Alles ging netjes zoals op uw website vermeld was.
Ik heb de gereviseerde accu terug ontvangen.
Nu ben ik bezig met het 'infietsen' van de accu volgens uw meegestuurde advies.
Tot op heden gaat dat goed.
Wat helemaal niet meer werkt zijn de lampjes op de display van de accu.
Maar dat vind ik niet erg.
Omdat die lampjes eerder eigenlijk nooit iets betrouwbaars hebben weergegeven.
Op het stuur van mijn (13 jaar oude) Babboe bakfiets zit ook een display, die wel mijns inziens redelijk goede info geeft. Gedetailleerd is het niet; het bestaat uit 4 lampjes, die stuk voor stuk uitgaan naarmate de accu leger geraakt. Het 4e lampje wordt rood als de overige 3 zijn uitgegaan, ik ervaar dat als zijnde dat dat de spanning onvoldoende is, en in de mindere ondersteuning ervaar ik dat ook.
Echter in uw advies omtrent het 'infietsen' zou ik daar ook niet van uit moeten gaan, en de accu, ongeacht welke display dan ook, volledig moeten leegfietsen totdat de ondersteuning volledig wegvalt. Dat is mij deels gelukt.
Toch merkte ik dat het rode lampje op de display op het stuur van de Babboe klopte met de werkelijke -niet meer ondersteuning-.
De ondersteuning viel niet geheel uit, maar werd wel zo weinig dat het erg onaangenaam werd om ermee te fietsen. Ik heb desondanks geprobeerd om er mee door te fietsen vanwege het advies, het viel niet helemaal uit, maar tja eens moest ik toch ermee stoppen omdat het gewoon niet meer te doen was, dat zelf trappen me te zwaar werd.
Tot op heden heb ik de gereviseerde accu 2x min of meer leeg gefietst, en dan pas weer geheel opgeladen, zoals u geadviseerd heeft. Ik ben nu met de 3e sessie bezig.
Tot nu toe heb ik ervaren dat de gereviseerde accu zo'n 40 km ondersteuning biedt.
Dat is op een Babboe bakfiets, (met gereviseerde protanium accu), met een lading in de bak van ca. 45 kg, + mijn eigen gewicht van ca. 75 kg, en heel vaak tegen de wind in, en deels ook heuvel op.
Ik ben best tevreden, ik had ietwat meer gehoopt, maar toch ben ik zeer blij met het resultaat van de revisie!!!
Ik hoop dat ik u met deze info geholpen heb.
M. vr. groet, Marja Vos, 63 jaar