123planten.nl
Reviews:

8.852 reviews in totaal   922 reviews verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden

Review Overzicht

Klanten zijn over het algemeen tevreden over de kwaliteit en gezondheid van de planten, en waarderen de zorgvuldige en stevige verpakking. Ook wordt de klantenservice gewaardeerd om haar oplossingsgerichtheid. Daarnaast vinden klanten de website duidelijk en informatief. Er zijn echter regelmatig problemen met vertragingen, verkeerde bezorgmomenten en schade tijdens het transport, wat veelal aan de vervoerder wordt toegeschreven. Sommige klanten ontvangen onvolledige leveringen of missen producten, wat tot extra contact en frustratie leidt. Ondanks de oplossingsgerichte houding van de klantenservice wordt de reactietijd vaak als te traag ervaren en is er soms sprake van gebrekkige communicatie. Tot slot wensen klanten betere communicatie over leveringen of productinformatie.

Deze tekst is automatisch gegenereerd door een AI-systeem op basis van gebruikersbeoordelingen.

Was deze informatie nuttig voor jou?

Het is onze opdracht om digitaal vertrouwen mogelijk te maken. Meer informatie

Hoe Trusted Shops namaakbeoordelingen voorkomt

Reviews123planten.nl

(97)
(46)
(61)
(192)
(526)
Community-lid 
2 Reviews
 Geverifieerd
Planten uitstekend. Levering slecht vandaar 4 sterren. Aangegeven dat het niet direct bezorgd hoef te worden maar paar dagen later dan standaard. Dus dag aangevinkt waarop het geleverd moet worden. Helaas was dit een vrijdag. Het kwam pas de maandag erna. Erg jammer aangezien het een cadeau voor mijn man was en het dan op zijn verjaardag geleverd kon worden. Was een leuke verrassing geweest. Volgende keer bestel ik het maar direct.
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
Snel geleverd en goed verpakt. Mooie planten in goede conditie. Jammer dat er niet een tijdvak voor de levering kan worden ingesteld. DPD gaf een tijdsvak aan en dat werd niet gehaald. Vervolgens krijg je van DPD te horen dat je maar moet afwachten wanneer het wordt geleverd. maar dat heeft niets te maken met 123planten natuurlijk.
Community-lid 
3 Reviews
 Geverifieerd
De bestelde planten waren echt prachtexemplaren! De kneusjesbox bevatte inderdaad kneusjes MAAR daar waren ook een paar zeer mooie exemplaren bij die kunnen uitgroeien tot prachtige planten alleen spijtig dat daar niet altijd de juiste naam bijstond waardoor het moeilijker wordt om ze op de juiste manier te verzorgen. Heel tevreden!
Community-lid 
2 Reviews
 Geverifieerd
De plant was keurig en met zorg verpakt en mooi. De bezorging verliep via DPD, waar ik erg ontevreden over ben. Met vertraging en zonder communicatie hierover kwam de plant pas na 6 dagen aan. Dankzij de manier van verpakken heeft de plant het goed doorstaan maar niet dankzij DPD. Als ik dit van te voren had geweten had ik waarschijnlijk de plant niet besteld. Tip om dit duidelijk op de website te vermelden of een andere vervoerder te kiezen.
Community-lid 
2 Reviews
 Geverifieerd
De plant ( kentia palm )zag er mooi en vol uit . De hoogte van 180 cm was krap aan , hij was eerder iets kleiner . De levering was niet fijn ,er stond dat hij zaterdags werd bezorgd . Dit werd uiteindelijk pas maandag . Ligt dat aan DPD of aan 123 planten ? Ik betwijfel of er ook zondags geleverd wordt . De plant zat in plastic en in een stevige doos met een zakje dat ervoor zorgde dat de temperatuur niet te laag werd . Hij zal uiteindelijk wel 3 dagen in de kou hebben gestaan ( ivm late levering ) maar tot nog toe doet hij het prima .
Community-lid 
20 Reviews
 Geverifieerd
Onze bestelde plant kwam spijtig genoeg door DPD onderste boven geleverd, waardoor de plant verwoest was. Na contact met de klantendienst was er snel reactie en stellen ze voor een nieuwe plant op te sturen. Top! Wij staan net verder 'in de kou'! Er wordt geleverd met DPD, waar blijkbaar koeriers van DPD niet kunnen zien. Op d doos staat duidelijk 'THIS SITE UP' met een pijl naar boven... Ofwel is deze koerier blind of snap hij niks van het Engels. De planten die wij vorige keer al hadden besteld waren perfect, super kwaliteit, goed verpakt en een mooie prijs! Toen was er geen probleem met de koeriers, natuurlijk is 123planten niet schuldig. Ze nemen hun verantwoordelijkheid op en luisteren naar de klant. SUPER FIRMA!!!!
Community-lid 
2 Reviews
 Geverifieerd
Planten zijn altijd goed verzorgd. Ben alleen erg slecht te spreken over de bezorging. Dit geld ook voor bijv Plantje.nl of Bloomique. Koop dus veel planten online,maar bezorging door GLS of DPD gaat letterlijk altijd fout. Men zet het in de lift van het naast mijn flat gelegen zorgtehuis van Humanitas en als de baliemedewerkster er iets van zegt zijn ze 90% onbeschoft. Ik woon in de flat ernaast op de 5e gehuurd van Woonbron. Naam staat op de brievenbus. Zelfs 1 plant na 1 weet in doos op zijn kop teruggevonden bij het restaurant. Dit betreft overigens alleen deze 2 vervoersbedrijven ,met UPS die alle pakjes bezorgen. Heb bij Bol al 5 keer klacht neergelegd. Is openbare ruimte,en is pakje kwijt betaal ik niet. Planten zelf zijn prima in orde
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd

Bezorgdag later, doos in 2 delen gescheurd

De bezorgdatum had ik op donderdag gezet, ruim na de verwachte leveringstijd. Maar kreeg pas op donderdag bericht dat het was aangeboden bij pakketdienst DPD. De doos kwam totaal opengescheurd binnen dus in 2 delen. De plant zat op z'n kop erin. Zag er zielig uit. Moet nog afwachten hoe de plant aanslaat in de tuin. Had ook hydrocultuurvoeding daar besteld omdat die niet in het tuincentrum hier te koop is. Kwam niet aan het min. besteltarief, daarom had ik de plant erbij besteld. Niet fijn zoals dit nu ging.

Antwoord van 123planten.nl

Goedemiddag, Bedankt voor je uitgebreide review. Wat vervelend om te lezen dat je bestelling later is verzonden dan verwacht en dat de doos beschadigd bij je is aangekomen. We begrijpen dat dit geen fijne eerste indruk geeft, zeker niet wanneer de plant daardoor op zijn kop in de verpakking heeft gezeten. Onze excuses voor het ongemak dat je hiervan hebt ervaren. Uiteraard doen wij ons best om onze planten zorgvuldig te verpakken, maar tijdens het transport kan er helaas soms schade ontstaan. We hopen dat de plant zich goed herstelt en mooi zal aanslaan in je tuin. Mocht je merken dat de plant zich niet goed ontwikkelt als gevolg van de staat waarin deze is aangekomen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We kijken dan graag met je mee naar een passende oplossing. Met vriendelijke groet, Team 123
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd

Lepelplant

Prachtige plant , juiste hoogte gekozen voor in bestaande bloempot, de verhoudingen kloppen dankzij de aangegeven duidelijke beschrijving op de site. Bezorging is ook perfect verlopen, plant is zorgvuldig verpakt en komt heel aan.
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd

Plant beschadigd ontvangen, gratis andere ontvangen.

Grote hydrocultuur plant besteld. Kwam beschadigd binnen. Takken en bladen afgeknapt en de kweekpot was kapot door transport. Melding gemaakt. Reactie duurde wel een aantal werkdagen. Werd een nieuwe plant aangeboden. Deze kwam een aantal dagen later en was stukken beter. Was vervoerd in een grotere doos en pot was beter beschermd.
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
Tot tweemaal toe een verkeerde plant ontvangen. Ik mocht de verkeerde planten houden en kreeg mijn geld terug uiteindelijk. Prima oplossing, geen 5 sterren omdat ik toch liever de bestelde plant had gewild, maar goed meegedacht.
Community-lid 
4 Reviews
 Geverifieerd
Mooie plantsoen,goed verpakt compleet met heat pack vanwege het weer. Alleen 6 dagen later dan verwacht (afgesproken)? Ook dit op het conto van het weer . Communicatie had misschien wat directer gemogen, geen mail over verlate levering, maar schijnbaar een algemeen bericht op de site, die ik niet dagelijks bezoek. Maar blij met Aloë
Community-lid 
3 Reviews
 Geverifieerd
Prachtige planten. Echter was er een container slecht gesloten waardoor er planten waren losgeraakt
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd

Een klacht? Toon je kracht!

DPD had een plant op z’n kop bij mij afgeleverd, waardoor vrijwel alle takken gebroken waren. Heel erg jammer. Ik heb dit per mail bij jullie gemeld (met foto’s) en binnen enkele dagen ontving ik een nieuwe plant. Dit bewijst dat een klacht ontvangen helemaal niet erg is, wat telt is hoe je er mee omgaat. En dat hebben jullie prima gedaan. En dus heb ik jullie aanbevolen aan kennissen.
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
Goed verpakt verzonden en op tijd bezorgt. Bestelde plant ziet er heel mooi en goed uit.
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
De planten worden zorgvuldig bezorgd. Het enige wat ik jammer vond was dat er enkel op de website werd gecommuniceerd dat de bestellingen niet zouden worden verzonden door de koude. Een mail sturen naar mensen die een bestelling hebben geplaatst of op de socials plaatsen had misschien ook gekund.
Community-lid 
3 Reviews
 Geverifieerd

Goede producten, teleurstellende bezorging

Op de site kan je een bezorgmoment aangeven en dat vond ik heel handig. Helaas bleek dat jullie mijn bestelling pas in de avond van het bezorgmoment aan DPD overdroegen. Die deden er vervolgens nog 4 dagen over voor ze bij mij langs kwamen. De producten waren overigens prima
Community-lid 
4 Reviews
 Geverifieerd
De planten zijn van goede kwaliteit. De communicatie is moeizaam (geen berichten over vertraagde levering g, late reactie op mails om te informeren waar de bestelling bleef).
Community-lid 
2 Reviews
 Geverifieerd
Altijd mooie planten,snel geleverd en ook heel aparte planten die je niet overal ziet. En natuurlijk ook heel betaalbaar
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
De planten zijn vers en gezond. De bestelling is snel geleverd en heel goed verpakt zodat beschadiging zo goed mogelijk wordt voorkomen. Vervoerder DPD had ik gevraagd de doos met planten in de achtertuin te zetten, deze was niet opslot. Helaas heeft vervoerder DPD de doos met planten maar gewoon over de schutting gegooid. Ik heb het toevallig zien gebeuren. Hierbij zijn bij de Peperomia de bladeren geknakt en afgebroken en ook de Spathiphyllum "Torelli" was flink "gekneusd"". De ervaring leert dat sommige vervoerders het niet zo nauw nemen met de af te leveren spullen. Ook niet altijd 100%, maar Post.nl is naar mijn ervaring toch de beste. Ik zou graag iets meer betalen voor vervoer zodat mijn bestelling heel aankomt, als dit met een volgende bestelling mogelijk is.

Ter controle van de echtheid

Geverifieerde reviews

Er zijn maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat de gepubliceerde reviews uitsluitend afkomstig zijn van consumenten die de goederen of diensten daadwerkelijk hebben gebruikt of gekocht.

Geïmporteerde reviews

Worden niet opgenomen in de eindscore. Er zijn geen verificatiemaatregelen getroffen.