Ik heb bij deze webshop een wasmand besteld. Na ontvangst van de wasmand paste deze helaas toch niet helemaal bij de rest van mijn interieur, reden waarom ik de wasmand wilde retourneren.
Na contact te hebben opgenomen met Homestore Bergen werd aangegeven dat het een artikel uit de sale betreft, en dat deze normaliter niet geretourneerd zouden kunnen worden. Uit coulance mocht dat deze keer wel, maar dan zouden de verzendkosten voor mijn rekening komen en daarnaast zouden de verzendkosten die de webshop zelf heeft gemaakt in mindering worden gebracht op het aan mij verschuldigde bedrag. Ik heb vervolgens aangegeven dat de verzendkosten om de wasmand via de post terug te sturen voor mijn rekening komen, maar dat ik het niet eens ben met de extra verzendkosten die in rekening gebracht worden. Daarnaast mag een product, ook wanneer deze in de sale wordt aangeboden, volgens de wet gewoon geretourneerd worden. Anders zou immers iedere webshop artikelen in de sale kunnen aanbieden om zo onder het herroepingsrecht van de consument uit te kunnen komen. Opmerkelijk genoeg waren er tijdens de bestelling verder geen verzendkosten, maar worden deze wel in rekening gebracht wanneer een artikel geretourneerd wordt. Daarbij heb ik opgemerkt dat ik volgens de wet (Afdeling 2b en 3 van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek) recht heb op het volledige aankoopbedrag (Google daarnaast maar eens op ‘zwarte lijst algemene voorwaarden’).
Nadat ik de wasmand op eigen kosten had geretourneerd, had ik na een week nog geen ontvangstbevestiging en evenmin een terugbetaling. Hierop heb ik opnieuw contact gezocht met Homestore Bergen, waarna ik kreeg te horen dat de wasmand nooit was aangekomen. Gek genoeg was de wasmand er ineens wel toen ik de track & trace-code van PostNL overhandigde. Daarop kreeg ik te horen dat het bedrag aan mij teruggestort zou worden, maar dat er wel retour-, administratie- en annuleringskosten in rekening zouden worden gebracht. Er kwamen dan ook steeds meer kosten bij. Al met al is er ruim € 15,- in mindering gebracht op het bedrag waarop ik recht heb.
Na meermaals juridisch onderbouwd gemaild te hebben dat ik recht heb op het volledige bedrag, werd aangegeven dat het in mindering gebrachte bedrag niet aan mij teruggestort zou worden. Mails werden daarnaast summierlijk beantwoord, met ook nog eens veel spelfouten; totaal niet professioneel als je het mij vraagt. In totaal ben ik ruim € 22 kwijt voor een wasmand die ik niet eens heb gehouden.
Dit bedrijf weet helaas niets af van het consumentenrecht, en daar wordt de consument nu de dupe van. Denk goed na voordat je een bestelling plaatst op deze webshop, en vergeet vooral niet te kijken naar alle andere reviews met één ster. Ik ga er werk van maken en ik ga uiteraard bij deze webshop nooit meer een bestelling plaatsen.
Wees gewaarschuwd.
Verder lezen