charlietemple.com- Logo - Beoordelingen

charlietemple.com

4.224 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden41.035 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 2 okt 2018
charlietemple.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

13 aug 2023
Uiteindelijk heb ik na 10 dagen mijn bril ontvangen. En hij is helemaal oke. De communicatie echter is een ander verhaal. Na de bestelling werd gemeld dat het plm 1 werkdag zou duren alvoren ik de bril zou ontvangen. Tevens was hij al als pakket aangemeld bij DHL. Die app gaf een melding: 'aangemeld, maar nog niet ontvangen'. Dat duurde min. 5 dagen. Dat is vreemd dus ik bel de klantenservice, die doodleuk meldt dat je niet kunt bellen en je dan maar moet mailen. Na 2 e-mails nog geen respons. Dat is niet correct vind ik. Uiteindelijk ontving ik 3 dagen daarna de melding dat mijn bril nu dan verzend klaar was ( vreemd dat hij dan al 5 dagen eerder is aangemeld bij DHL) 2 dagen later heb ik de bril netjes ontvangen en de kwaliteit is zoals gewenst. Ik snap dat bij budget bedrijven niet altijd alles perfect loopt. Maar pas dan de melding op de site aan en schrijf niet dat het 1 werkdag duurt. En zorg dat de Klantenservice doet waarvoor ze is opgetuigd: aan klanten service verlenen. Het grootste probleem in Nederland met Klantenservices is dat de personen die die bemensen geen benul hebben van wat er van het verwacht wordt. Als je niet tegen zeurende klanten kunt dan moet je daar niet gaan zitten!!! En bedrijven snappen de functie ook niet. Als je geen service kunt of wilt verlenen schaf dan je klantenservice af. Dan wek je ook geen verwachtingen

9 aug 2023
€4,95 betaald om thuis te passen. Die zou je dan bij je volgende bestelling terugkrijgen zodat het passen uiteindelijk gratis was. Leuk concept maar als ze brillen sturen om te passen die vervolgens niet bestelbaar zijn (niet leverbaar), heb je hier dus helemaal niets aan! De 4,95 terugkrijgen kan maar 1 maand lang, daarna heb je pech. Er is geen enig zicht op wanneer de gekozen bril weer leverbaar zal zijn. Ik heb meerdere malen contact gezocht hierover maar ik krijg gewoon 0 reactie terug. Wat ongelofelijk slecht dit! Juist door dit concept om “gratis” te passen had ik het vertrouwen om het uit te proberen èn omdat er een actie is nu voor 25% extra korting. Kan ik dus mooi allemaal op mijn buik schrijven en ben ook nog eens €4,95 lichter!!

Beoordelingen voor charlietemple.com

Meerdere brillen besteld/gehad. Ik vind niet dat de brillen tegen een stootje kunnen. Een keer ‘n bril geleverd waarbij beide glazen eruit lagen! Contact gezocht met charlietemple en nooit meer iets terug gehoord. Maarja, vergeleken de brillenwinkels is dit goedkoper.
7 jan 2024

contact zoeken

Ik heb meerdere keren contact via de mail proberen op te nemen maar na 4 maand wacht ik nog steeds op antwoord.
13 jan 2024
Zaken niet op voorraad, en dat hoor je dan na bestellen. En nu, 2weken later, nog niets…

Enorm slechte bereikbaarheid klantenservice

Bereikbaar zijn als klantenservice reageren op mails, berichten via socials etc.
3 okt 2023

Verzenden met DHL, jammer hoor.

De bril is naar tevredenheid, maar het hele proces rond de pasbrillen niet. Dat heeft alles te maken met het feit dat CT samenwerkt met DHL en dan gaat alles fout. De pasbrillen worden als brievenbuspakje verzonden. Pakje komt niet aan en ik krijg achteraf een bericht van DHL "we hebben elkaar gemist". Dankje de koekoek, ze zijn helemaal niet langs geweest, maar hebben het pakje rechtstreeks naar een afhaalpunt gestuurd! Goed, ik naar dat afhaalpunt. Vervolgens moet dat pakje ook retour, dus ik (met de retoursticker op het pakje geplakt) naar zo'n verzondpunt. Klopt de barcode niet. Terug naar huis, wéér mailen met CT, nieuwe code, wéér naar zo'n verzendpunt (2 km verderop, want het vroegere verzendpunt dat vlakbij was, bestaat niet meer. Bovendien stond daar een vriendelijke chinees achter de balie, maar bij dat nieuwe punt een uiterst onvriendelijk marokkaan). Dus: heel veel onnodige rompslomp, omdat DHL z'n werk niet naar behoren doet.
MS
Marieke S.
DEN Haag
20 sep 2023

Ik ben zeer ontevreden...

Als een van de oudste klanten, heb ik toch wel het gevoel dat Charlie Temple nu echt uit zijn voegen is gegroeid.... Alles duurt onwijs lang...echt heel lang. Ook worden er fouten gemaakt en is er geen gehoor bij de Klantenservice... Wat nu???? Tja... Ik mis een artikel uit mijn bestelling die ik bij mijn test brilmonturen had bestelt, dat 10 dagen durden voordat ik het binnen had. Nu de grote vraag: Ga ik blijven bellen en mailen om die ene brillenkoker en ga ik die uitgekozen bril nog wel bestellen???? Ik denk het niet. Super jammer. Koop al mijn brillen van Charlie, al jaren, maar ik kan hier echt niet mee om gaan. "Vandaag bestellen, morgen in huis" etc.... 10 dagen wachten op een bestelling van een paar items, een die er niet eens bij zit en test modellen...en niemand te bereiken. Gaat niet goed.
21 mei 2023
Heb een zonnebril op sterkte besteld, juist op basis van de snelle levering. Kreeg al vrij snel een mail dat de glazen niet op voorraad waren en dat het tot max. 7 werkdagen langer kon duren. Niet blij mee door voorgenoemde reden; had de bril ook echt nodig en indirect betaal je voor die service. Uiteindelijk kwam de bril, volgens mij wel sneller dan het maximum. Bril verder prima in orde, goed verpakt! Kwaliteit lijkt heel goed. Collectie van CT is wel intens saai en basic. Als de doorlooptijd toch langer is, bestel ik de volgende keer toch liever weer bij Zeelol bijvoorbeeld. Alleen maar topervaringen mee en zóveel keuze voor verschillende type mensen, smaken en stijlen. Wat mij betreft mag CT daar ook meer op focussen.
22 sep 2023
Ik heb eerder brillen besteld bij Charlie Temple. Altijd netjes binnen 7 werkdagen geleverd. Maar nu? Ik wacht al 16 dagen op mijn 2 zonnebrillen. Zonder sterkte, dus het gaat niet om speciaal glas. Mijn man heeft dezelfde zonnebrillen besteld (in een andere kleur) en die kreeg ze de volgende dag in huis. Ik probeerde klantenservice te bereiken om de order te annuleren, maar zij zijn niet bereikbaar. Terugsturen kost namelijk geld, en daar heb ik geen zin in als de bestelling extreem te laat komt. Ik had de brillen dit weekend nodig gehad op vakantie. Enorm slecht geworden, Charlie Temple. Naar een echte opticien gaan is beter.
24 aug 2023

Teleurstellend

Altijd goede ervaringen gehad, echter nu totaal niet. Testbrillen bestelling ging prima. Echter nu de echte brillen bestellen is een avontuur. 2 weken geleden een bestelling gedaan en geen info over wanneer ze klaar zijn. Staat al minstens een week vast op "montage en controle door opticien". Bellen is onmogelijk want je wordt automatisch op het bandje gezet. Mailen krijgt ook geen reactie. Geen mailtje vanuit hun om mij te vertellen dat er een vertraging is of dat ze nu geen telefoon-klantenservice kunnen aanbieden. Ik vind het prima om te wachten of niet te kunnen bellen, alleen geef dat gewoon eerlijk aan...
27 jun 2023

DHL = waardeloos

Charlie Temple vermeld op de site dat na één keer het product aanbieden, en je bent niet thuis.....geen probleem, we komen nóg 3 x. DHL is 2 x geweest en beiden keren waren we thuis. Toen retour. Terwijl zij zelf aangeven dat 't een brievenbus pakket is......🤷🏻 Bellen met Charlie heeft geen zin. Meerdere keren de verbinding verbroken na ongeveer een kwartier. E-mail's worden niet beantwoorden. Slechte zaak Charlie Trouwens nóóit eerder problemen gehad. Wél met DHL Over het algemeen is de service overal slecht tegenwoordig Ik schrijf ook nooit reviews Nu wél Toodle-loo
Bij het moment van bestellen was het produkt op voorraad, vervolgens duurt het bijna 2 weken voor dat ik te horen krijg dat het model er niet meer is. Vervolgens wacht ik op bericht van nieuwe voorraad, en als ik deze ontvang, activeer ik direct mijn bestelling. Echter na een aantal dagen krijg ik wederom te horen dat mijn bestelling gecanceld is, en ik maar een ander model moet bestellen. Ondanks de tegenslag heb ik dit gedaan, met de vraag of ik hier z.s.m. een bevestiging van kan krijgen of dit wel door kan gaan. Hier heb ik tot op heden geen respons op ontvangen.
TV
Thomas V.
Utrecht
5 sep 2023

Niet eerlijk communiceren over bezorgtijden.

Overal op de website staat aangegeven dat de bezorgtermijn 1 dag is. Mede daarom voor Charlie temple gekozen. Maar na het bestellen kreeg ik deze melding: "Bedankt voor je bestelling bij Charlie Temple! De glazen die we nodig hebben voor je nieuwe bril zijn niet meer op voorraad. Hierdoor loopt je bestelling helaas een vertraging op van maximaal 7 werkdagen." Natuurlijk kan dit voorkomen maar communiceer dit dan bij de optie van de glazen. Ik kreeg daarnaast ook geen reactie op mijn mail met de vraag wanneer de nieuwe bezorgdatum verwacht werd.
31 aug 2023

Geen glazen, geen montuur

Ik bestelde hier een leesbril in afwachting van de brillen winkel die drie weken levertijd vroeg. Bij bestelling werd er gezegd dat het 1 dag levertijd zou zijn. Op de tweede dag kreeg ik bericht dat ze glazen moesten bestellen dus levering zou iets langer duren. Maar maximaal 7 werkdagen. Toen er niks kwam heb ik de klantenservice gecontacteerd. Die zeiden me dat het montuur niet meer leverbaar was. Ik mocht kosteloos annuleren en binnen drie dagen kreeg ik mijn geld terug op mijn bank.
27 sep 2023
Klantenservice is een drama. Ik heb al meerdere brillen besteld. Toen bij 1 bril een glas eruit viel heb ik heeeeel veel mailtjes moeten sturen om uberhaupt een reactie te krijgen. Vervolgens viel er maanden later een bril in de brievenbus. Zonder ook maar 1 vorm van communicatie. Situatie opgelost, jazeker. Maar de manier waarop. Goedkoop kan ook tot irritatie leiden. Voor een reservebril is Charlie Temple ok. Voor echte kwaliteit ben ik toch weer naar de opticien gegaan.
5 sep 2023
Producten leveren als ik betaald heb. Product wel betaald en zichtbaar in PayPall app. Niet gekukt volgens CharlieT. Kwestie van gemaakt en ineens, na een maand, de melding dat het onderweg was. terwijl ik telefonisch al lang met ze ghsproken had en ze vertelden dat het niet geleverd was, want ik zou niet betaald hebben. Doordat payPal zich ermee ging bemoeien deden ze toen iets waardoor het leek dat het onderweg was, maar ook deze ghost levering is nooit aangekomen.
10 okt 2023

Concept werkt niet

De producten vielen tegen, anders dan verwacht. Het feit dat je €5 verzending moet betalen die je niet terug krijgt terwijl je wel alle producten retour stuurt staat me tegen. Natuurlijk krijg je die €5 korting als je een bril koopt maar wat als de 5 monturen niet je smaak zijn? Dan ga je niet nog 5 andere bestellen want dan ben je €10 kwijt voor je uberhaupt een bril hebt. Het concept klinkt leuk maar in realiteit werkt het niet, niet voor mij in ieder geval.
19 aug 2023

Slechte klantenservice

De klantenservice heeft een lange wachttijd. Ze nodigen je uit om te mailen, maar op mails reageren ze niet. Zelfs na 3 weken met evenzoveel mails geen reactie! En toen ik eindelijk telefonisch geholpen werd, bleek dat ze geen brillen repareren. Ook al ben je alleen een schroefje kwijt of is een pootje gebroken, de enige oplossing is een compleet nieuwe bril kopen. Dit kan een stuk klantvriendelijker en ook een stuk duurzamer!
Na het plaatsen en betalen van de bestelling komt de melding dat de bril/ glazen niet op voorraad zijn en dat het dus een stuk langer duurt. Het is netter als dat bij de bestelling, voordat je betaalt, al gemeld wordt. De bril die uiteindelijk geleverd is, had een lam brilpootje en de 2 brilpootjes stonden heel wijd uit elkaar. Heb zelf het kleine schroefje met mespunt aangedraaid. Optimaal is het niet.
25 jun 2023
Waardeloze onbereikbare klantenservice … Bestelling geplaatst op 10/6 en nog steeds niet binnen & dit zonder enige vorm van compensatie . Er bleek iets misgegaan te zijn met de glazen . De termijn die deze shop beloofd komen ze niet na! Dit is de tweede en laatste keer dat ik hier wat bestel helaas … wel betaalbare en prima producten maar de klantenservice verknalt het en kost heel veel klanten !
11 mei 2023
Snellere reactie op mail. Indien montuur uiteindelijk niet beschikbaar is dan duidelijk aangeven om welk montuur het gaat (had er 3 gekocht en geen idee welke er niet zou zijn) en daarbij ook hoe je de bestelling dan kan wijzigen. De tijden waarop je kan bellen zijn niet klantvriendelijk. 2 monturen zijn enorm scheef. Dit is echt slordigheid