charlietemple.com- Logo - Beoordelingen

charlietemple.com

4.222 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden40.970 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 2 okt 2018
charlietemple.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

13 aug 2023
Uiteindelijk heb ik na 10 dagen mijn bril ontvangen. En hij is helemaal oke. De communicatie echter is een ander verhaal. Na de bestelling werd gemeld dat het plm 1 werkdag zou duren alvoren ik de bril zou ontvangen. Tevens was hij al als pakket aangemeld bij DHL. Die app gaf een melding: 'aangemeld, maar nog niet ontvangen'. Dat duurde min. 5 dagen. Dat is vreemd dus ik bel de klantenservice, die doodleuk meldt dat je niet kunt bellen en je dan maar moet mailen. Na 2 e-mails nog geen respons. Dat is niet correct vind ik. Uiteindelijk ontving ik 3 dagen daarna de melding dat mijn bril nu dan verzend klaar was ( vreemd dat hij dan al 5 dagen eerder is aangemeld bij DHL) 2 dagen later heb ik de bril netjes ontvangen en de kwaliteit is zoals gewenst. Ik snap dat bij budget bedrijven niet altijd alles perfect loopt. Maar pas dan de melding op de site aan en schrijf niet dat het 1 werkdag duurt. En zorg dat de Klantenservice doet waarvoor ze is opgetuigd: aan klanten service verlenen. Het grootste probleem in Nederland met Klantenservices is dat de personen die die bemensen geen benul hebben van wat er van het verwacht wordt. Als je niet tegen zeurende klanten kunt dan moet je daar niet gaan zitten!!! En bedrijven snappen de functie ook niet. Als je geen service kunt of wilt verlenen schaf dan je klantenservice af. Dan wek je ook geen verwachtingen

9 aug 2023
€4,95 betaald om thuis te passen. Die zou je dan bij je volgende bestelling terugkrijgen zodat het passen uiteindelijk gratis was. Leuk concept maar als ze brillen sturen om te passen die vervolgens niet bestelbaar zijn (niet leverbaar), heb je hier dus helemaal niets aan! De 4,95 terugkrijgen kan maar 1 maand lang, daarna heb je pech. Er is geen enig zicht op wanneer de gekozen bril weer leverbaar zal zijn. Ik heb meerdere malen contact gezocht hierover maar ik krijg gewoon 0 reactie terug. Wat ongelofelijk slecht dit! Juist door dit concept om “gratis” te passen had ik het vertrouwen om het uit te proberen èn omdat er een actie is nu voor 25% extra korting. Kan ik dus mooi allemaal op mijn buik schrijven en ben ook nog eens €4,95 lichter!!

Beoordelingen voor charlietemple.com

HV
Hans V.
Den Bosch

Fijne lichte bril voor een eerlijke prijs

De bril was goed vlg. recept gemaakt en snel geleverd.Een paar minpuntjes zijn het in inslijpen en montage dat had beter gekund. De multifocaal markeringen stonden niet in een horizontalen lijn dat scheelde enkele graden. De bakken van het glas waren niet gesloten(glas iets te groot gemonteerd) en niet voorzien van een borgmiddel. Doch een fijne lichte bril voor een eerlijke prijs!!
Al meerdere keren bij Charlie Tempel besteld. Hun brillen zijn echt super maar... iedere keer als ik besteld heb blijken de glazen niet op voorraad dus duurt de levering langer. Maw.. vermeld eerlijke/realistische levertijden
13 jan 2024
De varifocus brillen zijn goed als je kijkt naar prijs en kwaliteit. Het zijn brillen voor mij naast de bril van de opticien.
Incorrecte aanrekening
31 dec 2023
Communicatie wel goed ,maar bril duurt wel erg lang voordat hij thuis bezorgd wordt !
27 jan 2024
een bestaand ceo- montuur van mij kan geen nieuwe glazen krijgen.
Vraag gesteld over verkeerde bestelling. Geen antwoord gehad
Toch misgelopen metbril gegevens niet juist
JW
Johan W.
Hoogezand
Glazen niet oké
Brillen altijd prima qua kwaliteit maar Charlie Temple is slecht bereikbaar. Mailtje van 8 december nog niet beantwoord. Telefonisch zouden ze bereikbaar moeten zijn maar zijn dat niet. Laatste factuur niet zichtbaar in account, al 2 x gemaild, geen antwoord. Factuur ook niet per mail ontvangen. Slordig.
28 jun 2023

Gemixte gevoelens - zeer slechte klantenservice bij problemen - goed product

Ik heb gemixte gevoelens bij dit bedrijf. De brillen en glazen zijn van zeer goede kwaliteit. Voor het geld zijn het zo ongeveer de beste brillen die je kan krijgen. Ik heb twee zonnebrillen van Charlie Temple, waaronder één met goud spiegelende glazen. De sterkte is perfect en de brillen zijn goed afgewerkt. Zolang alles goed gaat met je bestelling is er niks mis met Charlie Temple. Als er iets mis gaat, is waar de problemen beginnen. De klantenservice is slecht bereikbaar, geeft soms pas na 1-2 weken antwoord, en beloftes die ze via e-mail maken komen ze niet na. Het probleem dat ik had, en dat niet goed opgelost is, is het volgende: ik had een proefpakket besteld om te kijken welk montuur ik mij goed pastte. Daarna heb ik een bril besteld van dit montuur. Het probleem was dat de proefbril mij perfect pastte, maar bij de bril op sterkte die gelever werd stonden de pootjes scheef en zeer ver uit elkaar. Hierdoor bleef de bril niet zitten en gleed hij zo van mijn hoofd af. Dit was een productiefout en niet te corrigeren door de pootjes te buigen of iets dergelijks. Ik heb dit gemeld via de klantenservice, en zij vertelden mij dat ik de bril kon retourneren, en dat ze mij de kosten voor het retour sturen zouden vergoeden, en daarnaast een nieuwe bril in dezelfde sterkte op zouden sturen. Nadat ik de bril retour heb gestuurd hoorde ik wekenlang niets. Na 3-4 weken hebben ze toen zonder enige communicatie het aankoopbedrag van enkel de bril terug gestort, zonder de retourkosten te vergoeden. Dus zonder enige communicatie naar mij zijn ze over gegaan van hun belofte 'een nieuwe bril thuis en retourkosten vergoed' naar 'originele aankoopprijs teruggestort en retourkosten niet vergoed'. Nadat het geld op mijn rekening was teruggestort heb ik nog een mailtje naar de klantenservice gestuurd met de vraag waar dit op sloeg, maar ik heb nooit meer iets teruggehoord. In conclusie zijn de brillen dus van zeer goede kwaliteit, ze doen niet onder voor dure merkbrillen van Pearle bijvoorbeeld, mijn vroegere opticien. Echter moet je niet op hulp rekenen wanneer er iets misgaat. Bestellen is dus op eigen risico, maar gezien de goedkope prijzen is het op zich wel een kans waard.
14 jun 2023

Top service maar matige kwaliteit

Bij de bril die ik bestelde draaien de kleine schroefjes langzaam los. na de 4de keer dat het glas eruit viel heb ik de klantenservice gevraagd te helpen. Dat is erg goed opgelost met eerst nieuwe schroefjes waar ik om vroeg. Daarna een nieuwe bril gekregen. Top service dus. De nieuwe bril was online niet te "passen" dus ik waagde de gok. Bij levering stond die toch absoluut niet. Nu heb ik er alsnog niks aan. Nu loop ik toch aan tegen online passen dat dat toch een groot risico is en de kwaliteit lijkt wel erg matig te zijn. Toch maar echt passen.
27 jun 2023

Dit is mijn 2e bril die ik besteld heb. Eerste bestelling ben ik blij mee.

Dit is mijn 2e bril die ik besteld heb. Bij de eerste is alles goed gegaan. De 2e bril komt beschadigd aan (klein scheurtje in het glas) en ik ben ook minder tevreden over de meekleurende glazen. De klantenservice is niet telefonisch bereikbaar. Je mag een mail sturen. Ik heb nu 2x een mail verstuurd, maar heb geen idee hoe nu verder of wanneer ik een reactie kan verwachten. Wellicht is een week nog niet lang, maar ben vooral benieuwd wanneer ik een reactie kan verwachten.

Lange levertijd en slechte communicatie

De geschatte levertijd van de brillen komt niet overeen met de werkelijkheid. De bril met glazensoort die ik had gekozen, zou 7 werkdagen duren. Inmiddels zit ik op werkdag 11, en is de status van de bestelling nog steeds hetzelfde. Wel een pluspunt dat je de status kan zien, echter teleurstellend dat het zo lang moet duren. Ik heb mijn brillen dus nog niet ontvangen, maar verder zijn de producten, de keuze en de website goed.
30 jun 2023

Prima product, slechte klantenservice

Het geleverde product heeft een prima kwaliteit, en de levering is snel. Maar de klantenservice is enorm langzaam en slecht. Telefonisch waren ze met geen ene mogelijkheid bereikbaar, en via de mail wacht ik twee weken later nog op antwoord op een mail met een vraag voor een aanpassing voor mijn originele bestelling, die ik inmiddels al heb ontvangen en zelf vervolgens op eigen kosten gelijk weer retour kon sturen.
16 mei 2023
Ik probeer ze telefonisch en per mail te bereiken voor advies over mijn laatste bestelling, maar krijg geen reactie en telefonisch op alle momenten van de openingstijden een bandje waarna de verbinding wordt verbroken. Nog niet zo'n succes dus. Al weet uk dat retourneren altijd nog kan zou ik eerst advies krijgen misschien kan het anders
ET
Erik t.
Almere
2 jun 2023

De communicatie is maar matig…

Communicatie met het bedrijf houdt niet over. Want de ene keer doen ze er 4 weken over om iets te leveren waarvoor ze 1 werkdag nodig zeggen te hebben,, een andere keer lukt het weer wel binnen een aantal dagen. En als je dan mailt, belt of chat, dan krijg je soms totaal geen respons. Erg jammer
28 mei 2023

Korting niet verwrrkt, annulering evenmin

Ik had mijn bestelling bijna onmiddellijk geannuleerd per e-mail, maar hij is toch gewoon geleverd. Nu ben ik eigenlijk heel tevreden met de geleverde bril, dus ik laat het zo... alleen vreemd dat ik nooit een reactie heb gekregen. En ook niet de beloofde korting van 25%.
RR
19 mei 2023

Minder tevreden dan voorheen

Ik was altijd erg tevreden ( ben al jaren klant ), maar de laatste tijd zijn mijn ervaringen duidelijk minder positief. Veel brillen 'uitverkocht ' , voorraad wordt niet heel snel aangevuld . Met name gedurende periodes dat er actiekortingen zijn.
MV
Michel V.
Leerdam
31 aug 2023
Elke bestelling vertraging. Al 4 keer besteld en nog nooit op tijd geleverd. Altijd direct de melding dat de glazen niet op voorraad zijn en dat er een week vertraging is. Verder prima brilletjes voor dat geld.