tuinflora.com- Logo - Beoordelingen

tuinflora.com

1.120 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden13.915 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 10 feb 2022
tuinflora.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

30 apr 2023
Onlangs mijn eerste bestelling gedaan bij tuinflora. Mooie en overzichtelijke website met een divers assortiment met leuke aanbiedingen. Makkelijk bestelproces, vlotte levering en wat ik persoonlijk erg waardeer is dat er zorg wordt besteed aan de verpakking. Niet geheel onbelangrijk met planten dacht ik zo. Meerdere bestellingen zullen vast en zeker volgen. So far so good, tuinflora heeft goed werk afgeleverd.. nu de natuur nog.. even afwachten dus :)

15 mei 2023
Een mooie volle plant besteld, helaas een miezerige stek ontvangen van iets van 5 cm met 4 blaadjes.. niets te maken met de geboden foto’s op de website.. redelijk schandalig!

Beoordelingen voor tuinflora.com

Nogal teleurstellend dat de planten die besteld zijn niet te leveren zijn. Dit had bij de bestelling kenbaar gemaakt moeten worden..
Antwoord van tuinflora.com
We willen u graag laten weten dat we naar 22 landen in Europa verzenden en dat last-minute annuleringen voor ontbrekende producten altijd mogelijk zijn. Onze oprechte excuses voor de teleurstelling die u heeft ervaren. We begrijpen volledig dat het frustrerend is om een bestelling te plaatsen en vervolgens te horen dat de gewenste planten niet beschikbaar zijn. Dit had inderdaad van tevoren duidelijk gecommuniceerd moeten worden, en we betreuren het dat dit niet is gebeurd.

Niet zoals verwacht

Waren veel kleiner dan verwacht en niet zoals de foto. Gewoon een stekje.
9 mrt 2024

Was niet wat ik mij voorgesteld had!

Iets meer plant versturen in plaats van stekjes!
Antwoord van tuinflora.com
Bedankt voor uw feedback. We begrijpen uw teleurstelling en willen graag verduidelijken dat planten bij een temperatuur van 2°C in de ochtend vaak in rust zijn. Ze kunnen tijd nodig hebben om te groeien en te gedijen.
Pot viel te klein uit
Antwoord van tuinflora.com
De Lidcactus wordt op onze website aangeboden en verkocht in potten met een diameter van 9 cm. Nadat ze zijn verpot, bieden wij 2 maanden garantie op al onze planten.

Totaal verkeken op leverhoogte. Gemeten inclusief pot!. Zijn allemaal nog maar stekjes.

Bestelde planten hebben géén hoogte van 20-30 cm en hebben ook totaal geen massa. Er zijn uitsluitend stekjes geleverd bestaande uit een enkele stok. Gelukkig wel met voldoende wortel. De website vermeld de hoogte "inclusief de pot". Dus reken op een stek met een hoogte van 10-20 cm. Waarom er dan een plantgat nodig is van 30x30x30cm is onbegrijpelijk. Blijkbaar moet je de stekjes gewoon direct begraven. Afbeeldingen website geven geen beeld van het geleverde goed. Alleen van de plant na tenminste nog 5 jaar groeien. Leversnelheid en bezorging is prima in orde. Zorgvuldig en voldoende verpakt. De bolletjes moet ik nog gaan verwerken. Zien er in eerst instantie prima uit.
Antwoord van tuinflora.com
Het is belangrijk om te begrijpen dat planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt, over het algemeen een langzamere groei vertonen of zelfs geen groei laten zien. Dit komt door verschillende factoren die samenhangen met de winterse omstandigheden. Allereerst hebben planten in de winter minder daglichturen, wat hun groeiproces vertraagt. Daarnaast zijn de lagere temperaturen niet bevorderlijk voor de groei van planten. De kou kan de stofwisseling van planten vertragen, waardoor ze minder voedingsstoffen kunnen opnemen en minder snel kunnen groeien. Bovendien hebben planten in potten een beperktere ruimte voor wortelgroei dan planten die in de volle grond zijn geplant. Dit kan de groei verder belemmeren, vooral in de wintermaanden wanneer de grond mogelijk bevroren is en de wortels minder actief zijn. Kortom, de combinatie van beperkt daglicht, lagere temperaturen en beperkte wortelruimte kan leiden tot een verminderde groei van planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt. Echter, zodra de planten in een goed schoon en goed doorlatende bodem zijn geplant, zijn ze gegarandeerd tot 1 mei 2024.

Klantenservice

Ik kreeg een beschadigde plant binnen en heb gelijk een berichtje gestuurd naar de klantenservice met foto's. Kreeg een mailtje terug dat ik andere foto's moest sturen zodat ze mijn situatie beter konden beoordelen. Dit heb ik gelijk gedaan maar daarna nooit weer iets van ze gehoord. Voor mij niet nog een keer...
Antwoord van tuinflora.com
Neem AUB onmiddellijk contact op met onze klantenservice, want we kunnen geen spoor van uw e-mail en die van ons vinden in ons systeem. We hebben wel een e-mail van u ontvangen die eindigt op K--------------1978@hotmail.com, maar deze laat een bestelling van 2 jaar geleden op onze site zien (bestelling #7-1105473). Heeft u uw foto's vanaf een ander e-mailadres gestuurd? Zo ja, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice. Als u eerder bij ons heeft besteld, weet u dat we altijd binnen maximaal 48 uur op alle e-mails reageren.
Ik moet eerst nog een Email bericht ontvangen over mijn bestelde producten en wanneer deze producten geleverd worden, v.g P.Jansen.
Antwoord van tuinflora.com
Uw bestelling met het nummer 7-1312622, verzonden op 14/02/2024, is volgens onze gegevens op 15/02/2024 afgeleverd met dpd. Als u uw pakket niet heeft ontvangen, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice en bevestig uw volledige afleveradres. Pakketlabelnummer 0516 2158 8188 09 R Verzendnummer i Toon verzendnummer Afleverstatus Uw pakket is geleverd op 15.02.2024, om 11:44. Afleverstatus Datum Tijd Plaats Pakketstatus 15.02.2024 11:44 Veenendaal (NL) Geleverd. Bewijs 15.02.2024 04:25 Veenendaal (NL) Op het depot. 14.02.2024 19:30 Vijfhuizen (NL) Onderweg. 13.02.2024 11:30 DPD Data centrum ... Order informatie is doorgegeven aan DPD
voor dat geld veel te duur en te kleine troep
Antwoord van tuinflora.com
In de winter groeien de planten die het hele jaar buiten worden gekweekt niet, daarom bieden wij garantie tot 1 mei 2024. Mocht de plant zich niet ontwikkelen tegen de lente, neem dan contact op met onze klantenservice met foto's.
Antwoord van tuinflora.com
We hebben gezien dat u ons product een beoordeling van twee sterren heeft gegeven. We willen u bedanken voor het nemen van de tijd om feedback achter te laten, ook al heeft u geen bijbehorende opmerking geplaatst. Uw tevredenheid is voor ons van het grootste belang, en we willen ervoor zorgen dat u de best mogelijke ervaring heeft met onze producten en service. Als er iets is wat we kunnen doen om uw ervaring te verbeteren, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Telefoon wordt niet opgenomen

Dat je meerdere dagen belt en geen telefoon wordt opgenomen. Dan staat er wel een email te kunnen sturen maar een telefoongesprek is direct antwoord, dan moeten ze wel opnemen. Op de site staat dat na 12 uur vrijdags wordt na het weekend bezorgd. Ik heb op donderdag een aankoop online gedaan, waarschijnlijk kan ik zelf geen verschil van vrijdag 12 uur zien. Want ik heb ruim na het weekend pas een bericht ontvangen en half in de week erna werd het bezorgd. Uiteindelijk gaat het erom dat het artikel (bloempot) zeer goed is verpakt en heel is ontvangen. Daar ben ik heel blij om.
Antwoord van tuinflora.com
Zoals vermeld op onze website, behandelen wij alleen aanvragen per e-mail binnen maximaal 48 uur. We verzenden in totaal naar 22 landen in Europa, en het gebruik van de telefoon zou alleen onze responstijd vertragen. Na verzending worden leveringen naar Nederland binnen 2 werkdagen uitgevoerd, exclusief weekends en feestdagen. Al deze informatie staat duidelijk vermeld op de website. Als u op donderdag een bestelling plaatst, wordt deze op vrijdag verwerkt en de volgende week afgeleverd, wat volledig in lijn is met onze normale procedure. Wij benadrukken het belang van het lezen van alle informatie op onze website om negatieve beoordelingen op deze manier te voorkomen.
7 jun 2023

Buddleja davidii butterfly candy little Ruby helemaal uitgedroogd ontvangen- groeit niet

Ik heb de twee planten van de Buddleya davidii Gulliver ( artikel A14305) mid april 2023 ontvangen. De planten waren allemaal uitgedroogd en de kleine takjes braken gemakkelijk af. Er was geen teken van leven. Ik heb de instructies gevolgd die met de levering waren meegestuurd en al die tijd gewacht voordat ik mijn recensie plaatste. Helaas is er geen teken van leven geweest van beide planten. Volledig uitgedroogd zoals ontvangen. Dit is jammer, want ik hoopte dat uw informatie over het tot leven komen van de plant na het planten wel had plaatsgevonden.
11 jun 2023
De levering duurde best lang, het moest een duddleja zijn in een pot van 20 cm. Het waren een paar takjes, en de pot was 16 cm, zag er triest uit. Erg teleurstellend voor degene die hem cadeau kreeg. Heb wel foto´s in de app, als ik een mobiel nummer van hun heb, kan ik ze appen.
23 jun 2023
Dank voor uw feedback. We verzoeken u om contact op te nemen met de klantenservice, dan helpen we u verder.
11 jun 2023
mn planten waren er in geplet en nog niet in vorm , 2 keer besteld ging goed de derde keer kreeg ik geen mooie planten
23 jun 2023
29 apr 2023

Ik bestel hier nooit weer. Zonde van alle tijd.

Bestelling gedaan van een speciale vlinderstruik. Advertentie meldt een hoogte van 20 tot 30 cm. Plantje was 5 cm bij binnenkomst. Slechte conditie. Hierover gereclameerd en men gaf me gelijk en er kwam een nieuwe. Plantje wederom niet hoger dan 10 cm. Ik bestel hier nooit meer iets. De sterren geef ik alleen voor de moeite. Echt jammer dit. Voor zowel bedrijf als klant.
21 jul 2023
Dwergsering op stam besteld. Dat werd wel erg letterlijk genomen. Aan de stam zat een de bovenkant een aantal takjes van ongeveer 15 cm. Ik begrijp heus wel dat je niet hetzelfde boompje krijgt als op het plaatje, maar hier moest ik een vergrootglas bij pakken. En terugsturen: dan zijn de kosten nogmaals voor de koper. Kortom, ze kunnen sturen wat ze willen. Slecht!
25 jul 2023
Onze planten zijn jonge kwekerijplanten die buiten zijn gekweekt. U ontvangt de plant altijd zoals beschreven, dat wil zeggen een minimale hoogte van 60cm met een 17cm pot. De foto op onze site toont nog het volwassen product. Wees gerust, eenmaal geplant zal deze Dwergsering Syringa meyeri Palibin op stam nog vele jaren groeien en bloeien.
24 mei 2023
De planten zijn niet de mooiste planten. Ik vind het een slechte kwaliteit. Heb wel 2 nieuwe gekregen maar dat ik kan zeggen nou nou die zijn prachtig nee ik ga volgende keer gewoon weer naar een gewone winkel. 1 malige bestelling voor ons
24 mei 2023
Ik heb drie plantjes besteld een ervan komt een klein beetje op de andere twee hebben totaal nog geen start gemaakt om te groeien of een blaadjes te ontwikkelen ik heb dit gemeld maar krijg geen reactie op ik vind dat erg jammer
13 mei 2023
Beide jasmijn plantjes waren al verdort, moet nog kijken hoe dit zal uitpakken maar ik zal geen plantjes meer online kopen, het kan nog meevallen de tijd zal het leren maar voor nu een tegenvaller vooral gezien de prijs.
16 mei 2023
De plant is beschadigd. 1 tak is helemaal afgebroken en was verdord. Ik vermoed dat de tak dus al voor transport was afgebroken. Dat was jammer, want de plant had maar 3 grote takken. Nu nog maar 2 dus. 😏
1 mei 2023
Er stond dat bezorging 1 dag zou duren, maar duurde 4 dgn voor ik de bestelling ontving. En de foto’s vd plantenolie de website waren misleidend, mijn planten waren véél kleiner en zit geen vrucht in.