tuinflora.com- Logo - Beoordelingen

tuinflora.com

1.139 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden13.855 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 10 feb 2022
tuinflora.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

30 apr 2023
Onlangs mijn eerste bestelling gedaan bij tuinflora. Mooie en overzichtelijke website met een divers assortiment met leuke aanbiedingen. Makkelijk bestelproces, vlotte levering en wat ik persoonlijk erg waardeer is dat er zorg wordt besteed aan de verpakking. Niet geheel onbelangrijk met planten dacht ik zo. Meerdere bestellingen zullen vast en zeker volgen. So far so good, tuinflora heeft goed werk afgeleverd.. nu de natuur nog.. even afwachten dus :)

15 mei 2023
Een mooie volle plant besteld, helaas een miezerige stek ontvangen van iets van 5 cm met 4 blaadjes.. niets te maken met de geboden foto’s op de website.. redelijk schandalig!

Beoordelingen voor tuinflora.com

Kale plant, geen 1 blaadje. Meerdere takken die gelijk afsterven, wordt met kale wortels geleverd. Plant bestaat uit hoofdstammen die zijn afgeknipt dus je moet hopen op nieuwe groei. Ik bestel hier nooit meer! Ter informatie: op de foto zie je op de bodem hydrokorrels. Dit is puur decoratief en minder dan 0,5cm en heeft geen invloed op de vochtigheid van de aarde zelf, dit omdat de aarde niet te vochtig mag zijn voor een roos!
Planten waren oke verpakt voor verzending. De planten zelf waren echt heel erg ielig en kwetsbaar. En de kosten waren niet laag dus had ik er meer van verwacht. Hopelijk slaan ze wel aan in de tuin en kan ik er alsnog van genieten als ze verder groeien.
20 mrt 2024

Late levering

bestelling is op 14 maart verzonden. Bij DPD tot nu toe nog steeds (18 maart) in depot Met dit soort produkten moet de levering sneller, anders had ik net zo goed naar een tuincentrum kunnen gaan. ben nu benieuwd hoe de plant bij me aankomt

Ik vond de planten die ik besteld had…heel erg klein

Ik vond de planten die ik besteld had heel erg klein en 1was zo klein dat ik me afvraag of deze het zal gaan doen. Jammer
Verzending ging niet goed Na 5 dagen waren mijn planten toegekomen, wat er mis is gegaan weet ik niet precies maar het gevolg was dat de helft beschadigd is... Ik hoop dat ze zich nog herpakken als ik ze plant, maar 5 dagen in een depot in het donker zonder water en ingepakt in plastic staan is niet geweldig voor hen.
30 mrt 2024

1 magnolia bakjes helemaal plat gedrukt.

2 magnolia’s besteld, drukken ze dat in een veel te klein doosje dat de hele pot dubbelgevouwen is, dit is er met kracht ingedrukt. Dan denk ik waar ben je nou mee bezig, pak dan een iets groter doosje. Niet leuk om zo je planten binnen te krijgen. 😠

Rommelige levering

10 plantjes besteld, zijn geleverd maar bij het opendoen van de doos leek het erop alsof ze er in gegooit waren. Na navraag te doen 20% terug gekregen van de aankoopprijs. Wel goed gereageerd en zonder gedoe eerlijk geantwoord
The order has not been delivered, as it said it would be. No trace of it. Does this mean it will never be delivered? I want my money back or the plants delivered asap
Zorgen dat wat je krijgt goed is en niet alleen een leeg zakje met wat aarde of al een dood plantje of wortels waar geen uitloop is!
30 mrt 2024
Betere kwaliteit leveren voor dit geld, kom zelf uit agrarische sector maar zou voor de helft deze producten nog niet leveren.
Ik dacht struikjes van ca 20 cm te krijgen. Deze waren geheel teruggesnoeid. Was handig geweest hierop voorbereid te zijn
Ik heb 2 eucalyptus bestellen, echt niet leuk, een is 3 keer groter dan tweede. En zijn echt slecht kwaliteit

Niet zoals verwacht

Waren veel kleiner dan verwacht en niet zoals de foto. Gewoon een stekje.
Dat het planten zijn die je besteld hebt kreeg ze heel slecht binnen 1 was helemaal verrot
Leveren matige kwaliteit. Klantenservice doet moeilijk bij garantie.
Planten zouden 30-40 cm groot zijn, haalden net de 20 cm
De bezorging was niet volgens afspraak

Totaal verkeken op leverhoogte. Gemeten inclusief pot!. Zijn allemaal nog maar stekjes.

Bestelde planten hebben géén hoogte van 20-30 cm en hebben ook totaal geen massa. Er zijn uitsluitend stekjes geleverd bestaande uit een enkele stok. Gelukkig wel met voldoende wortel. De website vermeld de hoogte "inclusief de pot". Dus reken op een stek met een hoogte van 10-20 cm. Waarom er dan een plantgat nodig is van 30x30x30cm is onbegrijpelijk. Blijkbaar moet je de stekjes gewoon direct begraven. Afbeeldingen website geven geen beeld van het geleverde goed. Alleen van de plant na tenminste nog 5 jaar groeien. Leversnelheid en bezorging is prima in orde. Zorgvuldig en voldoende verpakt. De bolletjes moet ik nog gaan verwerken. Zien er in eerst instantie prima uit.
Antwoord van tuinflora.com
Het is belangrijk om te begrijpen dat planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt, over het algemeen een langzamere groei vertonen of zelfs geen groei laten zien. Dit komt door verschillende factoren die samenhangen met de winterse omstandigheden. Allereerst hebben planten in de winter minder daglichturen, wat hun groeiproces vertraagt. Daarnaast zijn de lagere temperaturen niet bevorderlijk voor de groei van planten. De kou kan de stofwisseling van planten vertragen, waardoor ze minder voedingsstoffen kunnen opnemen en minder snel kunnen groeien. Bovendien hebben planten in potten een beperktere ruimte voor wortelgroei dan planten die in de volle grond zijn geplant. Dit kan de groei verder belemmeren, vooral in de wintermaanden wanneer de grond mogelijk bevroren is en de wortels minder actief zijn. Kortom, de combinatie van beperkt daglicht, lagere temperaturen en beperkte wortelruimte kan leiden tot een verminderde groei van planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt. Echter, zodra de planten in een goed schoon en goed doorlatende bodem zijn geplant, zijn ze gegarandeerd tot 1 mei 2024.
Te kleine plantjes; waren maartse helft van wat beloofd. Ik heb het bij eendere leverancier ook een keer gehad. Betekent dat ik nooit meer planten bestel via webshop Ik hoop dat ze beseffen dat ze dus klanten wegjagen op deze manier.
Antwoord van tuinflora.com
De grootte van de planten op de website wordt gegeven vanaf de bovenkant tot de basis van de wegwerp plastic pot. De productafbeeldingen die op de website worden getoond, zijn van volwassen producten en zijn slechts ter illustratie. Varieties in grootte, kleur en vorm kunnen voorkomen vanwege de aard van onze producten. Aangezien wij levende producten verhandelen, is het onvermijdelijk dat de maten en kleuren van onze producten van tijd tot tijd kunnen variëren; alle afbeeldingen en beschrijvingen zijn bij benadering. We sturen het merendeel van onze planten als natuurlijk groeiende jonge planten die buiten worden gekweekt en waarbij we 's ochtends 2ºC hebben. Deze jonge en robuuste planten zullen zich goed ontwikkelen na het planten en opnieuw uitlopen. We bieden een groeigarantie tot 1 mei 2024.
Plantjes waren geen 30cm maar max 10, waren stekken stond er niet duidelijk in. Stekken waren droog en sommige blaadjes helemaal verdroogd hoop dat ze het gaan doen.
Antwoord van tuinflora.com
De productafbeeldingen die op de website worden getoond, zijn van volgroeide producten en zijn slechts ter illustratie. Varieties in grootte, kleur en vorm kunnen voorkomen vanwege de aard van onze producten. Aangezien wij levende producten verhandelen, is het onvermijdelijk dat de maten en kleuren van onze producten van tijd tot tijd kunnen variëren; alle afbeeldingen en beschrijvingen zijn bij benadering. We sturen het merendeel van onze planten als natuurlijk groeiende jonge planten die buiten worden gekweekt en waarbij we 's ochtends 2ºC hebben. Deze jonge en robuuste planten zullen zich goed ontwikkelen na het planten en opnieuw uitlopen. We bieden een groeigarantie tot 1 mei 2024.