tuinflora.com- Logo - Beoordelingen

tuinflora.com

1.098 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden13.954 beoordelingen in totaal

Gecertificeerd sinds: 10 feb 2022
tuinflora.com voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:

Op de mailing gestaan totdat de voorraad aangevuld was. Ik was zeer onder de indruk van de dubbel ingepakte plantjes ,netjes met stokjes zodat er geen blaadje beschadigd raakte en geen aarde door de doos vloog.plantjes waren echt gelijk aan de beschrijving.weinig knopverlies wat gebruikelijk is met de lidcactus na aankoop. Alles perfect, was het niet de lang verwachte kleur. Na wat fotootjes in 2 dagen mijn centjes terug gestort! Nu terug op de mailinglijst voor nog een bestelling.

15 mei 2023
Een mooie volle plant besteld, helaas een miezerige stek ontvangen van iets van 5 cm met 4 blaadjes.. niets te maken met de geboden foto’s op de website.. redelijk schandalig!

Beoordelingen voor tuinflora.com

The order has not been delivered, as it said it would be. No trace of it. Does this mean it will never be delivered? I want my money back or the plants delivered asap
Planten waren oke verpakt voor verzending. De planten zelf waren echt heel erg ielig en kwetsbaar. En de kosten waren niet laag dus had ik er meer van verwacht. Hopelijk slaan ze wel aan in de tuin en kan ik er alsnog van genieten als ze verder groeien.
20 mrt 2024

Late levering

bestelling is op 14 maart verzonden. Bij DPD tot nu toe nog steeds (18 maart) in depot Met dit soort produkten moet de levering sneller, anders had ik net zo goed naar een tuincentrum kunnen gaan. ben nu benieuwd hoe de plant bij me aankomt
Pot viel te klein uit
Antwoord van tuinflora.com
De Lidcactus wordt op onze website aangeboden en verkocht in potten met een diameter van 9 cm. Nadat ze zijn verpot, bieden wij 2 maanden garantie op al onze planten.
9 mrt 2024

Was niet wat ik mij voorgesteld had!

Iets meer plant versturen in plaats van stekjes!
Antwoord van tuinflora.com
Bedankt voor uw feedback. We begrijpen uw teleurstelling en willen graag verduidelijken dat planten bij een temperatuur van 2°C in de ochtend vaak in rust zijn. Ze kunnen tijd nodig hebben om te groeien en te gedijen.
Nogal teleurstellend dat de planten die besteld zijn niet te leveren zijn. Dit had bij de bestelling kenbaar gemaakt moeten worden..
Antwoord van tuinflora.com
We willen u graag laten weten dat we naar 22 landen in Europa verzenden en dat last-minute annuleringen voor ontbrekende producten altijd mogelijk zijn. Onze oprechte excuses voor de teleurstelling die u heeft ervaren. We begrijpen volledig dat het frustrerend is om een bestelling te plaatsen en vervolgens te horen dat de gewenste planten niet beschikbaar zijn. Dit had inderdaad van tevoren duidelijk gecommuniceerd moeten worden, en we betreuren het dat dit niet is gebeurd.
Plantjes waren geen 30cm maar max 10, waren stekken stond er niet duidelijk in. Stekken waren droog en sommige blaadjes helemaal verdroogd hoop dat ze het gaan doen.
Antwoord van tuinflora.com
De productafbeeldingen die op de website worden getoond, zijn van volgroeide producten en zijn slechts ter illustratie. Varieties in grootte, kleur en vorm kunnen voorkomen vanwege de aard van onze producten. Aangezien wij levende producten verhandelen, is het onvermijdelijk dat de maten en kleuren van onze producten van tijd tot tijd kunnen variëren; alle afbeeldingen en beschrijvingen zijn bij benadering. We sturen het merendeel van onze planten als natuurlijk groeiende jonge planten die buiten worden gekweekt en waarbij we 's ochtends 2ºC hebben. Deze jonge en robuuste planten zullen zich goed ontwikkelen na het planten en opnieuw uitlopen. We bieden een groeigarantie tot 1 mei 2024.
Te kleine plantjes; waren maartse helft van wat beloofd. Ik heb het bij eendere leverancier ook een keer gehad. Betekent dat ik nooit meer planten bestel via webshop Ik hoop dat ze beseffen dat ze dus klanten wegjagen op deze manier.
Antwoord van tuinflora.com
De grootte van de planten op de website wordt gegeven vanaf de bovenkant tot de basis van de wegwerp plastic pot. De productafbeeldingen die op de website worden getoond, zijn van volwassen producten en zijn slechts ter illustratie. Varieties in grootte, kleur en vorm kunnen voorkomen vanwege de aard van onze producten. Aangezien wij levende producten verhandelen, is het onvermijdelijk dat de maten en kleuren van onze producten van tijd tot tijd kunnen variëren; alle afbeeldingen en beschrijvingen zijn bij benadering. We sturen het merendeel van onze planten als natuurlijk groeiende jonge planten die buiten worden gekweekt en waarbij we 's ochtends 2ºC hebben. Deze jonge en robuuste planten zullen zich goed ontwikkelen na het planten en opnieuw uitlopen. We bieden een groeigarantie tot 1 mei 2024.
voor dat geld veel te duur en te kleine troep
Antwoord van tuinflora.com
In de winter groeien de planten die het hele jaar buiten worden gekweekt niet, daarom bieden wij garantie tot 1 mei 2024. Mocht de plant zich niet ontwikkelen tegen de lente, neem dan contact op met onze klantenservice met foto's.

Totaal verkeken op leverhoogte. Gemeten inclusief pot!. Zijn allemaal nog maar stekjes.

Bestelde planten hebben géén hoogte van 20-30 cm en hebben ook totaal geen massa. Er zijn uitsluitend stekjes geleverd bestaande uit een enkele stok. Gelukkig wel met voldoende wortel. De website vermeld de hoogte "inclusief de pot". Dus reken op een stek met een hoogte van 10-20 cm. Waarom er dan een plantgat nodig is van 30x30x30cm is onbegrijpelijk. Blijkbaar moet je de stekjes gewoon direct begraven. Afbeeldingen website geven geen beeld van het geleverde goed. Alleen van de plant na tenminste nog 5 jaar groeien. Leversnelheid en bezorging is prima in orde. Zorgvuldig en voldoende verpakt. De bolletjes moet ik nog gaan verwerken. Zien er in eerst instantie prima uit.
Antwoord van tuinflora.com
Het is belangrijk om te begrijpen dat planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt, over het algemeen een langzamere groei vertonen of zelfs geen groei laten zien. Dit komt door verschillende factoren die samenhangen met de winterse omstandigheden. Allereerst hebben planten in de winter minder daglichturen, wat hun groeiproces vertraagt. Daarnaast zijn de lagere temperaturen niet bevorderlijk voor de groei van planten. De kou kan de stofwisseling van planten vertragen, waardoor ze minder voedingsstoffen kunnen opnemen en minder snel kunnen groeien. Bovendien hebben planten in potten een beperktere ruimte voor wortelgroei dan planten die in de volle grond zijn geplant. Dit kan de groei verder belemmeren, vooral in de wintermaanden wanneer de grond mogelijk bevroren is en de wortels minder actief zijn. Kortom, de combinatie van beperkt daglicht, lagere temperaturen en beperkte wortelruimte kan leiden tot een verminderde groei van planten die in de winter buiten in potten worden gekweekt. Echter, zodra de planten in een goed schoon en goed doorlatende bodem zijn geplant, zijn ze gegarandeerd tot 1 mei 2024.
Ik moet eerst nog een Email bericht ontvangen over mijn bestelde producten en wanneer deze producten geleverd worden, v.g P.Jansen.
Antwoord van tuinflora.com
Uw bestelling met het nummer 7-1312622, verzonden op 14/02/2024, is volgens onze gegevens op 15/02/2024 afgeleverd met dpd. Als u uw pakket niet heeft ontvangen, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice en bevestig uw volledige afleveradres. Pakketlabelnummer 0516 2158 8188 09 R Verzendnummer i Toon verzendnummer Afleverstatus Uw pakket is geleverd op 15.02.2024, om 11:44. Afleverstatus Datum Tijd Plaats Pakketstatus 15.02.2024 11:44 Veenendaal (NL) Geleverd. Bewijs 15.02.2024 04:25 Veenendaal (NL) Op het depot. 14.02.2024 19:30 Vijfhuizen (NL) Onderweg. 13.02.2024 11:30 DPD Data centrum ... Order informatie is doorgegeven aan DPD

Klantenservice

Ik kreeg een beschadigde plant binnen en heb gelijk een berichtje gestuurd naar de klantenservice met foto's. Kreeg een mailtje terug dat ik andere foto's moest sturen zodat ze mijn situatie beter konden beoordelen. Dit heb ik gelijk gedaan maar daarna nooit weer iets van ze gehoord. Voor mij niet nog een keer...
Antwoord van tuinflora.com
Neem AUB onmiddellijk contact op met onze klantenservice, want we kunnen geen spoor van uw e-mail en die van ons vinden in ons systeem. We hebben wel een e-mail van u ontvangen die eindigt op K--------------1978@hotmail.com, maar deze laat een bestelling van 2 jaar geleden op onze site zien (bestelling #7-1105473). Heeft u uw foto's vanaf een ander e-mailadres gestuurd? Zo ja, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice. Als u eerder bij ons heeft besteld, weet u dat we altijd binnen maximaal 48 uur op alle e-mails reageren.
Antwoord van tuinflora.com
We hebben gezien dat u ons product een beoordeling van twee sterren heeft gegeven. We willen u bedanken voor het nemen van de tijd om feedback achter te laten, ook al heeft u geen bijbehorende opmerking geplaatst. Uw tevredenheid is voor ons van het grootste belang, en we willen ervoor zorgen dat u de best mogelijke ervaring heeft met onze producten en service. Als er iets is wat we kunnen doen om uw ervaring te verbeteren, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Telefoon wordt niet opgenomen

Dat je meerdere dagen belt en geen telefoon wordt opgenomen. Dan staat er wel een email te kunnen sturen maar een telefoongesprek is direct antwoord, dan moeten ze wel opnemen. Op de site staat dat na 12 uur vrijdags wordt na het weekend bezorgd. Ik heb op donderdag een aankoop online gedaan, waarschijnlijk kan ik zelf geen verschil van vrijdag 12 uur zien. Want ik heb ruim na het weekend pas een bericht ontvangen en half in de week erna werd het bezorgd. Uiteindelijk gaat het erom dat het artikel (bloempot) zeer goed is verpakt en heel is ontvangen. Daar ben ik heel blij om.
Antwoord van tuinflora.com
Zoals vermeld op onze website, behandelen wij alleen aanvragen per e-mail binnen maximaal 48 uur. We verzenden in totaal naar 22 landen in Europa, en het gebruik van de telefoon zou alleen onze responstijd vertragen. Na verzending worden leveringen naar Nederland binnen 2 werkdagen uitgevoerd, exclusief weekends en feestdagen. Al deze informatie staat duidelijk vermeld op de website. Als u op donderdag een bestelling plaatst, wordt deze op vrijdag verwerkt en de volgende week afgeleverd, wat volledig in lijn is met onze normale procedure. Wij benadrukken het belang van het lezen van alle informatie op onze website om negatieve beoordelingen op deze manier te voorkomen.
8 nov 2023
Geleverde planten weken totaal af van de beschrijving. Foto’s al doorgestuurd maar onbevredigende reactie van klantenservice
8 nov 2023
Dank voor uw terugkoppeling, die ons spijtig genoeg doet vermoeden dat onze eerdere antwoorden mogelijk niet volledig zijn overgekomen, wellicht mede door het seizoen waarin we ons momenteel bevinden (22 dagen voor de officiële start van de winter). Zoals eerder gecommuniceerd, verkopen wij op onze kwekerij uitsluitend planten die in de buitenlucht zijn opgekweekt. Huidige weersomstandigheden omvatten ochtendtemperaturen van 5ºC, aanhoudende regen en de naderende kou van de winter. Deze factoren, in combinatie met afnemend daglicht in de herfst, hebben invloed op de natuurlijke staat van de bladeren van de planten. Bladeren, die dienen als zonne-energiesensoren, hebben minder licht om te converteren naar energie, wat leidt tot te verwachten veranderingen in hun uiterlijk. De mogelijkheid dat bladeren droogte vertonen, vlekken vertonen en kwetsbaar worden, is een normaal onderdeel van het proces waarbij planten zich voorbereiden op de winter. Het is belangrijk op te merken dat deze aanpassingen niet duiden op zwakte, ziekte of overlijden van de planten; ze bevinden zich simpelweg in een rustfase om de winter te overleven en zullen in het voorjaar opnieuw tot leven komen. Zolang de planten in goed gedraineerde en schone grond worden geplaatst, blijft de garantie geldig vanaf de aankoopdatum tot 1 mei 2024. U heeft voldoende tijd om ons tussentijds op de hoogte te stellen met nieuwe foto's indien er halverwege het voorjaar nog geen groei wordt waargenomen.
7 nov 2023
Niet alle knolletjes, zagen er gezond uit….bij diverse was totaal geen “ leven” in….uitgedroogd… Prijs in verhouding met kwaliteit van de knolletjes, ver onder de maat Dit is Tuinflora onwaardig.
7 nov 2023
Dank u voor uw feedback. De wortelgoed van de phlox worden gedroogd verkocht en worden onder constante geventileerde kou bewaard. Al deze wortelgoed worden aan het begin van het herfst-winterseizoen geïnspecteerd en vervolgens opnieuw geïnspecteerd en gecontroleerd voordat ze worden verzonden en verpakt door ons team. De controle van deze producten wordt uitgevoerd door professionals met jarenlange ervaring. Tenzij men een expert is en vele jaren in de wereld van bollen of wortels heeft gewerkt, is het uiterst moeilijk om met het blote oog te beoordelen of een wortel de uiteindelijke plant zal voortbrengen (tenzij deze tekenen van schimmel of rot vertoont natuurlijk na het transport, wat natuurlijk kan gebeuren). In de natuur reproduceren de meeste planten, struiken en bomen zich door hun zaadjes, soms slechts enkele millimeters groot, wat echter niet per se resulteert in kleinere exemplaren.
17 okt 2023
Helaas waren de hedera plantjes die ik heb besteld geel en niet van goede kwaliteit.
17 okt 2023
Het spijt ons dat de hedera plantjes niet aan uw verwachtingen voldeden. Volgens de informatie en ons experience die we hebben, worden de hedera's aanvankelijk geelgroen voordat ze hun winterse kleur aannemen. Als u echter nog steeds bezorgd bent, neem dan gerust contact met ons op. We bieden garantie tot 1 mei 2024 en staan klaar om een passende oplossing te vinden.
12 okt 2023
Ik heb al n mail gestuurd ik eeet niet of het normaal is maar er staan gele en dorre bladeren aan Het ziet er niet zo mooi uit maar ik weet niet of dat normaal is
12 okt 2023
Vijgenbomen, ook wel bekend als ficus bomen, komen oorspronkelijk uit warme streken, maar ze kunnen ook succesvol worden gekweekt in gematigde klimaten zoals Nederland en Noord-Europa. Echter, vanwege de seizoensgebonden variaties en klimaatverschillen tussen hun oorspronkelijke regio's en koelere gebieden, vertonen vijgenbomen duidelijke seizoen kenmerken. Het is volkomen normaal dat de bladeren van vijgenbomen geel worden en in de herfst afvallen. Dit proces is een natuurlijke reactie op de seizoensgebonden veranderingen in temperatuur en licht. In de herfst leiden de afnemende uren zonlicht en de dalende temperaturen tot een vermindering van de fotosynthese, het proces waarbij planten voedsel produceren met behulp van zonlicht. De verkleuring van de bladeren is het gevolg van de afbraak van chlorofyl, het pigment dat verantwoordelijk is voor de groene kleur van bladeren. Tijdens deze periode worden andere pigmenten in de bladeren meer zichtbaar, wat resulteert in de kleurverandering. Het afvallen van de bladeren is een strategie van de boom om energie te behouden en zich voor te bereiden op de rustperiode in de winter. Bescherm de basis van de planten goed met stro of dode bladeren voordat de winter begint. U zult zien dat u ons halverwege het voorjaar 5 sterren zult geven voor deze plant als u onze plantinstructies opvolgt. de plant is gegarandeerd tot 1 mei 2024
6 sep 2023
Kaaps viooltjes besteld, waren heel droog en veel dode bloempjes erin
7 sep 2023
Bedankt voor uw feedback. Viooltjes hebben sinds maart verschillende bloemen gehad, dus het is niet ongebruikelijk dat buiten gekweekte planten eind augustus en begin september beginnen te verwelken. Zoals u weet loopt het seizoen ten einde en nadert de herfst. Potplanten vertragen hun groei ter voorbereiding op de herfst. In de lente begint de nieuwe groeicyclus.
28 aug 2023
Kwaliteit van de plantjes waren HEEL verschillend! Sommige moet ik nog zien of ze het doen!!
28 aug 2023
Dank u wel voor uw feedback. We verzoeken u een mail te sturen naar de klantenservice met een aantal foto's van de planten.