melitta.nl

445 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden1.140 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 22 jul 2021
melitta.nl voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

11 nov 2023
De Melitta Caffeo Purista Series 300 F230-102 zet heerlijke koffie. Helaas maakte hij binnen een week een raar piepend geluid. Op advies van een medewerker apparaat retour gestuurd. Er wordt niet automatisch een nieuw apparaat verstuurd: je krijgt je geld retour en moet dan opnieuw bestellen. Maar daarbij wordt de kortingscode (Consumentenbond) niet meer toegepast. Opletten dus bij het afrekenen, de kortingscode moet eerst gereset worden. Als je daar op wacht zit je wel dagen langer zonder koffiemachine Je kan Melitta niet bellen (als je wel belt krijg je een bandje dat je niet kan bellen), maar je wordt wel teruggebeld door aardige en behulpzame medewerkers. Uiteindelijk heb ik de eenvoudiger SOLO machine besteld. Verbeterpunten: een snellere route op opnieuw te bestellen en mogelijkheid om rechtstreeks te bellen (is tegenwoordig ook verplicht!).

26 okt 2023
zwarte koffie is heerlijk en goed van temperatuur. Niets mis mee. Het lekbakje is ondiep en moet vaak worden geleegd wat een vaste hand vraagt en gootsteen binnen handbereik. Als je de dag door van koffie houdt moet je de voorraad koffie bonen in het apparaat goed in de gaten houden want het reservoir is niet heel groot. Als de machine tijdens het malen ontdekt te weinig bonen te hebben dan gooit hij de gemalen bonen weg, moet je eerst bijvullen en begint de machine weer op nieuw met malen. beetje zonde. Als je van echte cappuccino houdt dan moet je niet de melk opties van dit apparaat gebruiken. Maar rondvraag leert dat dit voor alle espresso machines geldt. Dus melkschuimen doen we met ons severin apparaat met geschikte cappuccino melk.

Beoordelingen voor melitta.nl

Direct na order plaatsen gecancelled (verkeerde apparaat) en klantenservice gemaild. Na twee dagen antwoord dat cancellen niet meer ging, omdat alles via Duitsland wordt geregeld. Opties: laten komen en niet ophalen bij pakketpunt, of retour zenden. Uiteindelijk het laatste gedaan, maar totaal niet duurzaam. In de tussentijd is het pakket pas 3 dagen na het contact verzonden, t&t werkte ook niet.
MD
30 mrt 2024
Klaar en duidelijk vermelden dat men vanuit BELGIË NIET KAN BESTELLEN. Wij kunnen GEEN foto mee sturen omdat we niets hebben ontvangen. MVG

Nieuw apparaat met gebruikerssporen

Nieuw apparaat besteld, maar een gebruikte opgestuurd gekregen. Mail contact erover gehad. De klantenservice had mij verteld dat deze automaat wellicht getest is na de productie (begrijpelijk) maar dan moeten de koffieresten niet nog aan de automaat hangen. In de mail werd mij verteld dat ik een nieuwe kon bestellen als de gebruikerssporen mij dwars zaten. Dit heb ik gedaan. Hierna kreeg ik een apparaat die nog meer gebruikerssporen bevatten dan de vorige. Dat vond ik erg jammer dus heb ik deze ook maar retour gestuurd.

Kostbare ontkalking

Ter gelegenheid van het voor de eerste maal, na een maand gebruik 4 kopjes per dag. ontkalken van het apparaat bleek dat er voor bijna 20 euro ontkalkingsvloeistof moest worden gebruikt

Nog geen machine gezien...

Het product is na twee weken nog steeds niet door de leverancier geleverd. DHL zou dit moeten doen, maar ondanks meerdere afspraken zijn ze telkens niet op komen dagen. Mailtjes naar Melitta hebben het probleem nog niet opgelost. Wel zeer vriendelijk, maar nog steeds geen koffiemachine...

Veranderingen

Er zijn een paar dingen die ik zou verbeteren: 1. Stoppen met het leveren van belangrijke orders met DHL. Zij verzieken namelijk helemaal jullie goede naam. 2. Als er een creditnota gemaakt moet worden en dit duurt 3 dagen. Regel het dan dat dit binnen 3 dagen gebeurd.
5 aug 2023
We wachten al 2 weken op bestelling koffiezet apparaat. Ik vind het slecht dat Melitta dan tegen mij als klant zegt, dat ik dan met dhl contact moet opnemen. Probleem afschuiven naar de klant dus….
Onze koffiekan was kapot en die wilde we bestellen. Maar....helaas kon dat niet! We moesten voor een bepaald bedrag bestellen, wat hoger was dan de koffiekan. Zeer klantonvriendelijk!
25 aug 2023
Apparaat functioneert na paar dagen niet meer en het is lastig in contact te komen met de klanten service om dit op te lossen
De aromaboy was beschadigd: plastic randjes afgebroken en scheur in het reservoir. De netschakelaar lag los.
11 sep 2023
Nog steeds niks ontvangen! Ter verbetering zorgen dat de bestelling zsm wordt afgeleverd.
Koffieapparaat eind mei besteld, nog niet binnen (half juni).
Antwoord van melitta.nl
15 jun 2023
Geachte heer/mevrouw, Via de track & trace is te zien dat uw bestelling 3 maal is aangeboden, echter dat er steeds niemand aanwezig was. Om die reden is de bestelling onderweg terug naar ons magazijn en zult u uw betaling, na controle van de retour, teruggeboekt krijgen. Excuses hiervoor. Ik zou u graag aan willen raden om een bestelling via de DHL app in de gaten te houden mbv de track & trace code, daar kunt u namelijk ook een ander bezorgmoment/-adres kiezen. Nogmaals excuses. Melitta Nederland BV
19 nov 2023
Zoals alle andere leveranciers