wolky.nl
Reviews:

26.782 reviews in totaal   4.657 reviews verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden

Review Overzicht

Klanten zijn doorgaans tevreden over de kwaliteit en duurzaamheid van de schoenen. De service en behulpzaamheid van het personeel worden meestal gewaardeerd. Het retourproces wordt vaak als eenvoudig en snel ervaren. Veel klanten zijn positief over het comfort en de mogelijkheid tot het gebruik van steunzolen in Wolky schoenen. Daarnaast benoemen velen de ruime collectie en zijn ze bereid een hogere prijs te betalen vanwege de geboden kwaliteit en comfort. Er zijn echter ook klachten over de pasvorm, waarbij schoenen soms te smal, te breed of niet passend zijn. De prijs wordt vaak als hoog ervaren. Sommige modellen bieden onvoldoende ruimte voor steunzolen of maken deze te zichtbaar. Daarnaast is er gemengde feedback over de levering via bezorgdiensten zoals DHL, met klachten over vertraagde of onzorgvuldige bezorging. Er zijn opmerkingen over retourkosten en trage afhandeling van terugbetalingen. Ook missen sommige klanten bepaalde modellen, kleuren of modernere stijlen binnen het assortiment. Af en toe zijn er klachten over de afwerking en het materiaal van de schoenen, en over de communicatie en afhandeling bij problemen.

Deze tekst is automatisch gegenereerd door een AI-systeem op basis van gebruikersbeoordelingen.

Was deze informatie nuttig voor jou?

Het is onze opdracht om digitaal vertrouwen mogelijk te maken. Meer informatie

Hoe Trusted Shops namaakbeoordelingen voorkomt

Reviewswolky.nl

(81)
(56)
(158)
(934)
(3428)
Community-lid 
3 Reviews
 Geverifieerd
De vlotte levering en afhandeling van de bestelling was prima, maar het afleveren daarvan door DHL is wél problematisch geweest. De aangekondigde leveringsdag en -tijd, uiterlijk 16.30 uur, gewacht op de bestelling, maar op voornoemd tijdstip kreeg ik de melding dat de bezorger mij gemist had. Hij was helemaal niet aan de deur geweest. Dit probleem was op dat moment ook zeer actueel door uitzendingen van Radar. Het is een grote ergernis als je een dag tevergeefs zit te wachten op een levering. Na een reactie van mij naar DHL toe, is het pakket de dag daarna alsnog afgeleverd. De leren sneakers {de eerste} die ik besteld heb, bevallen prima, ze irriteren mij niet aan de voeten en zijn goed te verdragen ook bij warm weer.

Antwoord van wolky.nl

Wij wensen u veel plezier van de aankoop en zien u graag terug!
Community-lid 
6 Reviews
 Geverifieerd

Ik draag al jaren met veel plezier schoenen van Wolky

Ik draag al jaren schoenen van Wolky, en met veel plezier. Je kunt je eigen zooltjes gebruiken, zelfs in de sandalen, wat zeer prettig is. Mijn maat (damesmaat 43) is meestal niet op voorraad in de winkels waardoor ik altijd een paar online bestel en dan ook wat retour doe, maar dat gaat heel soepel. Ik krijg helaas wel eens een andere maat opgestuurd dan besteld, daar mag even wat meer aandacht voor komen, maar verder altijd heel tevreden.

Antwoord van wolky.nl

Hartelijk dank voor uw mooie beoordeling, wij wensen u veel plezier van de aankoop en zien u graag terug!
Community-lid 
2 Reviews
 Geverifieerd
Mijn schoenen waren niet in voorraad, dus heb ik een preorder geplaatst. Ze zijn netjes binnen de beloofde tijd verstuurd. Prachtige en goede schoenen. Waar jullie niets aan kunnen doen, maar wel belangrijk: DHL heeft niet eens aangebeld. Maar het pakket 6 meter verder in de straat gezet. Met het bericht: bezorgd. Dat was schrikken. Gelukkig woon ik in een rustige straat, maar anders vrees ik dat nu iemand anders mijn schoenen aan zou hebben of doorverkocht.

Antwoord van wolky.nl

Hartelijk dank voor uw beoordeling. Wat vervelend dat u op deze manier uw bestelling heeft ontvangen. Onze excuses voor het ongemak. Wij gaan uw opmerking doorgeven aan de vervoerder. Wij wensen u veel loopplezier! Met vriendelijke groet, Team Wolky
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
Perfect verlopen zending en terugzending! Jammer genoeg was de schoenmaat voor mij te groot. Ik merkte wel op dat het stiksel aan de binnenkant van de schoen niet mooi was afgewerkt. Het spijt me, ik kan geen foto van de slechte afwerking toevoegen. De schoen is reeds teruggestuurd. Ik kreeg een gratis strandtas bij de aankoop van de schoenen (zomeractie). Het was mij niet duidelijk of ik die strandtas ook moest terugsturen. Ik heb het wel gedaan.

Antwoord van wolky.nl

Bedankt voor uw uitgebreide feedback. Fijn om te horen dat de verzending en terugzending vlot zijn verlopen. Jammer dat de schoenmaat niet goed bleek te passen en dat u daarnaast een minder nette afwerking van het stiksel heeft opgemerkt. We waarderen het dat u dit met ons deelt.
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
ik draag deze muilen al zo lang ze hier in Nederland te koop zijn. Mijn speciale zolen passen er prima in zo draag ik ze ook altijd in huis. Het liefst heb ik vol leer omdat die goed te poetsen zijn. Op nubuck krijg ik te snel vlekken die er niet uit gaan. Ook heb ik de voorkeur voor donkere zolen omdat ik vaak vergeet om ze buiten uit te doen. Lichte zolen zijn vaak snel smoezelig. ik hoop van harte dat deze muilen nog lang verkrijgbaar zijn. Hartelijke groeten, lia8h

Antwoord van wolky.nl

Hartelijk dank voor uw mooie review. Wij wensen u veel plezier van de aankoop en zien u graag terug in onze webshop of in 1 van onze winkels.
Community-lid 
6 Reviews
 Geverifieerd
Ik heb al vele jaren Wolky Roll Moc enkellaarsjes in div kleuren,ben er uiterst tevreden over. Mijn steunzolen passen er perfect in. Voor de zomer Roll combi in div.kleuren, doe er jaren mee. ivm steunzolen kan ik niets vinden bij Wolky waar in je de steunzolen niet ziet,met name aan de open zijkant,open achterkant gaat nog wel maar voor en zijkant geen succes als je vastzit aan steunzolen.Verder erg tevreden over wat ik nu al jaren heb en soms nieuwe bij bestel.

Antwoord van wolky.nl

Wat fijn om te horen dat u al zo lang tevreden bent met uw Roll Moc enkellaarsjes en Roll Combi’s 😊 Geweldig dat uw steunzolen er zo goed in passen en dat u er jaren mee kunt doen. We begrijpen heel goed wat u aangeeft over de zomermodellen: bij open zijkanten of voorkanten zijn steunzolen vaak zichtbaar, en dat is niet altijd wenselijk. Dat is inderdaad een uitdaging bij meer open schoenen. Uw feedback hierover is heel waardevol en nemen we zeker mee.
Community-lid 
3 Reviews
 Geverifieerd

Wolky? Altijd!

Bij de Roll Mocs en de zomerschoenen (bijv. Move) kan ik blindelings maat 40 pakken, zitten altijd goed en kwaliteit is heel goed (zoals ik gewend ben). Soms laat ik de schoenen in het filiaal in Den Bosch bezorgen, er staat een zeer aardige en kundige dame op zaterdag, altijd tevreden de winkel uit en maak je er een leuk dagje shoppen van.

Antwoord van wolky.nl

Wat een fijn bericht! Wij wensen u veel plezier van de aankoop.
Community-lid 
16 Reviews
 Geverifieerd
goede steun en voetbed, klein "min"puntje dat maar weinig modellen in mijn damesmaat 44 leverbaar zijn. Ben al jaren fan en drager v. Wolky maar heb door doorzakken voet inmiddels steeds grotere (smalle)maat nodig. *Helaas is mn bestelling retour gezonden door DHL, doordat zij het afhaalpunt wijzigden in voor mij niet haalbaar afhaalpunt. En is kans nu groot dat deze schoenen terug in voorraad gaan en ik dus dit jaar omdat het de laatste waren weer geen zomerschoenen zal hebben. Mag de zomer op mn enige andere paar, hoge de Why m. veter doorbrengen. Hoe dat dan onder zomerjurkje of korte broek moet?? Vakantie en zomer maar overslaan door shitterig bezorgbedrijf? **Na tel.contact met Wolky is geretourneerd pakket onderschept en opnieuw naar mij maar dan naar thuis toegezonden. Mooie service. Helaas bleken deze ook alle 4 paren te klein.Dus wederom retour.

Antwoord van wolky.nl

Bedankt voor uw uitgebreide review en uw trouwe vertrouwen in Wolky, wat fijn om te horen dat u al jarenlang fan bent van onze schoenen! Goed om te lezen dat u de steun en het voetbed waardeert. We begrijpen wel dat het aanbod in maat 44 soms beperkt kan zijn, zeker als u een smallere pasvorm zoekt. Dat nemen we zeker mee. Wat een vervelende situatie met de bezorging via DHL, dat is natuurlijk niet hoe het hoort te gaan. Gelukkig hebben we het pakket nog kunnen onderscheppen en bij u thuis kunnen laten bezorgen. Jammer dat uiteindelijk alle paren toch te klein bleken en u ze opnieuw moest retourneren – dat is natuurlijk teleurstellend. Mocht u willen, denken we graag met u mee over een model dat beter aansluit bij uw voeten. Neemt u gerust contact met ons op, we helpen u graag verder. We hopen u in de toekomst weer blij te kunnen maken met een paar perfect passende Wolky’s!
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
De Wolky slipper bevalt mij uitstekend. Het pakket is via DHL geleverd. Gekozen voor een afhaalautomaat bij RKC Waalwijk. DHL heeft het gewijzigd naar een afhaalpunt in Oud Heusden terwijl er in Waalwijk meerdere afhaalpunten zijn. Ik heb nu bijna 20 km moeten rijden (op en neer) voor het pakket. Ik vind dit van DHL zeer slecht.

Antwoord van wolky.nl

Bedankt voor uw review! Fijn om te horen dat de Wolky slippers zo goed bevallen 😊 Wel heel vervelend dat de levering door DHL anders is verlopen dan verwacht en dat u daardoor extra moest reizen. Dat begrijpen we dat dit niet prettig is. We nemen uw feedback mee en hopen dat dit in de toekomst beter verloopt. Veel draagplezier van uw slippers gewenst!
Community-lid 
14 Reviews
 Geverifieerd

SUPER KLANTENSERVICE

na veel gedoe met DHL EN WOLKY EN UITGEPLUI VAN MIJ, WOLKY ZEI DAT HET BIJ DHL LAG, DHL WIST VAN NIX, en het was toch bijna 200 euro, HEBBEN ZE ALLES TERUGBETAALD. DANK JE WEL wolky, het is 26 mei nu, heel sympathieke feedback van wolky gekregen, jammer dat ze veel te smalle schoenen hebben voor mijn voeten want ik vind ze SUPER, IK KAN IEDEREEN AANRADEN

Antwoord van wolky.nl

Fijn om te horen dat het uiteindelijk goed is opgelost en dat u onze service en communicatie als sympathiek heeft ervaren.
Community-lid 
2 Reviews
 Geverifieerd
Winkel in Zwolle reserveerde paar korte laarsjes in maat 37 bij winkel in Den Bosch die niet voorradig was in Zwolle. Na mijn vakantie de laarsjes in Den Bosch gepast en gekocht. Goede service en vriendelijk personeel. Minpuntje: winkel in Den Bosch had geen paskousje. Dus uiteindelijk met blote voeten gepast.

Antwoord van wolky.nl

Wat een mooie beoordeling, wij wensen u veel plezier van de aankoop.
Community-lid 
3 Reviews
 Geverifieerd

Top

Bij retourneren kreeg ik vlot antwoord. Ook extra spaarpunten gekregen om ongemak te verzachten. Keurig. Afhandeling ging vlot. Alleen DHL verzending is minder. Zij leggen schoenen voor de deur als je niet thuis bent. Geven bij niet thuis niet af bij afhaalpunt of bij de buren af. Slordig. Daar zijn de schoenen te duur voor. Jammer. Super fijne schoenen, dragen prettig en van goede kwaliteit, wel aan de dure kant.

Antwoord van wolky.nl

Bedankt voor uw uitgebreide review! Fijn om te horen dat de afhandeling van uw retour snel verliep en dat de extra spaarpunten het ongemak hebben verzacht. Ook mooi om te lezen dat u tevreden bent over het comfort en de kwaliteit van de schoenen. We begrijpen uw punt over de DHL-levering. Het is inderdaad vervelend dat de schoenen soms voor de deur worden gelegd en niet bij een afhaalpunt of buur worden afgeleverd. We waarderen uw feedback hierover en nemen dit mee om onze samenwerking met bezorgdiensten te verbeteren.
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd

Tevreden klant.

De prijs van de schoenen is voor veel mensen waarschijnlijk aan de hoge kant. Maar heb je het geld en wil je goeie schoenen, dan ben je bij Wolky aan het juiste adres. De service is heel goed! Mijn schoenen gingen bij het stiksel 'wijken '. De klacht werd serieus genomen en goed opgelost. Ik ben een tevreden klant!

Antwoord van wolky.nl

Bedankt voor uw mooie en uitgebreide review. Fijn om te horen dat u tevreden bent over de kwaliteit van de schoenen en onze service. Jammer dat er een probleem was met het stiksel, maar goed om te lezen dat uw klacht serieus is genomen en naar tevredenheid is opgelost. We waarderen uw vertrouwen in Wolky en wensen u veel draagplezier toe!
Community-lid 
6 Reviews
 Geverifieerd

schoenen die wel in de serie zaten

Ik kreeg schoenen die wel in de serie zaten, maar die ik duidelijk niet besteld had. Ik heb gebeld met de klantenservice en toen bleek dat de schoenen die ik wilde niet meer geleverd konden worden. Ik heb op internet gezocht of iemand anders ze had, maar dat was ook niet het geval. Wij zeiden nog: begin mei, en dan uitverkocht….. Maar goed, omdat Wolky n.l. aangaf dat ze hier te krijgen waren tikte ik dezelfde bestelling nog eens in en lees ik tot mijn verbazing dat ze nog komen, en dat ik ze alvast kan bestellen. Dat heb ik dus direct gedaan. Twee opmerkingen: - waarom niet gebeld of gemaild toen de schoenen niet leverbaar waren - waarom niet gezegd/ later gebeld dat er een nieuwe levering komt.

Antwoord van wolky.nl

Hartelijk dank dat u uw ervaring zo uitgebreid met ons deelt. We begrijpen heel goed dat deze situatie verwarrend en teleurstellend voor u is geweest, en dat u hier graag eerder duidelijkheid over had willen krijgen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat u zelf moet ontdekken dat een artikel niet meer leverbaar is, of dat er later toch weer nieuwe voorraad blijkt te komen zonder dat u daarover wordt geïnformeerd. Uw opmerkingen over het niet bellen of mailen en het ontbreken van duidelijke communicatie nemen we dan ook serieus mee. Dit helpt ons om onze service verder te verbeteren.
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
Ik had de eerste wolky sandalen al in 1983, toen er een winkel in Hoog Catherijne werd geopend. Ik geef Woly maar 3 sterren, omdat het productieproces in Portugal plaats vindt. Zo heb ik al eens sneakers teruggestuurd, omdat een rits niet correct was ingezet. Net heb ik de vervelende ervaring met Rolling sun. Het zijn in betweens en bedoeld om er met je blote voeten in te lopen. Dit lost voor mij een groot probleem op, omdat ik na een orthopedische ingreep bij iets oplopende temperatuur aan die voet geen sokjes met sneakers meer verdraag. Zo enthousiast over het eerste paar, dat ik gelijk een tweede paar besteld heb in ander kleurtje. Meteen aangetrokken en wandeling met de hond gaan maken. De schoen aan mijn gezonde voet ging in mijn vel prikken. Thuis ontdekte ik de oorzaak. Het afgeknipte stiksel aan de binnenkant was scherp! Ik heb er nu maar iets overheen geplakt, maar bij schoenen van bijna €150 zou dit toch niet mogen voorkomen.

Antwoord van wolky.nl

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw uitgebreide ervaring met ons te delen – en wat bijzonder om te lezen dat u al sinds 1983 klant bij Wolky bent. Dat waarderen wij enorm. Tegelijk vinden we het erg jammer om te horen dat uw recente ervaringen niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. Zeker bij een product als de Rolling Sun, dat juist ontwikkeld is om comfortabel zonder sokken te dragen, hoort u geen last te hebben van scherpe afwerkingen aan de binnenkant. Dit is absoluut niet de kwaliteit die wij nastreven. Uw feedback over het stiksel nemen wij dan ook zeer serieus en zullen wij intern doorzetten naar onze kwaliteitsafdeling, zodat dit verder onderzocht kan worden. Ook uw eerdere ervaring met de rits is voor ons waardevolle input. Als u contact opneemt met onze klantenservice en laat weten wat het probleem is kunnen we kijken hoe we u kunnen helpen. Nogmaals dank voor uw eerlijke feedback, hiermee helpt u ons om te blijven verbeteren.
Community-lid 
14 Reviews
 Geverifieerd
Hele mooie schoenen, hele goeie klantenservice, helaas de meeste schoenen niet voor mij, ik heb geen WIGGLESPACE voor m,n tenen. Die schoenen zijn allemaal te smal, ook grotere maat. SOMMIGE zijn okee. IK ZOU WILLEN DAT ZE OOK SCHOENEN MAKEN VOOR BREDERE VOETEN, er zijn volgens wolky wel schoenen voor volle voeten maar bij mij werkt het niet.

Antwoord van wolky.nl

Fijn om te horen dat u onze schoenen mooi vindt en tevreden bent over de klantenservice 😊 Dat waarderen we enorm. Jammer dat de pasvorm voor u vaak niet goed uitpakt door te weinig ruimte voor de tenen. We begrijpen heel goed hoe belangrijk voldoende “wigglespace” is, zeker voor het comfort. Uw opmerking nemen we zeker mee, want dit soort feedback helpt ons om onze collectie verder te verbeteren.
Community-lid 
3 Reviews
 Geverifieerd

Mooie schoenen, niet in mijn maat!

Ik vind de schoenen mooi en het voetbed heerlijk maar ik heb ruzie met de maatvoering van wolky. Maat 40 is te krap, maat 41 te groot. Wanneer gaan jullie halve maten toepassen? Ik heb net weer een paar slippers retour gezonden. Ze zouden klein vallen dus 41 besteld. Nou, te groot dus. Hier ook geen fysieke winkel in de buurt om eens te kunnen passen. Jammer dit.

Antwoord van wolky.nl

Hartelijk dank voor uw feedback. We begrijpen dat het lastig kan zijn om de juiste maat te bepalen, zeker omdat dit per model kan verschillen. Mocht u graag advies willen over een specifiek model, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Mocht u toch eens in de buurt zijn van een Wolky winkel, dan kan het prettig zijn om deze winkel te bezoeken. U kunt dan verschillende modellen en maten passen. Met vriendelijke groet, Team Wolky
Community-lid 
11 Reviews
 Geverifieerd
Bestelling ging goed ,bezorging op het pakket punt ook,maar de communicatie vanaf het moment dat het bericht ¨bestelling ontvangen¨ terugkwam is er geen communicatie over levering onderweg of iets dergelijks ontvangen Bestelling geplaatst op 21 maart , vandaag opgehaald op pakketpunt ,maar de communicatie tussen deze data is wel gewenst geweest. Dit was er vorige keren wel. ´

Antwoord van wolky.nl

Bedankt voor uw uitgebreide feedback! Fijn om te horen dat het bestellen en de bezorging via het pakketpunt goed zijn verlopen. Tegelijkertijd begrijpen we heel goed dat u tussentijds graag op de hoogte blijft van de levering. Jammer dat deze communicatie dit keer is uitgebleven, zeker omdat u dit eerder wel van ons gewend was. We nemen uw opmerking hierover zeker mee om onze communicatie te verbeteren. Bedankt dat u de moeite neemt om dit met ons te delen.
Community-lid 
4 Reviews
 Geverifieerd
Alles is prima verlopen. Ik heb een vraag ik heb vorig jaar ook wolkys besteld wit met lichtblauwe sneaker helaas waren ze toch te klein .ik heb nu 37 voorheen altijd 36. Ze staan nu naar een paar keer dragen te kijken erg jammer weten jullie daar een oplossing voor misschien. Ze zijn net nieuw. Groetjes Mien Smits

Antwoord van wolky.nl

Bedankt voor uw bericht. Fijn om te horen dat alles verder prima is verlopen! Wat jammer dat uw eerder gekochte sneakers toch net te klein blijken te zijn, zeker als ze nog zo goed als nieuw zijn. Helaas kunnen schoenen na het dragen niet meer geruild of geretourneerd worden, maar misschien kan een schoenmaker nog iets voor u betekenen. Soms kunnen schoenen namelijk iets opgerekt worden, afhankelijk van het materiaal en het model. Goed dat u inmiddels maat 37 heeft gekozen als dat voor u comfortabeler zit. We hopen dat u nog veel plezier van uw Wolky’s heeft!
Community-lid 
2 Reviews
 Geverifieerd
Het merk Willy bevalt prima, alleen de levertijd van mijn slippers duurde bijna 2 mnd omdat ze niet op voorraad waren en dat is op zich geen probleem maar ik moest er zelf achteraan waar ze bleven, ik zou het fijner gevonden hebben als ik een mailtje had ontvangen

Antwoord van wolky.nl

Bedankt voor uw review en uw feedback. Fijn om te horen dat het merk Willy u goed bevalt en dat u tevreden bent met de slippers. We begrijpen echter heel goed dat de lange levertijd en het ontbreken van een update hierover niet prettig waren. Onze excuses dat u zelf contact moest opnemen om de status van uw bestelling te achterhalen. Uw opmerking nemen we serieus en we zullen dit meenemen om onze communicatie rondom vertraagde leveringen te verbeteren. Bedankt voor uw geduld en veel plezier met uw slippers!

Ter controle van de echtheid

Geverifieerde reviews

Er zijn maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat de gepubliceerde reviews uitsluitend afkomstig zijn van consumenten die de goederen of diensten daadwerkelijk hebben gebruikt of gekocht.

Geïmporteerde reviews

Worden niet opgenomen in de eindscore. Er zijn geen verificatiemaatregelen getroffen.