.
Een groot aantal webwinkels in Europa voert het Trusted Shops-keurmerk en biedt zijn klanten dus ook de geld-terug-garantie van Trusted Shops aan. Daardoor heeft een groot aantal potentiële online kopers al ervaren dat zij zonder meer kunnen vertrouwen op de betrouwbaarheid van deze webwinkels. Dit leidt ertoe dat potentiële klanten onbezorgd aankopen doen bij webwinkels met het Trusted Shops-keurmerk. Dit verhoogt uw conversieratio en verlaagt het aantal afgebroken aankoopprocessen in uw winkelmandje.

[naar boven]

Hoe biedt ik mijn klanten de Trusted Shops garantie in mijn webwinkel aan?

Met de combinatie van het keurmerk en de garantie verleent u als webwinkelier een uniek vertrouwenselement aan uw webwinkel. Om u het aanbieden van de garantie zo eenvoudig mogelijk te maken, hoeft u voor de integratie ervan alleen de Trustbadge® in uw webwinkel te integreren. U zult zien dat hierin al alles voorbereid is voor de verschillende shopsystemen.
Na de integratie wordt uw klanten de garantie automatisch aangeboden op uw bevestigingspagina voor bestellingen.

[naar boven]

Moet ik de geld-terug-garantie in mijn webwinkel integreren?

De Trusted Shops-garantie is gekoppeld aan het Trusted Shops-keurmerk. Gecertificeerde Trusted Shops leden die het keurmerk voeren, beloven hun klanten met de Trusted Shops garantie dat zij onbezorgd aankopen kunnen doen in hun wekwinkel. Daarom is de integratie van de Trusted Shops garantie voor gecertificeerde webwinkels verplicht.
[naar boven]

Wat kan ik bij technische problemen met de integratie van de Geld-terug-garantie doen?

Na de integratie van de Trustbadge® wordt uw klanten de garantie automatisch aangeboden op uw bevestigingspagina voor bestellingen. In ons Integratiecenter vindt u de intregratie-instructies voor de verschillende webwinkelsystemen, maar ook algemene instructies voor individuele voorkeuren en wensen. Wanneer u daar geen passend antwoord vindt, kunt u gebruik maken van ons contactformulier

[naar boven]

Voor welke periode geldt de geld-terug-garantie?

In principe bedraagt de garantielooptijd 30 dagen en deze kan bij behoefte door de klant met nog eens 30 dagen worden verlengd. Neem bij interesse in een langere garantielooptijd contact met ons op via ons contactformulier.
[naar boven]

Tot welke waarde zijn de aankopen van mijn klanten verzekerd?

Met de geld-terug-garantie kunnen klanten hun aankoop tot een waarde van 2500 euro verzekeren.
Neem bij interesse in een hoge dekkingsbedrag gewoon contact met ons op via ons contactformulier.

In  een  op  de  Duitse  markt  gerichte  webwinkel  kunnen  uw  klanten  zich  na  hun  aankoop  aanmelden  voor lidmaatschap  van  Trusted  Shops  Basic  (incl.  Kopersbescherming  tot  €  100  per  aankoop)  en  kiezen  een optimale  upgrade  voor  Trusted  Shops  PLUS  met  een  garantie  tot  €  20.000  per  aankoop  (Trusted  Shops-garantie).

[naar boven]

Hoe wordt een garantiegeval afgehandeld?

Het kan altijd een keer gebeuren dat een bestelling niet goed gaat en dat aanspraak wordt gemaakt op de geld-terug-garantie. Zodra een klant bij ons meldt dat hij zijn goederen niet heeft ontvangen of een verzoek tot restitutie van de koopprijs indient, nemen wij contact met u op om de gang van zaken te onderzoeken en om zo nodig de garantieclaim te honoreren en uit de voeren.
Bij vragen over een garantiegeval kunt u heel eenvoudig via ons contactformulier contact met ons opnemen.

[naar boven]

Wat houdt de garantiefaciliteit exact in?

Om een gecertificeerde webwinkel in staat te stellen de Trusted Shops garantie aan te bieden, leggen wij bij aanvang van het lidmaatschap een garantiefaciliteit vast.
De garantiefaciliteit is het maximale bedrag aan actieve Trusted Shops-garanties waarop uw klanten aanspraak kunnen maken.
Het geeft dus concreet aan welk bedrag aan actieve garanties gewaarborgd is. Een garantie is in standaardgevallen 30 dagen actief. Na afloop van deze periode ontstaat dus binnen de garantiefaciliteit weer ruimte voor nieuwe garanties.
Wat dit exact betekent, laat zich het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld:
In een webwinkel wordt elke dag een product verkocht voor 50,– € per stuk en er wordt daarvoor een garantie afgesloten. Na 30 dagen bedraagt de som van de actieve garanties dus 1.500,– €. De garantiefaciliteit moet op zijn minst deze som afdekken.

[naar boven]

Waarom heb ik eigenlijk een garantiefaciliteit nodig?

Om uw klanten de Trusted Shops garantie aan te kunnen bieden, leggen wij bij aanvang van het lidmaatschap een garantiefaciliteit vast.
De Trusted Shops garantie is een essentiële voorwaarde om het keurmerk te kunnen verwerven. Het is immers een belangrijk signaal voor uw klanten dat een aankoop in uw webwinkel veilig is - in elk opzicht.
Daarom is de garantiefaciliteit ook de eerste stap in het kader van uw audit en het brengt u een stap dichter bij de weergave van het keurmerk.

[naar boven]

Hoe wordt de garantiefaciliteit bepaald?

Om ervoor te zorgen dat de klanten in probleemgevallen gedekt zijn, hebben wij een sterke partner aan onze zijde: De kredietverzekeraar Atradius staat borg voor de Trusted Shops Garantie.
Bij aanvang van uw lidmaatschap leggen wij in samenwerking met Atradius uw individuele garantiefaciliteit vast. Wij richten ons daarbij vooral op de door u opgegeven online omzet.
Wanneer we hiervoor nadere informatie van u nodig hebben, nemen we contact met u op.

[naar boven]

De limiet van mijn garantiefaciliteit is bereikt, wat nu? 

Om te beginnen het belangrijkste: uw klanten kunnen de garantie blijven afsluiten!
In samenwerking met Atradius zorgen wij voor een verhoging van de limiet van de garantiefaciliteit. Wanneer we hiervoor nog verdere informatie van u nodig hebben, nemen we contact met u op.
Uiteraard zien uw klanten niets van de processen rondom de kredietwaardigheidsbeoordeling. Hierover communiceren wij alleen rechtstreeks met u.

[naar boven]

Met wie kan ik contact opnemen, als ik nog vragen over de Trusted Shops Geld-terug-garantie heb?

Voor al uw vragen en alle details van onze Geld-terug-garantie staat ons team graag tot uw beschikking: bel ons onder +31(0)20 709 1235 of stuur ons een bericht.
[naar boven]