charlietemple.com- Logo - Beoordelingen

charlietemple.com

4.045 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden40.473 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 2 okt 2018
charlietemple.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

13 aug 2023
Uiteindelijk heb ik na 10 dagen mijn bril ontvangen. En hij is helemaal oke. De communicatie echter is een ander verhaal. Na de bestelling werd gemeld dat het plm 1 werkdag zou duren alvoren ik de bril zou ontvangen. Tevens was hij al als pakket aangemeld bij DHL. Die app gaf een melding: 'aangemeld, maar nog niet ontvangen'. Dat duurde min. 5 dagen. Dat is vreemd dus ik bel de klantenservice, die doodleuk meldt dat je niet kunt bellen en je dan maar moet mailen. Na 2 e-mails nog geen respons. Dat is niet correct vind ik. Uiteindelijk ontving ik 3 dagen daarna de melding dat mijn bril nu dan verzend klaar was ( vreemd dat hij dan al 5 dagen eerder is aangemeld bij DHL) 2 dagen later heb ik de bril netjes ontvangen en de kwaliteit is zoals gewenst. Ik snap dat bij budget bedrijven niet altijd alles perfect loopt. Maar pas dan de melding op de site aan en schrijf niet dat het 1 werkdag duurt. En zorg dat de Klantenservice doet waarvoor ze is opgetuigd: aan klanten service verlenen. Het grootste probleem in Nederland met Klantenservices is dat de personen die die bemensen geen benul hebben van wat er van het verwacht wordt. Als je niet tegen zeurende klanten kunt dan moet je daar niet gaan zitten!!! En bedrijven snappen de functie ook niet. Als je geen service kunt of wilt verlenen schaf dan je klantenservice af. Dan wek je ook geen verwachtingen

9 aug 2023
€4,95 betaald om thuis te passen. Die zou je dan bij je volgende bestelling terugkrijgen zodat het passen uiteindelijk gratis was. Leuk concept maar als ze brillen sturen om te passen die vervolgens niet bestelbaar zijn (niet leverbaar), heb je hier dus helemaal niets aan! De 4,95 terugkrijgen kan maar 1 maand lang, daarna heb je pech. Er is geen enig zicht op wanneer de gekozen bril weer leverbaar zal zijn. Ik heb meerdere malen contact gezocht hierover maar ik krijg gewoon 0 reactie terug. Wat ongelofelijk slecht dit! Juist door dit concept om “gratis” te passen had ik het vertrouwen om het uit te proberen èn omdat er een actie is nu voor 25% extra korting. Kan ik dus mooi allemaal op mijn buik schrijven en ben ook nog eens €4,95 lichter!!

Beoordelingen voor charlietemple.com

Voor de derde keer bril besteld leesbril aanggeven zoals vorige bestelling receptuur. Krijg ik verkeer de glazen geen idee waar het fout is gegaan maar klopte niet. Kan gebeuren. Retour. Nieuwe bestelling dit keer 2 leesbrillen nu met ingevulde receptuur. Wat schets mijn verbazing. Beide brillen foute glazen. Als je een leesbril besteld en je geeft zelf aan wat de waardes zijn dan verwacht je niet dat charlie alsnog 2 punten erafhaald waardoor je verkeerde glazen krijgt je moet ervan uitgaan dat wat de klant invult goed is of even mailen.... nu eerst wachten op geld retour dit heeft even geduurd maar na mail nu vooruitzicht dat retour betaling plus verzendkosten terug worden gestort.

Annuleren lukte niet, retour nog niet verwerkt.

Ik had een fout gemaakt bij de bestelling en heb de volgende dag direct e-mail gestuurd met de vraag om de bestelling te annuleren.. De klantenservice telefonisch bereiken om deze annulering in orde te maken lukte helaas niet.. Na een week nog steeds geen reactie (en geen annulering) vervolgens ging de bestelling in productie en werd (keurig volgens planning) een week later bezorgd.. Ik heb de bestelling direct retour gemeld en dezelfde dag als van ontvangst terug gestuurd.. Tot op heden nog een retourverwerking ontvangen en wacht dus nog op teruggave van het orderbedrag.
Volgende keer als ik bestel, wil ik absoluut niet meer dat het met DHL bezorgt word.. maakt niet uit of er dan meer kosten aan verbonden zijn.
Bril moest veranderd worden. Kon niet bellen. Mails gestuurd. Geen antwoord. Pas als ik ze dan maar aanmelde voor retour heb ik een mail gekregen. Eigenlijk wou ik de brillen wel nadat ze veranderd hadden geweest. Maar omdat er geen antwoord kwam. RETOUR. En nu maar hopen dat ik mijn geld snel terug krijg.

Super, maar….

Als gebruiker van het eerste uur heb ik zeker al 10 brillen besteld. Dus zeker tevreden. Echter het laatste jaar werkt de klantenservice niet zoals je mag verwachten. Geen reactie op e-mails, retour verwerking die 6 weken duurt. Echt heel jammer. Product en prijs is prima. Maar klantenservice is ondermaats
Ik heb heel lang moeten wachten tot ik dit montuur kon bestellen. Was hij op voorraad kreeg ik hem een paar keer niet besteld. Op mijn mail werd de laatste keer niet beantwoord toen ik om hulp vroeg, omdat het bestellen niet lukte. Eindelijk heb ik mijn bril en ben ik er erg blij mee.
Slecht heb ze gemailt over me oude bril die kapot is geen reactie tot heden Garantie inmiddels verlopen Nieuwe bril is te groot jammer dat er niet gereageerd word op me mail. Slechte service

Klantenservice sucks

De leveringbis snel, maar contact met de klantenservice is beroerd. Bellen gaat niet en op mail wordt niet gereageerd.
De bril die ik wilde had ik wel op proef gehad maar duurde maanden voordat die leverbaar was
Site is niet erg gebruiksvriendelijk ( vind ik)je kunt niet makkelijk verder of terug
PP
Philip P.
Den Haag
alles moet steeds goedkoper, zie verpakking, wordt nu door de brievenbus gefrommeld
Lange levertijd slecht te bereiken telefonisch helemaal niet
Klantenservice is niet bereikbaar & reageert niet op mail
Kleur komt niet echt overeen met het online plaatje

Sterkte glazen niet 100%

De sterkte van m’n glazen was niet helemaal goed
JW
Janita W.
Anoniem
Het is niet meer zoals het altijd geweest is. Hele slechte tot geen communicatie. De emails zijn niet in orde, staan fouten in, dubbele informatie etc. Ik had een home try-out besteld maar kreeg een email waarin leek dat ik al een complete bril had gekocht. Na het retourneren ook geen bevestiging vanuit Charlie Temple dat het retour is gekomen. Ik zit nu enorm te twijfelen of ik een bril ga bestellen. De klantenservice is onbereikbaar.....raar gevoel erbij! Verder was het home try-out setje wel prima.

After sale erg slecht

Snelle levering. Maar klantenservice niet te bereiken . Al gelange tijd niet per telefoon ge bereiken , alleen per mail. Wacht nog steeds op een antwoord over een retour en het bedrag wat terug gestort zou worden.
SK
De bril kwam een beetje krakkemikkig aan. Ik denk dat het pakketje te lijden heeft gehad onder het vervoer waardoor de bril scheef was. Omdat deze bril een probeersel was had ik gelukkig geen duur montuur. En dat laatste is ook te zien en te voelen. Maar daarnaast waren de glazen wel dik in orde. Dus voor nu 3 sterren en ik ga zeker nog een keer bestellen want het scheelt toch een hoop geld ivgm een opticien.

Slechte communicatie, lange levertijd, wel hele goede prijs

6 jaar geleden kocht ik hier een bril. Deze werd in 2 dagen geleverd en was helemaal top en dat voor zo'n 25 euro. Ideaal voor een bril die je alleen in noodgevallen en in bed gebruikt. Inmiddels is deze bril niet meer de juiste sterkte. 4 weken geleden raakten mijn ogen ontstoken en kon ik mijn lenzen niet meer dragen. Een paar dagen geprobeerd met mijn oude bril te lopen, maar dat ging echt niet meer. Gezien mijn ervaring met Charlie Temple, hier op dinsdagochtend een bril besteld in de verwachting dat deze er binnen 3 werkdagen zou zijn. Deze keer met extra dunne, meekleurende glazen, want de prijs was nog steeds heel redelijk vergeleken met een gewone opticien. De pupil afstand wist ik niet, dus ik heb gebruik gemaakt van beide online tools. Zelf meten met een liniaal, ik kwam op 55 mm uit en toen de camera tool gebruikt met een bankpas, omdat ik wat onzeker was. Hier krijg je de uitslag niet van, deze zou automatisch in de bestelling verwerkt worden. Na het bestellen kreeg ik een melding dat de levertijd max 7 werkdagen zou worden. Mijn ervaring was dat het sneller is dan de verwachte levertijd, dus ok. Wel nog even proberen te bellen, maar ze zijn niet telefonisch bereikbaar. Toen een mailtje erachteraan gestuurd en aangegeven hoe zeer ik omhoog zit en of het eventueel sneller kan. Geen reactie. Wel een melding van DHL dat het verzendlabel was aangemaakt. Dat gaf hoop. de maandag erop nog een keer proberen te bellen, maar ze zijn nog steeds niet bereikbaar. Op de woensdag, dus 9 dagen later krijg ik een mailtje dat de kwaliteit van het glas niet goed was en dat het nog max 7 werkdagen langer ging duren. Flink van slag nog een keer proberen te bellen. Maar helaas. Dan maar mailen. Ik kreeg een dag later reactie, als ik de bestelling wilde annuleren dan kon dat. NEE, ik wil mijn bril!! Afgelopen donderdag dus 17 dagen na de bestelling ontvang ik mijn bril in een brievenbuspakje. Natuurlijk meteen opgezet en wat blijkt, de pupilafstand is niet goed :-(. Nog even verder gekeken. De glazen zijn net zo dik als de vorige keer, daar heb ik nu 60 euro extra voor betaald en ze spiegelen nog best erg. Ik zie ook overal blauwe en gele randjes omheen. De meekleurende glazen zijn super. Weer proberen te bellen, ja stom natuurlijk. Dus maar een uitgebreid mailtje geschreven. Via een app mijn pupilafstand gemeten en die blijkt 65 te zijn. Met een liniaal kan je dat dus niet meten en al helemaal niet eenvoudig (dit staat op de website). En de uitslag van de online tool is dus niet verwerkt. We zijn nu 21 dagen na de bestelling en ik heb nog steeds geen reactie. Inmiddels is het zo frustrerend.. Het stomme is dat ik wel heel blij ben met de bril en dat voor 157 euro. Dat het 24 procent minder had kunnen zijn omdat ze standaard een kortingscode op de site hebben staan, neem je dan voor lief.