Trusted Shops FAQ

Vaak gestelde vragen over de Trustbadge®

Hier vindt u vragen die regelmatig worden gesteld over het thema Trustbadge®.

Antwoorden van Trusted Shops

Wat is de Trustbadge®?

De Trustbadge® is het centrale element voor een optimaal gebruik van alle Trusted Shops-producten. Hij bundelt alle voordelen voor uw en uw klanten in een enkele toepassing. Het zichtbare deel van de Trustbadge® is in de standaardvariant de combinatie van het keurmerk en de klantbeoordelingen en wordt rechtsonder in uw webwinkel weergegeven.
Het technische gedeelte van de Trustbadge® zorgt ervoor dat uw klanten in het Check-Out-Proces de kosteloze geld-terug-garantie aangeboden krijgen en herinnerd worden aan de afgifte van een beoordeling. Heeft de klant op dat moment geen tijd, dan kan hij zich ook op een later tijdstip per e-mail laten herinneren aan de afgifte van een beoordeling.
Als JavaScript-Code-snippet functioneert de Trustbadge® in alle webbrowsers en op alle eindapparatuur en laat hij zich binnen enkele minuten integreren. Na integratie profiteert uw webwinkel automatisch van nieuwe ontwikkelingen en features.

[naar boven]

Welke voordelen biedt de Trustbadge® mij?

Na integratie is de Trustbadge® altijd in het blikveld van uw klanten om ze te herinneren aan het betrouwbaarheidsvoordeel door de Trusted Shops-producten. Een voordeel dat zijn weerslag vindt in een duidelijke verhoging van de conversieratio.
Bovendien ondersteunt de Trustbadge® u bij het verzamelen van beoordelingen: door de automatische beoordelingsherinnering is bij 70% van de webwinkels het aantal herinneringen verdubbeld sinds de inbouw van de Trustbadge®.

[naar boven]

Hoe krijg ik de Trustbadge® op mijn website?

Afhankelijk van de webwinkel of de gebruikte shopsoftware maakt u gebruik van de bijpassende instructies.
[naar boven]

Rechtsonder in mijn webwinkel is geen ruimte. Kan de Trustbadge® ook
ergens anders worden weergegeven?

Ja, de Trustbadge® kan flexibel gepositioneerd worden. In deze handleiding laten wij u zien hoe u de instellingen voor uw webwinkel kunt aanpassen.
[naar boven]

Hoe verander ik het formaat van de Trustbadge®?

U kunt niet alleen de positie, maar ook de omvang van de Trustbadge® bepalen. Hoe u dat moet doen, ziet u in deze instructie.
[naar boven]

Kan de positie van de geld-terug-garantie en van de beoordelingsherinnering op de bevestigingspagina voor bestellingen worden veranderd?

Ja, volg daarvoor a.u.b. deze instructies op.
[naar boven]

Ik heb de Trustbadge® geïntegreerd, maar hij wordt niet correct weergegeven. Waar kan dat aan liggen?

De Trustbadge® past zich automatisch aan uw status aan:

  • Heeft u nog geen beoordelingen, dan wordt ook geen beoordeling weergegeven. Zodra de eerste beoordeling binnen is, verschijnt deze in de Trustbadge®.
  • Heeft u ervoor gekozen de certificering niet te doen of is deze nog niet afgerond, dan geeft de Trustbadge® geen keurmerk weer. Zodra u de certificering met succes afgerond hebt, wordt het keurmerk weergegeven en wordt de geld-terug-garantie voor uw webwinkel vrijgegeven.
[naar boven]

Kan ik de Trustbadge® ook al integreren, voordat de certificering met succes afgerond is?

Ja, de Trustbadge® past zich dan automatisch aan uw status aan.
[naar boven]

Is het mogelijk om de Trustbadge® tijdelijk te deactiveren?

Ja, daarvoor hoeft u slechts een instelling in de Trustbadge® te wijzigen. Hoe dat er precies uitziet, ziet u hier.
[naar boven]

Hoe verzamel ik beoordelingen met de Trustbadge®?

De Trustbadge® zorgt ervoor dat iedere klant herinnert wordt aan de afgifte van een beoordeling. Op die manier verzamelt u volledig automatisch nieuwe beoordelingen. Als voorwaarde geldt dat de Trustbadge® geïntegreerd moet zijn. Volg dus gewoon onze instructies op.
[naar boven]

Kan ik zelf het moment bepalen waarop de klant aan de beoordeling herinnerd wordt?

U kunt in My Trusted Shops onder “Beoordelingen configureren” instellen hoeveel dagen na de aankoop de herinneringsmail moet worden verzonden.
[naar boven]

Kan het gebruik van de Trustbadge® negatieve uitwerkingen hebben op de laadtijd van mijn webwinkel?

Bij de ontwikkeling van de Trustbadge® hebben wij er speciaal op gelet dat wij de laadtijd van onze leden niet zouden beïnvloeden. De data voor de Trustbadge® komen uit het High-Performance Content-Delivery-Network (CDN) van Akamai. Akamai is wereldwijd met meer dan 150.000 servers in 92 landen de grootste aanbieder van clouddiensten voor de levering, optimalisatie en beveiliging van online content en zakelijke toepassingen. Tot de meer dan 3500 klanten behoren o.a. Apple, eBay, Facebook, Microsoft, XING en Yahoo.
[naar boven]

Welke gegevens geeft de Trustbadge® door aan Trusted Shops?

Roept een browser de Trustbadge® op, dan worden alle gebruiksgegevens in de zin van § 15 TMG doorgegeven (bijv. datum, uurtijd, referrer, IP-adres van de client) – gegevens dus die bij elke datatransmissie via het internet doorgegeven worden. Persoonsgerelateerde gegevens volgens § 14 TMG (bijv. naam en e-mailadres) worden niet aan Trusted Shops doorgegeven.
[naar boven]

FTP: Wat heb ik nodig om via FTP toegang te krijgen tot mijn webwinkelserver?

Om de Trustbadge® in bepaalde webwinkel-programma's te kunnen integreren, heeft u toegang nodig tot de bronbestanden van uw webwinkel via een FTP-verbinding. U heeft hiervoor de toegangsgegevens en administratorrechten nodig. Hieronder treft u een voorbeeld aan:
Server-/hostadres: een IP-adres zoals bijv. 123.321.123.321 of een URL zoals bijv. ftp.webwinkelnaam.nl
De gebruikersnaam en het wachtwoord.

Informeer bij twijfel bij uw domeinhost/administrator naar uw toegangsgegevens of raadpleeg de helppagina's van uw domeinhost. Een voorbeeld:
1und1 Helpcenter: Webspace en toegangen
Strato FAQ: Bestanden via FTP uploaden

Als volgende stap heeft u software nodig om een FTP-verbinding met uw server tot stand te brengen. Bekend zijn bijv. Filezilla en de Firefox-Plugin FireFTP. Wij adviseren u een van beide te installeren.
[naar boven]

FTP: Hoe kan ik via FTP toegang te krijgen tot mijn shopserver?

Installeer bijv. FireFTP als plug-in in uw Firefox-browser. Voeg de FireFTP-knop toe aan het snelstartmenu via Menu en Aanpassen. Start FireFTP in Firefox via de snelstartknop (1). Klik vervolgens in het FireFTP-venster linksboven op Een gebruikersaccount instellen en selecteer Snelle aanmelding (2). Vul tenslotte uw servertoegangsgegeven in bij Host, Gebruikersnaam en Wachtwoord (3).

Kies in tabblad Verbindingen voor een Veilige verbinding, SFTP is een gebruikelijke keuze. Klik vervolgens op Verbinden.

U heeft nu via FTP toegang tot uw server en kunt bestanden zowel up- als downloaden. Door op / te klikken keert u terug naar het hoofdscherm. Normaal gesproken vindt u de map van uw geïnstalleerde webwinkelsysteem met daarin de verschillende systeembestanden onder var/www/html.

[naar boven]

Met wie kan ik contact opnemen, als ik nog vragen over de Trustbadge® heb?

Voor al uw vragen en alle details van de Trustbadge® staat ons team graag tot uw beschikking: bel ons onder +31(0)20 709 1235 of stuur ons een bericht.
[naar boven]