tuinflora.com- Logo - Beoordelingen

tuinflora.com

1.148 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden13.715 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 10 feb 2022
tuinflora.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

30 apr 2023
Onlangs mijn eerste bestelling gedaan bij tuinflora. Mooie en overzichtelijke website met een divers assortiment met leuke aanbiedingen. Makkelijk bestelproces, vlotte levering en wat ik persoonlijk erg waardeer is dat er zorg wordt besteed aan de verpakking. Niet geheel onbelangrijk met planten dacht ik zo. Meerdere bestellingen zullen vast en zeker volgen. So far so good, tuinflora heeft goed werk afgeleverd.. nu de natuur nog.. even afwachten dus :)

15 mei 2023
Een mooie volle plant besteld, helaas een miezerige stek ontvangen van iets van 5 cm met 4 blaadjes.. niets te maken met de geboden foto’s op de website.. redelijk schandalig!

Beoordelingen voor tuinflora.com

29 apr 2023

Ik bestel hier nooit weer. Zonde van alle tijd.

Bestelling gedaan van een speciale vlinderstruik. Advertentie meldt een hoogte van 20 tot 30 cm. Plantje was 5 cm bij binnenkomst. Slechte conditie. Hierover gereclameerd en men gaf me gelijk en er kwam een nieuwe. Plantje wederom niet hoger dan 10 cm. Ik bestel hier nooit meer iets. De sterren geef ik alleen voor de moeite. Echt jammer dit. Voor zowel bedrijf als klant.
21 jul 2023
Dwergsering op stam besteld. Dat werd wel erg letterlijk genomen. Aan de stam zat een de bovenkant een aantal takjes van ongeveer 15 cm. Ik begrijp heus wel dat je niet hetzelfde boompje krijgt als op het plaatje, maar hier moest ik een vergrootglas bij pakken. En terugsturen: dan zijn de kosten nogmaals voor de koper. Kortom, ze kunnen sturen wat ze willen. Slecht!
25 jul 2023
Onze planten zijn jonge kwekerijplanten die buiten zijn gekweekt. U ontvangt de plant altijd zoals beschreven, dat wil zeggen een minimale hoogte van 60cm met een 17cm pot. De foto op onze site toont nog het volwassen product. Wees gerust, eenmaal geplant zal deze Dwergsering Syringa meyeri Palibin op stam nog vele jaren groeien en bloeien.
10 apr 2023

Het geheel keurig op tijd ontvangen maar met schade

Het geheel keurig op tijd ontvangen alleen bleek een plastic emmer met 5kg mest kapot te zijn. Een deel van de inhoud lag in de doos en volgend tuinflora kon dat wel weer terug gestort worden in de emmer (die, zowel boven als onder, kapot was). Ze betalen 10% terug. Alleen aan product ben ik 25% kwijt.
24 mei 2023
De planten zijn niet de mooiste planten. Ik vind het een slechte kwaliteit. Heb wel 2 nieuwe gekregen maar dat ik kan zeggen nou nou die zijn prachtig nee ik ga volgende keer gewoon weer naar een gewone winkel. 1 malige bestelling voor ons
24 mei 2023
Ik heb drie plantjes besteld een ervan komt een klein beetje op de andere twee hebben totaal nog geen start gemaakt om te groeien of een blaadjes te ontwikkelen ik heb dit gemeld maar krijg geen reactie op ik vind dat erg jammer
13 mei 2023
Beide jasmijn plantjes waren al verdort, moet nog kijken hoe dit zal uitpakken maar ik zal geen plantjes meer online kopen, het kan nog meevallen de tijd zal het leren maar voor nu een tegenvaller vooral gezien de prijs.
16 mei 2023
De plant is beschadigd. 1 tak is helemaal afgebroken en was verdord. Ik vermoed dat de tak dus al voor transport was afgebroken. Dat was jammer, want de plant had maar 3 grote takken. Nu nog maar 2 dus. 😏
1 mei 2023
Er stond dat bezorging 1 dag zou duren, maar duurde 4 dgn voor ik de bestelling ontving. En de foto’s vd plantenolie de website waren misleidend, mijn planten waren véél kleiner en zit geen vrucht in.
7 nov 2023
Niet alle knolletjes, zagen er gezond uit….bij diverse was totaal geen “ leven” in….uitgedroogd… Prijs in verhouding met kwaliteit van de knolletjes, ver onder de maat Dit is Tuinflora onwaardig.
7 nov 2023
Dank u voor uw feedback. De wortelgoed van de phlox worden gedroogd verkocht en worden onder constante geventileerde kou bewaard. Al deze wortelgoed worden aan het begin van het herfst-winterseizoen geïnspecteerd en vervolgens opnieuw geïnspecteerd en gecontroleerd voordat ze worden verzonden en verpakt door ons team. De controle van deze producten wordt uitgevoerd door professionals met jarenlange ervaring. Tenzij men een expert is en vele jaren in de wereld van bollen of wortels heeft gewerkt, is het uiterst moeilijk om met het blote oog te beoordelen of een wortel de uiteindelijke plant zal voortbrengen (tenzij deze tekenen van schimmel of rot vertoont natuurlijk na het transport, wat natuurlijk kan gebeuren). In de natuur reproduceren de meeste planten, struiken en bomen zich door hun zaadjes, soms slechts enkele millimeters groot, wat echter niet per se resulteert in kleinere exemplaren.
29 apr 2023
Ik was wat teleurgesteld Ik had een plantje verwacht in een potje maar dit waren zelf te poten deeltjes waar ik niet echt goed raad mee wist en er ontbrak 1 Ik had er zes besteld maar kreeg er 5
9 jun 2023
planten, knollen verdroogt geleverd, na weken en plant voorschrift geen groei. Misschien geen planten of knollen leveren in bepaalde jaargetijden, natuurlijk plant afhankelijk.
12 okt 2023
Ik heb al n mail gestuurd ik eeet niet of het normaal is maar er staan gele en dorre bladeren aan Het ziet er niet zo mooi uit maar ik weet niet of dat normaal is
12 okt 2023
Vijgenbomen, ook wel bekend als ficus bomen, komen oorspronkelijk uit warme streken, maar ze kunnen ook succesvol worden gekweekt in gematigde klimaten zoals Nederland en Noord-Europa. Echter, vanwege de seizoensgebonden variaties en klimaatverschillen tussen hun oorspronkelijke regio's en koelere gebieden, vertonen vijgenbomen duidelijke seizoen kenmerken. Het is volkomen normaal dat de bladeren van vijgenbomen geel worden en in de herfst afvallen. Dit proces is een natuurlijke reactie op de seizoensgebonden veranderingen in temperatuur en licht. In de herfst leiden de afnemende uren zonlicht en de dalende temperaturen tot een vermindering van de fotosynthese, het proces waarbij planten voedsel produceren met behulp van zonlicht. De verkleuring van de bladeren is het gevolg van de afbraak van chlorofyl, het pigment dat verantwoordelijk is voor de groene kleur van bladeren. Tijdens deze periode worden andere pigmenten in de bladeren meer zichtbaar, wat resulteert in de kleurverandering. Het afvallen van de bladeren is een strategie van de boom om energie te behouden en zich voor te bereiden op de rustperiode in de winter. Bescherm de basis van de planten goed met stro of dode bladeren voordat de winter begint. U zult zien dat u ons halverwege het voorjaar 5 sterren zult geven voor deze plant als u onze plantinstructies opvolgt. de plant is gegarandeerd tot 1 mei 2024
19 mei 2023

Een keer nooit meer!

Drie planten besteld eentje is niet geleverd een was kleiner dan die ik besteld had en zending kwam in tweeën dus twee dagen moeten wachten op mijn bestelling
23 jun 2023
Dank voor uw feedback. We verzoeken u om contact op te nemen met de klantenservice, dan helpen we u verder.
21 apr 2023
Boompje niet in heel goede staat en de bestelde plantjes zijn in tegenstelling tot de plaatjes hele kleine wortels, de plantjes moeten nog groeien.
BV
Betsie v.
Koudekerke (gem. Veere)
14 jun 2023
Een beoordeling heb ik al geschreven maar die is jammer genoeg om .een of andere reden gewist. Vriendelijke groeten Betsie van Drent Koudekerke.
29 mrt 2023
Opsturen van struikje die nog in herstel periode is ipv goede plant ook herhaaldelijk over en weer gemaild ipv een nieuwe te sturen
8 nov 2023
Geleverde planten weken totaal af van de beschrijving. Foto’s al doorgestuurd maar onbevredigende reactie van klantenservice
8 nov 2023
Dank voor uw terugkoppeling, die ons spijtig genoeg doet vermoeden dat onze eerdere antwoorden mogelijk niet volledig zijn overgekomen, wellicht mede door het seizoen waarin we ons momenteel bevinden (22 dagen voor de officiële start van de winter). Zoals eerder gecommuniceerd, verkopen wij op onze kwekerij uitsluitend planten die in de buitenlucht zijn opgekweekt. Huidige weersomstandigheden omvatten ochtendtemperaturen van 5ºC, aanhoudende regen en de naderende kou van de winter. Deze factoren, in combinatie met afnemend daglicht in de herfst, hebben invloed op de natuurlijke staat van de bladeren van de planten. Bladeren, die dienen als zonne-energiesensoren, hebben minder licht om te converteren naar energie, wat leidt tot te verwachten veranderingen in hun uiterlijk. De mogelijkheid dat bladeren droogte vertonen, vlekken vertonen en kwetsbaar worden, is een normaal onderdeel van het proces waarbij planten zich voorbereiden op de winter. Het is belangrijk op te merken dat deze aanpassingen niet duiden op zwakte, ziekte of overlijden van de planten; ze bevinden zich simpelweg in een rustfase om de winter te overleven en zullen in het voorjaar opnieuw tot leven komen. Zolang de planten in goed gedraineerde en schone grond worden geplaatst, blijft de garantie geldig vanaf de aankoopdatum tot 1 mei 2024. U heeft voldoende tijd om ons tussentijds op de hoogte te stellen met nieuwe foto's indien er halverwege het voorjaar nog geen groei wordt waargenomen.
16 mei 2023

Teleurstellend

Uitermate slecht bereikbaar, verzending is niet on point. Het enige pluspunt tot nu toe was dat het goed verpakt was.
1 mei 2023
Ik was me niet bewust van het feit dat het stekjes zijn. Ik had volwaardige plantjes verwacht voor dit bedrag.
7 jul 2023
Verdorde bladeren. Zwarte vlekken op blad bij aankomst.(zeker te veel water gehad grond was veel te nat)
7 jul 2023