tuinflora.com- Logo - Beoordelingen

tuinflora.com

1.149 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden13.709 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 10 feb 2022
tuinflora.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

30 apr 2023
Onlangs mijn eerste bestelling gedaan bij tuinflora. Mooie en overzichtelijke website met een divers assortiment met leuke aanbiedingen. Makkelijk bestelproces, vlotte levering en wat ik persoonlijk erg waardeer is dat er zorg wordt besteed aan de verpakking. Niet geheel onbelangrijk met planten dacht ik zo. Meerdere bestellingen zullen vast en zeker volgen. So far so good, tuinflora heeft goed werk afgeleverd.. nu de natuur nog.. even afwachten dus :)

15 mei 2023
Een mooie volle plant besteld, helaas een miezerige stek ontvangen van iets van 5 cm met 4 blaadjes.. niets te maken met de geboden foto’s op de website.. redelijk schandalig!

Beoordelingen voor tuinflora.com

MS
Marian S.
Raamsdonksveer
Ik had plantjes besteld geen stekjes. Ze gaan retour maar slechte communicatie met tuinflora. Bellen nemen ze niet op en mail wordt dagen later pas gereageerd.
‘Citroenboompje’ van 20-30cm gekocht. Afgebeeld op de site met citroenen. Krijg ik een soort stekje van 10cm hoog… voor 30 euro…
Antwoord van tuinflora.com
We willen graag verduidelijken dat de citroenbomen A00136 inderdaad worden verkocht zonder vruchten. Hoewel sommige bomen wel citroenen kunnen hebben, kunnen we dit niet garanderen. Zoals vermeld in de tekst, ontwikkelen de vruchten zich in de loop van de tijd. De foto's op onze website dienen alleen ter illustratie. Bovendien is de maat van de planten altijd inclusief pot, vanaf de bovenkant tot aan de basis van de plastic pot zoals aangegeven op onze website.
YW
Yvonne W.
Amsterdam
Zeer slechte service en klant onvriendelijk stuurt uitgebloeide planten die je op eigen kosten terug mag sturen
Antwoord van tuinflora.com
We willen graag verduidelijken dat we de planten verzenden zoals ze zich bevinden tijdens het seizoen. We kunnen de bloei niet versnellen of stoppen, omdat het natuurlijk gegroeide producten betreft. De Kalanchoe blossfeldiana heeft 2 of 3 bloeiperiodes per jaar, waarvan dit de eerste is. Na de eerste bloeiperiode volgt een rustperiode, gevolgd door een nieuwe bloei in mei-juni. De planten die u heeft ontvangen, waren perfect in lijn met de beschrijving op onze website. We wachten nu op de retournering van de bestelling zoals u hebt besloten, ondanks onze 2 maanden garantie en onze inspanningen om een vriendelijke oplossing te vinden in plaats van de retournering van de producten.
Potgrond veel te duur en geen planten maar stekjes in een zakje .ik bestel hier noooooooit meer. Weg ermee.
EK
Evelien K.
Coevorden
Ik heb mijn ervaring al gedeeld met het bedrijf en wacht nog op reactie

Lang moeten wachten en de plantjes van slechte kwaliteit

Lang moeten wachten en wat he kreeg
11 feb 2024
Rommel; groenblijvende planten die voor de helft kaal zijn en ook nog eens planten leveren die veel kleiner zijn dan aangegeven. Tuinflora is niet bereid om de planten te vervangen. Update 14-02: Wat een domme reactie Tuinflora. Een winterharde plant die niet tegen wat vorst kan. En ja, als je een kleine potje laat bevriezen dan knapt de plant er niet van op. Dat is jullie verantwoordelijkheid.
Antwoord van tuinflora.com
Wanneer u in de winter Eucalyptus plant, zowel in een pot als in de volle grond, wordt het aanbevolen om een mulchlaag van bladeren of stro aan te brengen om de wortels goed te beschermen tegen de kou. Winterhard betekent niet dat deze planten geen last kunnen hebben van vorst gedurende meerdere dagen; dit hangt af van de kou, de duur ervan en de intensiteit.
WB
Wallie B.
Kootsertille

Stekjes in plaats van planten.

Betere kwaliteit leveren en betere communicatie en eerlijker foto's bij de artikelen. Ik heb stekjes ontvangen in plaats van planten van junipers horizontales. Ze meten vanaf de grond en dus inclusief pot 10 à 15 cm, zonder pot blijft er dan maar +/- 5cm over voor de 'plant' !! Dat zijn voor mij géén planten maar stekjes!!
Antwoord van tuinflora.com
De planten die u heeft ontvangen, zijn perfect representatief en in overeenstemming met de beschrijving op onze website, namelijk potten van 9 cm in diameter en een hoogte van 10 tot 15 cm. U heeft kruipende coniferen besteld, wat u blijkbaar volledig over het hoofd heeft gezien. De vele schermafbeeldingen die aantonen dat de beschrijving volkomen correct was, zijn bewust genegeerd. We hebben u de mogelijkheid geboden om deze producten aan ons bedrijf terug te sturen, maar u heeft uw herroepingsrecht van 14 dagen geweigerd en blijft constant terugkomen met dezelfde argumenten die helaas geen enkele zin hebben gezien de ontvangen producten.
Hele slechte service
Antwoord van tuinflora.com
Helaas ligt de totale prijs van het product onder de verzendkosten, dus ons systeem staat ons niet toe om dit artikel te vervangen. We zullen de ontbrekende bollen aan u terugbetalen in overeenstemming met onze garantie en onze verkoopvoorwaarden. Nogmaals onze excuses voor het ongemak. TERUGBETALINGEN: A00196 - Babiana hybrida Bavianen Knol x 20 - 1x (€ 3.95) - Terugbetaling: € 1.58 (40%) Totaal bedrag: € 1.58
31 dec 2023
Mensen informeren wanneer iets afgezonden wordt 22-12-2023 besteld en betaald niks meer gehoord
Antwoord van tuinflora.com
Wij waarderen uw feedback en willen graag verduidelijking bieden met betrekking tot de verwerkingstermijnen voor bestellingen geplaatst na 20 december 2023. Zoals duidelijk aangegeven op zowel onze homepage als de afrekenpagina, waren alle bestellingen na 20 december 2023 gepland om te worden verzonden vanaf 3 januari 2024. We begrijpen dat u mogelijk onze meerdere berichten niet hebt gezien en betreuren eventueel ongemak. Desondanks zijn we van mening dat deze nalatigheid niet zou moeten leiden tot een negatieve beoordeling, gezien het feit dat onze andere klanten met succes de gecommuniceerde informatie hebben opgemerkt en begrepen, zoals consistent weergegeven op onze website. We waarderen uw begrip en danken u voor uw medewerking in deze kwestie. Als u verdere zorgen hebt of aanvullende assistentie nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons klantenserviceteam.
Is laat met versturen ,heb na 1 week nog niets ontvangen
Antwoord van tuinflora.com
Dank u wel voor uw feedback. We betreuren het ten zeerste dat uw ervaring niet aan uw verwachtingen voldeed. We willen graag begrijpen wat er precies is misgegaan en hoe we dit kunnen verbeteren. Zou u alstublieft contact met ons willen opnemen via onze klantenservice zodat we dit probleem kunnen bespreken en oplossen? We stellen uw eerlijke feedback op prijs en streven ernaar om onze dienstverlening te verbeteren.
26 dec 2023
Viel tegen heel klein kerststerren er was er een stuk zeer slecht
Antwoord van tuinflora.com
Onze oprechte excuses voor de teleurstelling die u heeft ervaren met onze kleine kerststerren, vooral omdat er één beschadigd was. We begrijpen dat dit zeer slecht is en willen het graag rechtzetten. Zou u alsjeblieft wat foto's van het beschadigde product kunnen sturen? Dit zal ons enorm helpen om de situatie beter te begrijpen en een passende oplossing voor u te vinden. We waarderen uw begrip en medewerking. Ons team staat klaar om u verder te assisteren.
Niks ontvangen, wel betaald
Antwoord van tuinflora.com
Uw pakket, dat op 04/12/2023 is verzonden, is op 06/12/2023 afgeleverd bij het door u gekozen ophaalpunt tijdens uw bestelling. 06.12.2023 14:58 Berkel en Rodenr ... Pakket gaat naar Parcelshop. The Readshop 06.12.2023 06:46 Berkel en Rodenr ... Op het depot. 04.12.2023 23:01 Vijfhuizen (NL) Onderweg. 04.12.2023 12:16 DPD Data centrum ... Order informatie is doorgegeven aan DPD
15 mei 2023

Piepkleine stek ipv beloofde volle plant op websitw

23 jun 2023
Dank voor uw feedback. We verzoeken u om contact op te nemen met de klantenservice, dan helpen we u verder.
BV
Bob V.
Ekeren Antwerpen
26 apr 2023
bij de planten het formaat vermelden. Tevens de wijze van levering. ik ben totaal verrast wegens de geringe omvang van het 'pakket' planten. Een doosje met 6 platte plastic zakjes met daarin een stukje wortel van de plant zoals vermeld op het etiket dat 'gelukkig maar' gekleefd is op elk zakje. Bloemen die ik volgend jaar verwacht had zullen lang op zich laten wachten. Wat een verschil met sites die 'stekje', kweekpotje 5 cm, of potmaat vermelden 'p9' bijvoorbeeld. zo weten klanten tenminste wat ze voor de vermelde prijs mogen verwachten. Om volgend jaar toch een beetje bloem in dat perk te vinden bestelde ik via een vriendin 3 planten potmaat 15cm. Weliswaar duurder maar ze voldeden aan mijn verwachting.
18 apr 2023
De plantjes die ik heb ontvangen zouden 12 cm hoog zijn? Ze komen amper 5 cm hoog, sommige zelfs niet dat. En in elk potje 2 stokjes steken om het gevoel te creëren dat ze daarmee hoger komen, helpt helemaal niet. De plantjes hebben amper wortels, dus niet eens te kracht om ze terug te sturen, want dan zijn ze dood voor aankomst....heel, heel teleurstellend. Beschamend gewoon dat jullie dit 'plantjes' durven noemen, het zijn gewoon beginnende stekjes die nog niet eens met zekerheid gaan overleven. Graag had ik dus nu 5 nieuwe, 'echte', planten ontvangen, uiteraard gratis. Zie foto in bijlage, da's gewoon een takje in aarde geduwd met zelfs nog GEEN plantje aan! mvg, Titine De Vos
7 apr 2023

Voel mij afgescheept

Plantjes bezorgt gekregen, 1 van de plantjes is een takje afgebroken, de blaadjes aan die tak hangen ook al slap, teken dat de tak al afgestorven is. Contact gehad met bedrijf, over en weer, en zegt "geef de natuur de tijd". Nu koop ik bij een tuincentrum ook niet zo'n plant. En de vorm is nu ook uit de plant door dat het 3 takjes zijn, en nu nog maar 2. Zij wilde mij uiteindelijk 50% korting geven, wat nergens op slaat want dan zit ik nog met de kapotte plant. Ik wilde een nieuwe, wil de kapotte best retour zenden, maar nu reageren ze nergens meer op. Erg jammer dat het zo moet, bij Tuinflora.nl zal ik zeker niets meer bestellen.
5 apr 2023
Product komt niet overeen met wat ik besteld heb. Zie foto's die ik toegestuurd heb. Tevens was er 1 tak gebroken. Hieronder de mail die ik gestuurd heb na reactie van tuinflora op een mail van mij. Reactie: Blijft er bij dat er geen bol is en dat de takjes nog niet eens 10 cm. lang zijn en dat hij gesnoeid is. Ik heb dit boompje de dag ervoor nog bij een Intratuin gezien met een bol van bladeren in de kleuren groen en rood ( wat hoort in deze tijd) met wel een omvang van zeker 75 cm. En in deze tijd moeten er juist bladeren in de groen/rode kleuren aanzitten. Ik ben het dus niet eens met uw antwoord
12 mei 2023
De bereikbaarheid is heel slecht. Met mijn order ging het eea mis. Deze zou de kweker zijn verlaten maar nooit bij DPD het depot hebben bereikt. Hoezo verstuur je planten via DPD, maar dat terzijde? Ik heb ze meerdere keren gebeld maar zijn voor vragen telefonisch niet bereikbaar. Ik heb ze een mail gestuurd maar daarop kwam geen reactie. Toen ik mijn geld terug eiste en anders aangifte ging doen bij de politie was het snel geregeld. Binnen 1,5 dag mijn geld terug. Nooit mee een bestelling bij deze partij.
23 jun 2023