tuinflora.com- Logo - Beoordelingen

tuinflora.com

1.110 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden13.938 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 10 feb 2022
tuinflora.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

Op de mailing gestaan totdat de voorraad aangevuld was. Ik was zeer onder de indruk van de dubbel ingepakte plantjes ,netjes met stokjes zodat er geen blaadje beschadigd raakte en geen aarde door de doos vloog.plantjes waren echt gelijk aan de beschrijving.weinig knopverlies wat gebruikelijk is met de lidcactus na aankoop. Alles perfect, was het niet de lang verwachte kleur. Na wat fotootjes in 2 dagen mijn centjes terug gestort! Nu terug op de mailinglijst voor nog een bestelling.

15 mei 2023
Een mooie volle plant besteld, helaas een miezerige stek ontvangen van iets van 5 cm met 4 blaadjes.. niets te maken met de geboden foto’s op de website.. redelijk schandalig!

Beoordelingen voor tuinflora.com

20 mrt 2024

Late levering

bestelling is op 14 maart verzonden. Bij DPD tot nu toe nog steeds (18 maart) in depot Met dit soort produkten moet de levering sneller, anders had ik net zo goed naar een tuincentrum kunnen gaan. ben nu benieuwd hoe de plant bij me aankomt
MS
Marian S.
Raamsdonksveer
Ik had plantjes besteld geen stekjes. Ze gaan retour maar slechte communicatie met tuinflora. Bellen nemen ze niet op en mail wordt dagen later pas gereageerd.
‘Citroenboompje’ van 20-30cm gekocht. Afgebeeld op de site met citroenen. Krijg ik een soort stekje van 10cm hoog… voor 30 euro…
Antwoord van tuinflora.com
We willen graag verduidelijken dat de citroenbomen A00136 inderdaad worden verkocht zonder vruchten. Hoewel sommige bomen wel citroenen kunnen hebben, kunnen we dit niet garanderen. Zoals vermeld in de tekst, ontwikkelen de vruchten zich in de loop van de tijd. De foto's op onze website dienen alleen ter illustratie. Bovendien is de maat van de planten altijd inclusief pot, vanaf de bovenkant tot aan de basis van de plastic pot zoals aangegeven op onze website.
YW
Yvonne W.
Amsterdam
Zeer slechte service en klant onvriendelijk stuurt uitgebloeide planten die je op eigen kosten terug mag sturen
Antwoord van tuinflora.com
We willen graag verduidelijken dat we de planten verzenden zoals ze zich bevinden tijdens het seizoen. We kunnen de bloei niet versnellen of stoppen, omdat het natuurlijk gegroeide producten betreft. De Kalanchoe blossfeldiana heeft 2 of 3 bloeiperiodes per jaar, waarvan dit de eerste is. Na de eerste bloeiperiode volgt een rustperiode, gevolgd door een nieuwe bloei in mei-juni. De planten die u heeft ontvangen, waren perfect in lijn met de beschrijving op onze website. We wachten nu op de retournering van de bestelling zoals u hebt besloten, ondanks onze 2 maanden garantie en onze inspanningen om een vriendelijke oplossing te vinden in plaats van de retournering van de producten.
Potgrond veel te duur en geen planten maar stekjes in een zakje .ik bestel hier noooooooit meer. Weg ermee.
30 mrt 2024

1 magnolia bakjes helemaal plat gedrukt.

2 magnolia’s besteld, drukken ze dat in een veel te klein doosje dat de hele pot dubbelgevouwen is, dit is er met kracht ingedrukt. Dan denk ik waar ben je nou mee bezig, pak dan een iets groter doosje. Niet leuk om zo je planten binnen te krijgen. 😠
The order has not been delivered, as it said it would be. No trace of it. Does this mean it will never be delivered? I want my money back or the plants delivered asap
Plantjes waren geen 30cm maar max 10, waren stekken stond er niet duidelijk in. Stekken waren droog en sommige blaadjes helemaal verdroogd hoop dat ze het gaan doen.
Antwoord van tuinflora.com
De productafbeeldingen die op de website worden getoond, zijn van volgroeide producten en zijn slechts ter illustratie. Varieties in grootte, kleur en vorm kunnen voorkomen vanwege de aard van onze producten. Aangezien wij levende producten verhandelen, is het onvermijdelijk dat de maten en kleuren van onze producten van tijd tot tijd kunnen variëren; alle afbeeldingen en beschrijvingen zijn bij benadering. We sturen het merendeel van onze planten als natuurlijk groeiende jonge planten die buiten worden gekweekt en waarbij we 's ochtends 2ºC hebben. Deze jonge en robuuste planten zullen zich goed ontwikkelen na het planten en opnieuw uitlopen. We bieden een groeigarantie tot 1 mei 2024.
Zorgen dat wat je krijgt goed is en niet alleen een leeg zakje met wat aarde of al een dood plantje of wortels waar geen uitloop is!
Nogal teleurstellend dat de planten die besteld zijn niet te leveren zijn. Dit had bij de bestelling kenbaar gemaakt moeten worden..
Antwoord van tuinflora.com
We willen u graag laten weten dat we naar 22 landen in Europa verzenden en dat last-minute annuleringen voor ontbrekende producten altijd mogelijk zijn. Onze oprechte excuses voor de teleurstelling die u heeft ervaren. We begrijpen volledig dat het frustrerend is om een bestelling te plaatsen en vervolgens te horen dat de gewenste planten niet beschikbaar zijn. Dit had inderdaad van tevoren duidelijk gecommuniceerd moeten worden, en we betreuren het dat dit niet is gebeurd.
30 mrt 2024
Betere kwaliteit leveren voor dit geld, kom zelf uit agrarische sector maar zou voor de helft deze producten nog niet leveren.
31 mrt 2024
Plantje komt totaal niet overeen met de foto. Heel klein plantje in een foeilelijke pot.

Niet zoals verwacht

Waren veel kleiner dan verwacht en niet zoals de foto. Gewoon een stekje.
9 mrt 2024

Was niet wat ik mij voorgesteld had!

Iets meer plant versturen in plaats van stekjes!
Antwoord van tuinflora.com
Bedankt voor uw feedback. We begrijpen uw teleurstelling en willen graag verduidelijken dat planten bij een temperatuur van 2°C in de ochtend vaak in rust zijn. Ze kunnen tijd nodig hebben om te groeien en te gedijen.
EK
Evelien K.
Coevorden
Ik heb mijn ervaring al gedeeld met het bedrijf en wacht nog op reactie

Lang moeten wachten en de plantjes van slechte kwaliteit

Lang moeten wachten en wat he kreeg
Pot viel te klein uit
Antwoord van tuinflora.com
De Lidcactus wordt op onze website aangeboden en verkocht in potten met een diameter van 9 cm. Nadat ze zijn verpot, bieden wij 2 maanden garantie op al onze planten.
Het verpakken van het plantje voor verzending vond ik niet super, kan beter en met meer zorg.
Antwoord van tuinflora.com
Hartelijk dank voor uw feedback. Het spijt ons te horen dat u niet tevreden was met de verpakking van uw plantje voor verzending. We streven altijd naar de hoogste kwaliteitsnormen, inclusief zorgvuldige verpakking, en we betreuren het dat we hierin niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. We zullen uw opmerkingen ter harte nemen en streven ernaar onze verpakkingsprocessen te verbeteren om ervoor te zorgen dat uw bestellingen in de toekomst met de grootst mogelijke zorg worden behandeld.
Heel kleine planten en niet goed verzorgd tijdens transport
Antwoord van tuinflora.com
In de winter groeien de planten die het hele jaar buiten worden gekweekt niet, daarom bieden wij garantie tot 1 mei 2024. Mocht de plant zich niet ontwikkelen tegen de lente, neem dan contact op met onze klantenservice met foto's.

Totaal verkeken op leverhoogte. Gemeten inclusief pot!. Zijn allemaal nog maar stekjes.

Bestelde planten hebben géén hoogte van 20-30 cm en hebben ook totaal geen massa. Er zijn uitsluitend stekjes geleverd bestaande uit een enkele stok. Gelukkig wel met voldoende wortel. De website vermeld de hoogte "inclusief de pot". Dus reken op een stek met een hoogte van 10-20 cm. Waarom er dan een plantgat nodig is van 30x30x30cm is onbegrijpelijk. Blijkbaar moet je de stekjes gewoon direct begraven. Afbeeldingen website geven geen beeld van het geleverde goed. Alleen van de plant na tenminste nog 5 jaar groeien. Leversnelheid en bezorging is prima in orde. Zorgvuldig en voldoende verpakt. De bolletjes moet ik nog gaan verwerken. Zien er in eerst instantie prima uit.
Antwoord van tuinflora.com
Het is belangrijk om te begrijpen dat planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt, over het algemeen een langzamere groei vertonen of zelfs geen groei laten zien. Dit komt door verschillende factoren die samenhangen met de winterse omstandigheden. Allereerst hebben planten in de winter minder daglichturen, wat hun groeiproces vertraagt. Daarnaast zijn de lagere temperaturen niet bevorderlijk voor de groei van planten. De kou kan de stofwisseling van planten vertragen, waardoor ze minder voedingsstoffen kunnen opnemen en minder snel kunnen groeien. Bovendien hebben planten in potten een beperktere ruimte voor wortelgroei dan planten die in de volle grond zijn geplant. Dit kan de groei verder belemmeren, vooral in de wintermaanden wanneer de grond mogelijk bevroren is en de wortels minder actief zijn. Kortom, de combinatie van beperkt daglicht, lagere temperaturen en beperkte wortelruimte kan leiden tot een verminderde groei van planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt. Echter, zodra de planten in een goed schoon en goed doorlatende bodem zijn geplant, zijn ze gegarandeerd tot 1 mei 2024.