paradigit.nl- Logo - Beoordelingen

paradigit.nl

1.722 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden7.320 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 17 jul 2019
paradigit.nl voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

11 aug 2023
Ik had een nieuwe laptop nodig en mijn zoon adviseerde een kijkje te nemen op de site van Paradigit. Hij had zijn eigen laptop voor school ook via de website van Paradigit besteld en was ervan overtuigd dat ik ook zou slagen. Een aantal eisen had ik bij voorbaat al voor mijn nieuwe laptop. De keuzehulp op de site maakte het nog gemakkelijker. Het is de ASUS TUF Gaming F15 FX506LHB-HN364W laptop geworden. De betaling verliep goed en de volgende dag werd mij laptop via DHL afgeleverd. Ook al geef ik 5 sterren, toch heb ik kritiek, maar dan op DHL als vervoerder. Paradigit stuurt via de mail met een 4 cijferige code en een QR-code. Deze 4 cijferige code of de QR-code zou je aan de bezorger moeten laten zien. Dan pas zou de bezorger de laptop mogen overhandigen. Een wassen neus! Toen ik de sleutel in het slot van de voordeur had gedaan om deze te openen, was de bezorger al weer teruggelopen naar zijn bestelauto. Voor de voordeur stond wel mijn bestelde laptop, maar ik heb hier niet voor hoeven te tekenen of de 4 cijferige code of de QR-code laten zien.

15 sep 2023
Geachte heer/mevrouw, Met deze recensie wil ik mijn frustratie en ongenoegen uiten over mijn bestelling die ik begin augustus heb geplaatst bij jullie en waar ik helaas achteraf spijt van heb gehad tot op de dag van vandaag. Laat me even de hele situatie uitleggen. Begin augustus, ben ik gaan googlen om voor een goede, eerlijke en leuke prijs een Apple Watch en AirPods Max voor mijn vriendin te halen in een leuke dameskleur. Hierbij kwam ik bij jullie webwinkel uit. Weliswaar hadden jullie concurrenten wel leukere en betere prijzen, maar wat mij opviel bij jullie waren alle positieve reviews op Trustpilot. Trustpilot erken ik als een zeer betrouwbare bron waardoor dit zeker invloed heeft geweest om de aankoop bij jullie webwinkel te plaatsen. Winkels als MediaMarkt, Coolblue en andere elektronica winkels heb ik helaas altijd fysiek in de winkel nooit goede ervaringen gehad… laat staan hun online webwinkel. Dus begin augustus heb ik deze 2 producten besteld voor mijn vriendin. Waar ik wél erg tevreden over was, was de zeer maar dan ook erg zeer snelle levering. Ik had volgens mij zondag besteld, en deze werd letterlijk de volgende dag of twee dagen later afgeleverd. Tenminste, een gedeelte van de bestelling. Mijn complimenten hiervoor. Hierop had ik dus ook de klantenservice van jullie benaderd via WhatsApp, gezien ik mij afvroeg waar de koptelefoon was en vanwege het feit dat bij deze eerste levering, ik een verkeerde kleur Apple Watch had ontvangen in plaats van wat ik had besteld. Overigens dacht ik dat het om een gloednieuw en gesealde smarwatch ging, maar dit was niet zo gezien het kennelijk een “tweede kansje” was. Hierop heb ik besloten om deze te retourneren wat ik ook tegelijk direct vroeg aan hen, aangezien ik zelf via de site de retour niet kon aanmelden. Zij zeiden dat dit pas mogelijk was, nadat ik alles binnen zou krijgen. Begrijpelijk en ik wachtte dus totdat de koptelefoon binnen zou komen. De koptelefoon kwam uiteindelijk binnen. Helaas, zag de kleur er in het echt heel erg anders uit dan wat ik had verwacht online en op de site. Hierop heb ik dus besloten om naast de smartwatch die ik sowieso wou retourneren om óók de koptelefoon te retourneren. Dit heb ik dus zelfstandig gedaan via jullie site waarop ik toen wél mijn retour kon aanvragen en deze aanmelden. Vrijwel vanaf hier toen ik de retour had afgegeven, begon deze achtbaan van ellende waar ik mij nog steeds in bevind… Op 10 augustus, heb ik beide producten geretourneerd in een fysiek DHL servicepunt die elk hun eigen retourlabel met bijbehorende RMA bevatten. Hierbij heb ik een digitaal verzendbewijs ontvangen via mijn mail. Na 2 weken, kreeg ik ineens een mail van jullie met als onderwerp dat jullie beide retouren nog niet van mij hebben ontvangen. Heel erg vreemd, aangezien ik ze 2 weken geleden had geretourneerd én voor beide verzendbewijzen ervoor heb gekregen. Ook heb ik gezien in de track & trace’s van beide zendingen dat ze beide zijn opgehaald door de bezorger waarbij dus geconcludeerd kan worden dat de retourzendingen niet meer aanwezig zijn bij het DHL servicepunt. Hierbij heb ik besloten om dit te vragen aan jullie klantenservice via WhatsApp. De communicatie ging en gaat erg slordig. Er wordt vaak niet gereageerd of pas nadat ik een vervolgbericht stuur dat ik wacht op een antwoord. Nadat ik eindelijk wat van ze hoorden, vroegen zij mij de track & trace’s van beide retourzendingen. Deze stond ik af, waarop er werd gevraagd of ik ook de bijbehorende verzendbewijzen had. Deze stuurde ik als een screenshot. Echter, werd deze kennelijk niet geaccepteerd door hen. Er werd de hele tijd gezegd dat ik een fysiek bewijs moet krijgen en een één of ander scanbewijs waar ik ten eerste nog nooit van heb gehoord en ten tweede; alle zendingen die ik doe met DHL. Of het nou gaat om retourzendingen of normale zendingen. Ik heb altijd een digitaal verzendbewijs ontvangen. Dit is vooral toepasselijk in deze tijd, gezien de klimaatmaatregelen en dat er zo min mogelijk papier gebruikt moet worden. Dit zei ik allemaal tegen hen, maar zij bleven maar achter hun standpunt waarbij zij ook nog erbij toevoegden dat de screenshots die ik stuurde, slechts een “gedeelte” waren van het verzendbewijs. Dit vond ik ook heel erg naar om te lezen, want ik als klant ondervind een probleem en dan wordt er ineens wantrouwen op me gezet? Het leek wel alsof zij mij een dader noemen nadat ze dat zeiden. Hierop heb ik besloten om het volgende te doen: nogmaals langs de servicepunten gaan om het gevraagde van jullie klantenservice na te vragen én DHL contacteren zowel telefonisch als via livechat over of een fysiek verzendbewijs en scanbewijs überhaupt wel bestaan gezien ik hier nog nooit van heb gehoord of nooit een heb mogen ontvangen. Kortgezegd, zei DHL zowel telefonisch als via de livechat dat fysieke en scanbewijzen inderdaad nog bestaan, maar nauwelijks worden gebruikt vanwege het feit dat er zo min mogelijk papier moet worden gebruikt. En ook dat een digitaal verzendbewijs een officieel bewijsmiddel is om een onderzoek te starten via DHL die ALLEEN Paradigit kan opstarten in plaats van ik, als klant van jullie. Ik ben ook nogmaals langs de afhaalpunten geweest en ik kreeg precies te horen dat zij nooit fysieke verzendbewijzen hebben en niet aan scanbewijzen doen, omdat digitale verzendbewijzen voldoende zijn én vanwege milieuredenen. Overigens het überhaupt contacteren van DHL duurde ontzettend lang. Telkens een wachtrij van 50 man, en zodra ik eindelijk aan de beurt was viel de verbinding vanuit hun kant wacht of werd ik niet meer doorverbonden en moest ik de hele cyclus opnieuw doen. Datzelfde geldt voor de servicepunten gezien het daar ontzettend druk was en men wel erg lang deed. Dit heb ik toen allemaal verteld aan de klantenservice via WhatsApp waar ik slechts enkel leuk kreeg te horen dat het volgens DHL wel een bewijsmiddel is, maar volgens Paradigit niet. Dit voelde heel erg k**. Zo veel moeite gedaan om contact met deze partijen op te zoeken, en dan doodleuk dit te horen krijgen. Hierop heb ik als antwoord de volledige mails met de verzendbewijzen gestuurd van beide retourzendingen. Ook heb ik verteld dat het wel lijkt alsof Paradigit mij überhaupt gewoon niet wil helpen gezien ze er de hele tijd omheen draaien. Alles doen ze eraan, om mij maar niet te helpen. En we waren hier al weer 2 weken verder voor iets wat ik begin augustus heb besteld. Hierop kreeg ik eindelijk gehoor, en is er na 2 weken eindelijk besloten om een onderzoek via DHL op te starten. In de hoop dat mijn retourzending wellicht nog ergens naar boven wordt getoverd of dat het gewoon een fout is in de tracking maar tevergeefs… begin deze week kreeg ik te horen dat de retourzendingen nooit het sorteercentrum van DHL hebben bereikt en dat ik hiervoor verantwoordelijk ben… dit voelt als een dolkstoot die ik krijg in mijn rug. Letterlijk dat ik word gezien als dader van dit hele gebeuren in plaats van als slachtoffer. Sowieso toen ik de track & trace’s had bekeken helemaal aan het begin van dit hele gebeuren, had ik een klein vermoeden dat het wellicht gestolen kan zijn door de bezorger. Naarmate dit proces langer duurde én dat ik te horen kreeg dat het nooit het sorteercentrum van DHL heeft bereikt, is dit vermoeden inmiddels een 100% verdenking geworden dat de retourzendingen wel door de bezorger is gestolen want het kan niet anders. Hoe kan het dat beide retourzendingen wél zijn afgehaald door de bezorger, maar nog nooit het sorteercentrum hebben bereikt? Dit allemaal had ik verteld aan de klantenservice waarop ik weer doodleuk te horen kreeg dat ik dan maar aangifte moet gaan doen en dat het nog steeds mijn verantwoordelijk is en blijft over de retourzendingen. Ik heb hierop geantwoord dat aangifte gaan doen helemaal niks gaat helpen gezien de politie mijn retour niet gaat verwerken, mijn creditcard niet gaan terugcrediteren én gewoon helemaal niks voor mij gaan betekenen. Dit sowieso al door de hoge werkdruk daar en alle personeelstekorten wat we in het dagelijks leven allemaal zien. Ook heb ik verteld dat DHL zegt dat Paradigit verzekerd is hiervoor en dat Paradigit dit dan met DHL moet regelen aangezien er gepaste oplossingen hiervoor zijn. Tevergeefs wordt hier ook geen gehoor aan gegeven! En dit was dan vrijwel het laatste contactmoment die ik met Paradigit via WhatsApp heb geprobeerd aangezien ze mij nu compleet negeren van mijn bestaan… ik heb gisteren nog een kort berichtje gestuurd waarin ik heb gestuurd: “Dit is precies wat ik bedoel met lak aan communicatie vanuit jullie kant…” En nog steeds wacht ik dus op een reactie. Ik denk ook niet meer dat zij mij gaan helpen en dat een klacht indienen via deze mail nog één van mijn enige manieren is om dit hele gebeuren op te lossen. Overigens, het resultaat van het onderzoek moest IK opvragen. Waarom deed Paradigit dit niet uit zichzelf naar mij? Ik vind het heel erg vervelend dat ik als slachtoffer de hele tijd achter een probleem moet aanlopen waar ik helemaal geen invloed op heb. Ik heb netjes de producten retour afgegeven, een verzendbewijs ontvangen en dat het dan wordt gestolen door de bezorger is dan mijn schuld? Dan kan ik dus net zo goed ook bezorger gaan worden, gaan stoppen met studeren én stoppen met mijn huidige bijbaan waar ik toch maar het minimumloon krijg. Ik vind het ronduit schandalig dat ik als klant als de dader wordt gezien en dat het wel lijkt alsof jullie mij gewoonweg niet willen helpen in plaats van kunnen. Jullie willen het gewoon niet en dat merk ik duidelijk aan de manier van hoe er allemaal is geantwoord op mijn berichten, het negeren en de trage reacties. Het is wel lekker makkelijk hè om zo tegen je klanten te doen als het geld al eenmaal is geïnd en de retourzendingen gestolen door een bezorger van jullie bezorgpartner… Ik hoop dat mijn retour dus alsnog wordt verwerkt en dat er een wonder gaat plaatsvinden zodat deze ellende eindelijk voorbij is. Als er nog steeds niks gebeurd, ben ik helaas genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen…

Beoordelingen voor paradigit.nl