originalcarparts.nl
Reviews:

411 beoordelingen voor de 2 websites van dit bedrijf, 233 voor originalcarparts.nl 

4,29

Goed

411 beoordelingen voor de 2 websites van dit bedrijf sinds 2 okt 2025
5
69 %
4
13 %
3
5 %
2
3 %
1
10 %
keurmerk
geldig
Gecertificeerd sinds: 2 okt 2025
originalcarparts.nl voldoet aan alle Kwaliteitscriteria van Trusted Shops Het bevat o.a.:
Geverifieerde identiteit
Versleutelde dataoverdracht
Duidelijk bestelproces

Trusted Shops Kopersbescherming

Dit bedrijf biedt de kopersbescherming van Trusted Shops tot € 20.000. Meer informatie

Review Overzicht

Klanten zijn positief over de scherpe prijsstelling en de eenvoudige, duidelijke website. Ook wordt de beschikbaarheid en levering van originele onderdelen gewaardeerd. Aan de andere kant ervaren klanten regelmatig langere levertijden dan verwacht en is er vaak sprake van gebrekkige of trage communicatie rondom de bestelling en verzendstatus. De meningen over de klantenservice zijn verdeeld: sommige klanten prijzen de vriendelijkheid, terwijl anderen traagheid of onbereikbaarheid ondervinden.

Deze tekst is automatisch gegenereerd door een AI-systeem op basis van gebruikersbeoordelingen.

Was deze informatie nuttig voor jou?

Het is onze opdracht om digitaal vertrouwen mogelijk te maken. Meer informatie

Hoe Trusted Shops namaakbeoordelingen voorkomt

Reviewsoriginalcarparts.nl

(38)
(11)
(18)
(51)
(264)
Community-lid 
1 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling

Goed product, maar communicatie en levering kunnen worden verbeterd

Het product kwam precies zoals besteld en ik ben tevreden met het artikel zelf. Echter, de levering en communicatie kunnen worden verbeterd. Ik bestelde op 10 september met een aangekondigde levertijd van 2-5 dagen, maar de bestelling kwam op 29 september aan. De levertijd van 19 dagen zou op zich geen groot probleem zijn geweest als het goed was gecommuniceerd. Helaas ontdekte ik pas na zelf contact op te nemen met het bedrijf dat het product niet beschikbaar was en van een andere leverancier moest worden ingekocht. Ik moest meerdere keren bellen voor updates en werd meestal doorverbonden met een klantenservice die altijd vriendelijk was, maar geen bruikbare informatie kon geven. Beloofde terugbelverzoeken vonden ook niet plaats. Over het algemeen was het product perfect in orde, maar transparantere leveringstermijnen en proactieve communicatie zouden de ervaring aanzienlijk hebben verbeterd.
Automatisch vertaald uit het Engels

Antwoord van www.originalcarparts.com

Beste Alpkan, Bedankt voor uw bericht en onze welgemeende excuses voor de gang van zaken rondom uw bestelling. Het spijt ons zeer te vernemen dat de communicatie en de levertijd niet aan uw verwachtingen hebben voldaan en dat onze eerdere serviceprocessen tekort zijn geschoten. Wij begrijpen uw frustratie volledig, zeker omdat u zelf contact moest opnemen voor updates. Uw feedback is voor ons zeer waardevol om onze processen te verbeteren. Wij nemen uw opmerkingen over onze communicatie en de transparantie van onze leveringstermijnen direct op met ons team. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en wij danken u voor uw geduld.
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
1 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling

Inlaatspruitstuk xc60

Voor de totale ervaring 5 sterren. Ze reageren niet veel op e-mails, eigenlijk helemaal niet. Het vervangende onderdeel voor Italië deed er 2 weken over om aan te komen. Als je geen haast hebt, is het de moeite waard om te wachten.
Automatisch vertaald uit het Engels

Antwoord van www.originalcarparts.com

Bedankt voor je feedback over je ervaring met onze online winkel. Het spijt ons te horen dat je onze communicatie via e-mail onvoldoende vond en dat de levertijden voor Italië langer waren dan gewenst.\n\nWe doen altijd ons best om zo snel en duidelijk mogelijk te communiceren en we zullen rekening houden met je opmerkingen om onze service in de toekomst te verbeteren. We hebben vergelijkbare feedback ontvangen van andere klanten en we werken hard achter de schermen om verbeteringen aan te brengen.\n\nHet is prettig om te horen dat je voor de rest tevreden bent met het onderdeel voor je Volvo XC60.
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
1 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling

Uitstekend en origineel product.

Ik heb een origineel chromen logo voor mijn voertuig besteld op deze website. Ik ontving een gecertificeerd origineel onderdeel, ik beveel het aan aan alle liefhebbers die een voertuig naar zijn origineel willen herstellen!
Automatisch vertaald uit het Engels

Antwoord van www.originalcarparts.com

Beste François, Bedankt voor je positieve bericht! Het is geweldig om te horen dat je tevreden bent met het originele chromen logo en dat je het onderdeel in goede orde hebt ontvangen. We doen ons uiterste best om onze klanten van originele onderdelen te voorzien, dus het is heel fijn om te lezen dat dit heeft bijgedragen aan de restauratie van je voertuig. Geniet van het eindresultaat!
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
1 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling
De levering duurde lang Ik werd op de hoogte gebracht en auto-onderdelen stelde voor om de bestelling te annuleren vanwege de vertraging Ik heb gewacht, ik ben geleverd en tevreden
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
De bestelling is op zich goed gegaan. Alleen duurde het erg lang voordat de bestelling binnen was. Ik heb twee keer gebeld hoe lang ik nog moest wachten. Men beloofde mij hierover terug te bellen en dat is niet gebeurd. Daarom 3 sterren. Als men mij terug had gebeld en ook al; was de boodschap dat ik nog twee weken moest wachten, dan had ik een ster meer gegeven.

Antwoord van originalcarparts.nl

Beste Wim, Bedankt voor uw bericht en onze oprechte excuses voor het feit dat de communicatie rondom uw bestelling niet naar wens is verlopen. Het spijt ons zeer dat wij onze belofte om u terug te bellen niet zijn nagekomen; dit is uiteraard niet de service die wij willen bieden. Wij begrijpen uw teleurstelling volledig. Het is vervelend dat de levertijd langer was dan verwacht en dat u hierover niet tijdig op de hoogte bent gehouden. Uw feedback is voor ons zeer waardevol en wij zullen deze intern bespreken om onze communicatie en klantenservice in de toekomst te verbeteren. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u nogmaals voor uw kritische noot.
Community-lid 
2 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling
Communicatie. De inkoop nam meer tijd in beslag dan verwacht. Tussentijdse en aanvullende updates voor vertrouwen zouden het beste zijn.
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
1 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling
Zeer Teleurstellende Klantenservice en Gebrek aan Communicatie Mijn ervaring met Original Car Parts was buitengewoon teleurstellend. Na het plaatsen van mijn bestelling ontving ik vrijwel geen informatie over de verzending. Ik ben niet goed geïnformeerd over de verzendstatus, de locatie van mijn pakket, of de verwachte leverdatum. Ik moest zelf de moeite doen om de klantenservice te contacteren, maar kreeg nog steeds niet de duidelijke informatie en opvolging die elke klant redelijkerwijs zou mogen verwachten. Wat deze ervaring nog frustrerender maakt, is dat het bedrijf mij vraagt om mijn ervaring te beoordelen zonder basiscommunicatie over mijn bestelling te hebben verstrekt. Klanten zouden niet achter een bedrijf aan moeten moeten gaan om te ontdekken wat er met hun aankoop gebeurt. Dit gebrek aan transparantie en communicatie heeft mijn vertrouwen in Original Car Parts ernstig ondermijnd. Ongeacht de kwaliteit van de producten, zijn klantenservice en verzendingupdates essentieel, vooral voor internationale bestellingen. Op basis van mijn ervaring kan ik dit bedrijf niet aanbevelen. Ik hoop dat ze deze feedback serieus nemen en hun communicatie en bestelstatusverbetering verbeteren.
Automatisch vertaald uit het Engels

Antwoord van www.originalcarparts.com

Beste Jhonattan, Dank u voor uw gedetailleerde feedback en onze oprechte excuses dat onze communicatie over uw bestelling niet aan de standaard voldeed. U zou automatisch een verzendbevestiging met tracking moeten ontvangen zodat u weet waar uw pakket is en wanneer het zal arriveren. Vooral bij een internationale bestelling zoals naar Chili is dit essentieel. Het feit dat u dit zelf moest uitzoeken is niet zoals het zou moeten zijn. Onze excuses daarvoor. Ik heb uw zending onmiddellijk gecontroleerd: uw pakket werd op de dag van uw bestelling naar u verzonden en is nu in Chili aangekomen, waar het door de douane wordt verwerkt. Ik zal de trackinglink opnieuw naar u e-mailen zodat u het kunt blijven volgen. Helaas hebben we gemerkt dat sommige verzendmails de laatste tijd niet goed aankomen. Helaas krijgen we hierdoor veel negatieve recensies. We werken hard om dit technisch op te lossen. We nemen uw feedback serieus om onze communicatie en track & trace te verbeteren. Als u nog vragen heeft over douaneafhandeling of levering, laat het ons weten.
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
6 Reviews
 Geverifieerd

Ik herken mij niet in de negatieve beoordelingen

Ik herken mij niet in de vele negatieve reviews. Het is duidelijk tijdens het bestelproces dat een onderdeel niet op de plank ligt en besteld moet worden en dus ook niet binnen 2 dagen in huis hebt. Prima als je geen haast hebt. Onderdeel binnen een week gekregen. Klantenservice geen ervaring mee, maar als ik ze een keer nodig heb, dan hoop ik dat ze (snel) reageren.

Antwoord van originalcarparts.nl

Bedankt voor je uitgebreide review en voor het delen van je ervaring. Het doet ons goed om te lezen dat het voor jou meteen duidelijk was dat het bestelde onderdeel niet op voorraad lag en dat je bestelling niet binnen twee dagen geleverd kon worden. We hebben er bewust voor gezorgd dat de informatie op onze website zo helder mogelijk is, zodat teleurstellingen worden voorkomen. Fijn dat dit ook bij jou is gelukt. We wensen je veel plezier met je bestelling.
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
De prijs was goed. Tussentijd informeren m.b.t voortgang verzending. Telefonisch contact gehad, de medewerker was vriendelijk en had alle informatie over de verzending ( fantastisch).
Community-lid 
1 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling
Ik wilde 4 sterren geven op basis van de tijd die het duurde voordat de dakrails hier in Portugal aankwamen, maar eerlijk gezegd was de tijd vanaf het begin van het volgproces tot aan de daadwerkelijke ontvangst niet de schuld van OCP. De service van OCP was goed en mijn telefoongesprekken werden elke keer beantwoord. Ik heb twee keer met Omar gesproken en hij was erg goed. De dakdragers zijn originele Opel en waren goed verpakt. Dank u.
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
2 Reviews
 Geverifieerd
De levertijd was niet binnen 2-5 werkdagen. Versturing was via PostNL brievenbus. Hierdoor kwam er nog extra vertraging bij omdat niet iedere dag de post wordt bezorgd. Met een storing in je auto en wachten op een onderdeel om dit te verhelpen is dan niet leuk.

Antwoord van originalcarparts.nl

Beste Jeroen, Bedankt voor uw bericht. Het spijt ons zeer te vernemen dat uw bestelling niet binnen de verwachte termijn is bezorgd en dat u door de verzendmethode via PostNL brievenbuspost extra vertraging heeft opgelopen. Wij vermelden op de website een gemiddelde levertijd bij de producten. Deze levertijden zijn altijd afhankelijk van meerdere factoren. Wij begrijpen heel goed dat dit erg vervelend is, zeker wanneer u op het onderdeel wacht om een defect aan uw auto te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak dat u hiervan heeft ondervonden. Wij nemen uw feedback over de verzendmethode zeer serieus en zullen onderzoeken hoe wij de logistieke afhandeling kunnen verbeteren om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen.
Community-lid 
8 Reviews
 Geverifieerd

Niets ontvangen ... Maar uiteindelijk wel het geld teruggestort gekregen. Correcte afhandeling.

Niets ontvangen, geen enkele reactie op mijn eerste mail. Update na tweede mail en daaropvolgend telefoontje van OriginalCarparts: ---------------------------------------------------------- Beste, Goed om te lezen dat het bedrag teruggeboekt is op uw rekening. Helaas moeten wij het doen met de informatie die wij ook krijgen van onze leveranciers. Wij kunnen niet in de voorraden kijken van de automerken zelf. We zullen dit zeker meenemen voor in de toekomst. We zijn al op de achtergrond bezig met een nieuw bestelsysteem dit deze informatie sneller kan verzamelen dan nu het geval is. Zou u misschien zo vriendelijk willen zijn om bij uw review aan te geven dat wij contact met elkaar hebben gehad en dat het probleem opgelost is. Dan kunnen andere bezoekers ook zien dat wij het probleem hebben afgehandeld. Alvast bedankt en een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet / With kind regards, ---------------------------------------------------------- Conclusie: Uiteindelijk correct en vriendelijk afgehandeld.
R D
R d.
2 Reviews
 Geverifieerd
E-Mail gestuurd met de vraag waar bestelling bleef Nooit geen antwoord op gehad daarna gebeld en eindelijk bij de derde persoon boodschap gekregen dat de bestelling opgestuurd zou worden Dus niet echt tevreden over de bestelling en afhandeling
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
Everything is fine. The delivery has been completed. There was a slight delay compared to the declared delivery time, but everything was handled reliably. Thank you very much.
Community-lid 
1 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling
Het product is origineel en van kwaliteit. De reden om geen 5 sterren te geven is de vertraging bij de levering.
Automatisch vertaald uit het Engels

Antwoord van www.originalcarparts.com

Beste Fernando,\n\nBedankt voor uw opmerkingen over uw bestelling. Het is een genoegen om te horen dat u tevreden bent met de kwaliteit en originaliteit van het product.\n\nWe betreuren het echter te horen dat de levertijd niet aan uw verwachtingen voldeed. We streven er altijd naar om de bestellingen zo snel mogelijk te leveren en ik zal uw opmerkingen delen met ons team om onze logistieke processen te verbeteren.\n\nWe waarderen uw oprechtheid en hopen u in de toekomst opnieuw van dienst te mogen zijn.
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
Levering liet lang op zich wachten, maar werd na een week ma de bestelling geleverd. Er werd tussentijds geen update gegeven, dus ik bleef in onzekerheid. Uiteindelijk voldeed de bestelling aan mijn verwachting en was net verpakt.

Antwoord van originalcarparts.nl

Beste René, Bedankt voor je review en de 5 sterren! Wat fijn dat de bestelling uiteindelijk aan je verwachtingen voldeed en netjes verpakt was. We begrijpen dat de levertijd langer was dan gebruikelijk en dat je tussentijds geen update hebt ontvangen. Onze excuses daarvoor. We zijn bezig om onze communicatie rondom levertijden te verbeteren, zodat klanten in de toekomst beter op de hoogte worden gehouden. We hopen je in de toekomst nog eens van dienst te mogen zijn! Met vriendelijke groet, Omar Saadi Original Car Parts
Community-lid 
1 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling
Eerste keer bestellen. Kon mijn onderdeel nergens op internet vinden, maar originele auto-onderdelen hadden het! Aanbevolen!
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
3 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling
Eenvoudige website om producten te vinden Eenvoudig betalingssysteem 👍
Automatisch vertaald uit het Engels

Antwoord van www.originalcarparts.com

Beste Richard, Het is geweldig om te horen dat je onze website en ons betalingssysteem gebruiksvriendelijk vindt. Bedankt voor je positieve feedback! We doen ons best om het vinden en bestellen van onderdelen zo eenvoudig mogelijk te maken. Mocht je in de toekomst nog vragen of problemen hebben, laat het ons gerust weten.
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
1 Reviews
Marktoverschrijdende beoordeling
 Geverifieerd
Marktoverschrijdende beoordeling
Onderdeel gewoon netjes ontvangen. Van te voren werd ik geïnformeerd over een langere levertijd, dus daar kon ik rekening mee houden.
Automatisch vertaald uit het Engels
Community-lid 
1 Reviews
 Geverifieerd
Mooie kwaliteit en snel verzonden/ontvangen, tot een volgende keer!

Antwoord van originalcarparts.nl

Beste Alexander, Wat fijn om te horen dat je tevreden bent over de kwaliteit van de onderdelen en dat de zending snel bij je is aangekomen. Bedankt voor je positieve feedback! We helpen je graag weer bij een volgende gelegenheid.

Ter controle van de echtheid

Geverifieerde reviews

Er zijn maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat de gepubliceerde reviews uitsluitend afkomstig zijn van consumenten die de goederen of diensten daadwerkelijk hebben gebruikt of gekocht.

Geïmporteerde reviews

Worden niet opgenomen in de eindscore. Er zijn geen verificatiemaatregelen getroffen.

Cross-market beoordelingen

Beoordelingen die zijn verzameld via samengevoegde profielen. Deze beoordelingen zijn opgenomen in de algehele beoordeling en kunnen in vertaalde vorm worden weergegeven.

Beoordeling van originalcarparts.nl

4,39
Goed
233 beoordelingen sinds 2 okt 2025

Contact

Bezoek website

Over

Original Car Parts is dé leverancier voor originele auto-onderdelen en accessoires. Wij bieden een ruim assortiment aan OE-onderdelen van merken zoals Volkswagen, Fiat, Ford, Opel, Peugeot, Citroën, K...

Dit bedrijf heeft Trusted Shops-profielen gekoppeld.

Laat alle profielen zien