tuinflora.com- Logo - Beoordelingen

tuinflora.com
Beoordelingen:

1.122 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden13.547 beoordelingen in totaal  

4,28
Goed

keurmerk
geldig

Inclusief kopersbescherming

Gecertificeerd sinds: 10 feb. 2022
Het keurmerk duidt op betrouwbare webwinkeliers.
tuinflora.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:
  • Geverifieerde identiteit
  • Versleutelde dataoverdracht
  • Duidelijk bestelproces

Trusted Shops Kopersbescherming

Dit bedrijf biedt de kopersbescherming van Trusted Shops tot € 20.000. Meer informatie hoe dit je transactie veiligstelt.

Het is onze opdracht om digitaal vertrouwen mogelijk te maken. Meer informatie hoe beoordelingen werken bij Trusted Shops.

de meest positieve beoordeling

30 apr. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Onlangs mijn eerste bestelling gedaan bij tuinflora. Mooie en overzichtelijke website met een divers assortiment met leuke aanbiedingen. Makkelijk bestelproces, vlotte levering en wat ik persoonlijk erg waardeer is dat er zorg wordt besteed aan de verpakking. Niet geheel onbelangrijk met planten dacht ik zo. Meerdere bestellingen zullen vast en zeker volgen. So far so good, tuinflora heeft goed werk afgeleverd.. nu de natuur nog.. even afwachten dus :)

de meest kritische beoordeling

15 mei 2023
 Geverifieerde beoordeling
Een mooie volle plant besteld, helaas een miezerige stek ontvangen van iets van 5 cm met 4 blaadjes.. niets te maken met de geboden foto’s op de website.. redelijk schandalig!
Het is onze opdracht om digitaal vertrouwen mogelijk te maken. Meer informatie hoe beoordelingen werken bij Trusted Shops.

Beoordelingen voor tuinflora.com

Filter
 Sorteren  
Relevantie
(70)
(56)
(68)
Resetten
6 dagen geleden
 Geverifieerde beoordeling

Totaal verkeken op leverhoogte. Gemeten inclusief pot!. Zijn allemaal nog maar stekjes.

Bestelde planten hebben géén hoogte van 20-30 cm en hebben ook totaal geen massa. Er zijn uitsluitend stekjes geleverd bestaande uit een enkele stok. Gelukkig wel met voldoende wortel. De website vermeld de hoogte "inclusief de pot". Dus reken op een stek met een hoogte van 10-20 cm. Waarom er dan een plantgat nodig is van 30x30x30cm is onbegrijpelijk. Blijkbaar moet je de stekjes gewoon direct begraven. Afbeeldingen website geven geen beeld van het geleverde goed. Alleen van de plant na tenminste nog 5 jaar groeien. Leversnelheid en bezorging is prima in orde. Zorgvuldig en voldoende verpakt. De bolletjes moet ik nog gaan verwerken. Zien er in eerst instantie prima uit.
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
6 dagen geleden
Het is belangrijk om te begrijpen dat planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt, over het algemeen een langzamere groei vertonen of zelfs geen groei laten zien. Dit komt door verschillende factoren die samenhangen met de winterse omstandigheden. Allereerst hebben planten in de winter minder daglichturen, wat hun groeiproces vertraagt. Daarnaast zijn de lagere temperaturen niet bevorderlijk voor de groei van planten. De kou kan de stofwisseling van planten vertragen, waardoor ze minder voedingsstoffen kunnen opnemen en minder snel kunnen groeien. Bovendien hebben planten in potten een beperktere ruimte voor wortelgroei dan planten die in de volle grond zijn geplant. Dit kan de groei verder belemmeren, vooral in de wintermaanden wanneer de grond mogelijk bevroren is en de wortels minder actief zijn. Kortom, de combinatie van beperkt daglicht, lagere temperaturen en beperkte wortelruimte kan leiden tot een verminderde groei van planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt. Echter, zodra de planten in een goed schoon en goed doorlatende bodem zijn geplant, zijn ze gegarandeerd tot 1 mei 2024.
11 feb. 2024
 Geverifieerde beoordeling
Rommel; groenblijvende planten die voor de helft kaal zijn en ook nog eens planten leveren die veel kleiner zijn dan aangegeven. Tuinflora is niet bereid om de planten te vervangen. Update 14-02: Wat een domme reactie Tuinflora. Een winterharde plant die niet tegen wat vorst kan. En ja, als je een kleine potje laat bevriezen dan knapt de plant er niet van op. Dat is jullie verantwoordelijkheid.
Beoordeling melden
WB
Wallie B.
Kootsertille
4 dagen geleden
Wordt beoordeeld

Stekjes in plaats van planten.

Betere kwaliteit leveren en betere communicatie en eerlijker foto's bij de artikelen. Ik heb stekjes ontvangen in plaats van planten van junipers horizontales. Ze meten vanaf de grond en dus inclusief pot 10 à 15 cm, zonder pot blijft er dan maar +/- 5cm over voor de 'plant' !! Dat zijn voor mij géén planten maar stekjes!!
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
3 dagen geleden
De planten die u heeft ontvangen, zijn perfect representatief en in overeenstemming met de beschrijving op onze website, namelijk potten van 9 cm in diameter en een hoogte van 10 tot 15 cm. U heeft kruipende coniferen besteld, wat u blijkbaar volledig over het hoofd heeft gezien. De vele schermafbeeldingen die aantonen dat de beschrijving volkomen correct was, zijn bewust genegeerd. We hebben u de mogelijkheid geboden om deze producten aan ons bedrijf terug te sturen, maar u heeft uw herroepingsrecht van 14 dagen geweigerd en blijft constant terugkomen met dezelfde argumenten die helaas geen enkele zin hebben gezien de ontvangen producten.
10 dagen geleden
 Geverifieerde beoordeling

Klantenservice

Ik kreeg een beschadigde plant binnen en heb gelijk een berichtje gestuurd naar de klantenservice met foto's. Kreeg een mailtje terug dat ik andere foto's moest sturen zodat ze mijn situatie beter konden beoordelen. Dit heb ik gelijk gedaan maar daarna nooit weer iets van ze gehoord. Voor mij niet nog een keer...
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
9 dagen geleden
Neem AUB onmiddellijk contact op met onze klantenservice, want we kunnen geen spoor van uw e-mail en die van ons vinden in ons systeem. We hebben wel een e-mail van u ontvangen die eindigt op K--------------1978@hotmail.com, maar deze laat een bestelling van 2 jaar geleden op onze site zien (bestelling #7-1105473). Heeft u uw foto's vanaf een ander e-mailadres gestuurd? Zo ja, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice. Als u eerder bij ons heeft besteld, weet u dat we altijd binnen maximaal 48 uur op alle e-mails reageren.
7 dagen geleden
 Geverifieerde beoordeling
Ik moet eerst nog een Email bericht ontvangen over mijn bestelde producten en wanneer deze producten geleverd worden, v.g P.Jansen.
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
6 dagen geleden
Uw bestelling met het nummer 7-1312622, verzonden op 14/02/2024, is volgens onze gegevens op 15/02/2024 afgeleverd met dpd. Als u uw pakket niet heeft ontvangen, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice en bevestig uw volledige afleveradres. Pakketlabelnummer 0516 2158 8188 09 R Verzendnummer i Toon verzendnummer Afleverstatus Uw pakket is geleverd op 15.02.2024, om 11:44. Afleverstatus Datum Tijd Plaats Pakketstatus 15.02.2024 11:44 Veenendaal (NL) Geleverd. Bewijs 15.02.2024 04:25 Veenendaal (NL) Op het depot. 14.02.2024 19:30 Vijfhuizen (NL) Onderweg. 13.02.2024 11:30 DPD Data centrum ... Order informatie is doorgegeven aan DPD
11 dagen geleden
 Geverifieerde beoordeling
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
11 dagen geleden
We hebben gezien dat u ons product een beoordeling van twee sterren heeft gegeven. We willen u bedanken voor het nemen van de tijd om feedback achter te laten, ook al heeft u geen bijbehorende opmerking geplaatst. Uw tevredenheid is voor ons van het grootste belang, en we willen ervoor zorgen dat u de best mogelijke ervaring heeft met onze producten en service. Als er iets is wat we kunnen doen om uw ervaring te verbeteren, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
11 jan. 2024
 Geverifieerde beoordeling

Telefoon wordt niet opgenomen

Dat je meerdere dagen belt en geen telefoon wordt opgenomen. Dan staat er wel een email te kunnen sturen maar een telefoongesprek is direct antwoord, dan moeten ze wel opnemen. Op de site staat dat na 12 uur vrijdags wordt na het weekend bezorgd. Ik heb op donderdag een aankoop online gedaan, waarschijnlijk kan ik zelf geen verschil van vrijdag 12 uur zien. Want ik heb ruim na het weekend pas een bericht ontvangen en half in de week erna werd het bezorgd. Uiteindelijk gaat het erom dat het artikel (bloempot) zeer goed is verpakt en heel is ontvangen. Daar ben ik heel blij om.
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
12 jan. 2024
Zoals vermeld op onze website, behandelen wij alleen aanvragen per e-mail binnen maximaal 48 uur. We verzenden in totaal naar 22 landen in Europa, en het gebruik van de telefoon zou alleen onze responstijd vertragen. Na verzending worden leveringen naar Nederland binnen 2 werkdagen uitgevoerd, exclusief weekends en feestdagen. Al deze informatie staat duidelijk vermeld op de website. Als u op donderdag een bestelling plaatst, wordt deze op vrijdag verwerkt en de volgende week afgeleverd, wat volledig in lijn is met onze normale procedure. Wij benadrukken het belang van het lezen van alle informatie op onze website om negatieve beoordelingen op deze manier te voorkomen.
31 dec. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Mensen informeren wanneer iets afgezonden wordt 22-12-2023 besteld en betaald niks meer gehoord
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
12 jan. 2024
Wij waarderen uw feedback en willen graag verduidelijking bieden met betrekking tot de verwerkingstermijnen voor bestellingen geplaatst na 20 december 2023. Zoals duidelijk aangegeven op zowel onze homepage als de afrekenpagina, waren alle bestellingen na 20 december 2023 gepland om te worden verzonden vanaf 3 januari 2024. We begrijpen dat u mogelijk onze meerdere berichten niet hebt gezien en betreuren eventueel ongemak. Desondanks zijn we van mening dat deze nalatigheid niet zou moeten leiden tot een negatieve beoordeling, gezien het feit dat onze andere klanten met succes de gecommuniceerde informatie hebben opgemerkt en begrepen, zoals consistent weergegeven op onze website. We waarderen uw begrip en danken u voor uw medewerking in deze kwestie. Als u verdere zorgen hebt of aanvullende assistentie nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons klantenserviceteam.
2 jan. 2024
 Geverifieerde beoordeling
Is laat met versturen ,heb na 1 week nog niets ontvangen
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
12 jan. 2024
Wij waarderen uw feedback en willen graag verduidelijking bieden met betrekking tot de verwerkingstermijnen voor bestellingen geplaatst na 20 december 2023. Zoals duidelijk aangegeven op zowel onze homepage als de afrekenpagina, waren alle bestellingen na 20 december 2023 gepland om te worden verzonden vanaf 3 januari 2024. We begrijpen dat u mogelijk onze meerdere berichten niet hebt gezien en betreuren eventueel ongemak. Desondanks zijn we van mening dat deze nalatigheid niet zou moeten leiden tot een negatieve beoordeling, gezien het feit dat onze andere klanten met succes de gecommuniceerde informatie hebben opgemerkt en begrepen, zoals consistent weergegeven op onze website. We waarderen uw begrip en danken u voor uw medewerking in deze kwestie. Als u verdere zorgen hebt of aanvullende assistentie nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons klantenserviceteam
19 jan. 2024
 Geverifieerde beoordeling
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
19 jan. 2024
Dank u wel voor uw feedback. We betreuren het ten zeerste dat uw ervaring niet aan uw verwachtingen voldeed. We willen graag begrijpen wat er precies is misgegaan en hoe we dit kunnen verbeteren. Zou u alstublieft contact met ons willen opnemen via onze klantenservice zodat we dit probleem kunnen bespreken en oplossen? We stellen uw eerlijke feedback op prijs en streven ernaar om onze dienstverlening te verbeteren.
26 dec. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Viel tegen heel klein kerststerren er was er een stuk zeer slecht
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
29 dec. 2023
Onze oprechte excuses voor de teleurstelling die u heeft ervaren met onze kleine kerststerren, vooral omdat er één beschadigd was. We begrijpen dat dit zeer slecht is en willen het graag rechtzetten. Zou u alsjeblieft wat foto's van het beschadigde product kunnen sturen? Dit zal ons enorm helpen om de situatie beter te begrijpen en een passende oplossing voor u te vinden. We waarderen uw begrip en medewerking. Ons team staat klaar om u verder te assisteren.
8 dec. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Niks ontvangen, wel betaald
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
8 dec. 2023
Uw pakket, dat op 04/12/2023 is verzonden, is op 06/12/2023 afgeleverd bij het door u gekozen ophaalpunt tijdens uw bestelling. 06.12.2023 14:58 Berkel en Rodenr ... Pakket gaat naar Parcelshop. The Readshop 06.12.2023 06:46 Berkel en Rodenr ... Op het depot. 04.12.2023 23:01 Vijfhuizen (NL) Onderweg. 04.12.2023 12:16 DPD Data centrum ... Order informatie is doorgegeven aan DPD
7 nov. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Niet alle knolletjes, zagen er gezond uit….bij diverse was totaal geen “ leven” in….uitgedroogd… Prijs in verhouding met kwaliteit van de knolletjes, ver onder de maat Dit is Tuinflora onwaardig.
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
7 nov. 2023
Dank u voor uw feedback. De wortelgoed van de phlox worden gedroogd verkocht en worden onder constante geventileerde kou bewaard. Al deze wortelgoed worden aan het begin van het herfst-winterseizoen geïnspecteerd en vervolgens opnieuw geïnspecteerd en gecontroleerd voordat ze worden verzonden en verpakt door ons team. De controle van deze producten wordt uitgevoerd door professionals met jarenlange ervaring. Tenzij men een expert is en vele jaren in de wereld van bollen of wortels heeft gewerkt, is het uiterst moeilijk om met het blote oog te beoordelen of een wortel de uiteindelijke plant zal voortbrengen (tenzij deze tekenen van schimmel of rot vertoont natuurlijk na het transport, wat natuurlijk kan gebeuren). In de natuur reproduceren de meeste planten, struiken en bomen zich door hun zaadjes, soms slechts enkele millimeters groot, wat echter niet per se resulteert in kleinere exemplaren.
8 nov. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Geleverde planten weken totaal af van de beschrijving. Foto’s al doorgestuurd maar onbevredigende reactie van klantenservice
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
8 nov. 2023
Dank voor uw terugkoppeling, die ons spijtig genoeg doet vermoeden dat onze eerdere antwoorden mogelijk niet volledig zijn overgekomen, wellicht mede door het seizoen waarin we ons momenteel bevinden (22 dagen voor de officiële start van de winter). Zoals eerder gecommuniceerd, verkopen wij op onze kwekerij uitsluitend planten die in de buitenlucht zijn opgekweekt. Huidige weersomstandigheden omvatten ochtendtemperaturen van 5ºC, aanhoudende regen en de naderende kou van de winter. Deze factoren, in combinatie met afnemend daglicht in de herfst, hebben invloed op de natuurlijke staat van de bladeren van de planten. Bladeren, die dienen als zonne-energiesensoren, hebben minder licht om te converteren naar energie, wat leidt tot te verwachten veranderingen in hun uiterlijk. De mogelijkheid dat bladeren droogte vertonen, vlekken vertonen en kwetsbaar worden, is een normaal onderdeel van het proces waarbij planten zich voorbereiden op de winter. Het is belangrijk op te merken dat deze aanpassingen niet duiden op zwakte, ziekte of overlijden van de planten; ze bevinden zich simpelweg in een rustfase om de winter te overleven en zullen in het voorjaar opnieuw tot leven komen. Zolang de planten in goed gedraineerde en schone grond worden geplaatst, blijft de garantie geldig vanaf de aankoopdatum tot 1 mei 2024. U heeft voldoende tijd om ons tussentijds op de hoogte te stellen met nieuwe foto's indien er halverwege het voorjaar nog geen groei wordt waargenomen.
28 okt. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Slechte kwaliteit veel te duur
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
30 okt. 2023
Bedankt voor uw feedback. Het spijt ons zeer dat u niet tevreden bent. Neem in dit verband alstublieft contact op met onze klantendienst via email.
25 mei 2023
 Geverifieerde beoordeling

Ik voel me een beetje misleid, service prima!

Planten kwamen 5 dagen later pas aan, maar dat had wellicht ook te maken met hemelvaartsdag en het wknd. Ze kwamen gelukkig net optijd want we waren de tuin al aan het doen. Ik heb zo'n 14 planten besteld. En er kwam een doosje aan. Ik was wat verbaasd. Er kwamen allemaal stekkies uit. Babyplantjes. Nu ben ik helemaal nieuw in de tuinwereld en zag ik op de site wel de grote staan. Op een 1 of andere manier heb ik dat niet goed gelezen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik vind dat tuinflora als verbeterpunt ook het stekkie als foto moet plaatsen ipv alleen maar foto's van de prachtige planten/struiken. Ik voel me wel een beetje misleid daarin. Nu staat mn tuin vol met babystekkies. Dus het zal nog wel een paar jaar duur voordat ik van de mooie planten mag genieten. :)
Beoordeling melden
PP
Pebbie P.
Waalwijk
18 sep. 2023
 Geverifieerde beoordeling

Betaalsysteem kan beter

Leuk assortiment en schappelijke bezorgkosten. Helaas werkte hun betaallink niet in combi met ABN. Kreeg wel bestelbevestiging maar er was niet betaald. Heb de order gelijk handmatig betaald omdat het een spoed kado betrof. Ging er vanuit dat ze dat wel samen konden koppelen maar dat was dus niet zo. Bestelling werd achteraf automatisch geannuleerd en dag later moest ik opnieuw bestellen. Telefoon
Beoordeling melden
Antwoord van tuinflora.com
22 sep. 2023
Bedankt voor uw feedback. Het spijt ons dat u een onaangename ervaring heeft gehad. Uw bestelling is automatisch geannuleerd omdat de uiterste betaaldatum was verstreken. We kunnen dit niet voorkomen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de betaling binnen de termijn te voldoen. Gelukkig lukte de betaling en de bestelling kon worden uitgevoerd.
14 jun. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Ik vraag me af of de plantjes het gaan redden, zijn erg klein en fragiel. Ik heb er in ieder geval een foto van gemaakt. In mijn ogen zijn ze nog niet goed geworteld. Jullie kunnen beter wat steviger plantjes verzenden. We doen er alles aan om ze goed te houden. Ze waren wel goed verpakt
Beoordeling melden
6 jul. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Had 4 planten besteld, 1 dood. Foto meegestuurd waarop dit te zien was. Moest nog een extra foto achteraan. Uiteindelijk geld voor deze plant teruggekregen maar er wordt zoveel extra gedaan bij het inpakken dat het voor mij onbegrijpelijk is dat dit het oplettende oog gepasseerd is.
Beoordeling melden
9 jun. 2023
 Geverifieerde beoordeling
Ik had iets meer plant verwacht. Erg klein stekje ontvangen en duurde bijna een week voordat dpd hem afleverde.
Beoordeling melden