tuinflora.comReviews

2161DX Lisse
M.E.C. Jansen

Beoordelingen voor tuinflora.com

2.476 geverifieerde beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden

TuinFlora heeft echt begrepen hoe een wegsite-winkel hoort te zijn. Een misverstand van mijn zijde omdat ik meer afging op de plaatjes en de begeleidende toelichting niet had opgemerkt ontving ik mijn aankoop van Hosta's als wortelplantjes. Ik kende dit niet waardoor ik enigszins teleurgesteld was hoe nu verder. Dit heb ik aan TuinFlora via hun KlantenService mail uitgelegd en kreeg de dag daarna om 6 uur in de morgen een reactie, indien zij in gebreken waren geweest zij daar graag van willen vernemen. Indien dat zo is zij evt. zouden compenseren. Dat kunnen ze beloven omdat zij weten hun zaakjes goed voor elkaar te hebben.

De 2 vlinderstruiken (PinkPanter) waren goed ingepakt, maar bladeren waren al vergeeld. Te snel voor dit seizoen naar mijn mening, want een vlinderstruik die nu in mijn tuin staat is nog groen. Ze zouden tot en mét september in bloei moeten staan en het is nu nog augustus. Er zat wel een 1 verdroogde (bloem)pluim aan, dus hij heeft in ieder geval deze zomer minstens 1 x gebloeid. Ik had de 2 struiken niet uit de sale. Andere plant die wel uit de sale kwam zag er prima uit. Direct nadat ik de struiken na ontvangst uit de doos had gehaald heb ik een foto gemaakt (van plant in potten). De foto's gemaild naar de klantenservice. Ze wilden nog een duidelijkere foto, dus op verzoek nog aantal foto's opgestuurd. Klantenservice reageerde snel met opmerking het af te wachten (volgend jaar lijkt me) en als het dan nog niet goed is opnieuw contact met ze op te nemen. Ik weet dus nog niet of ik tevreden ben. Ook direct/op tijd verzocht (volgens proces) of plant dag later kon worden bezorgd, maar is niet opgepakt door de vervoersdienst. Ik was gelukkig net thuis, dus heb ze persoonlijk kunnen aannemen.

Beoordelingen voor tuinflora.com

Goede prijs-kwaliteit verhouding. Mooie producten en ruime keuze. Ook goede informatie over status van de bestelling. Klantenservice reageerde snel op vraag. Wat verbeterd kan worden is de kwaliteit van de geprinte tekst die je als persoonlijke boodschap kunt meegeven als het een cadeau is voor iemand anders. U print deze tekst dan kennelijk uit op een (gratis) blanco kaartje. Ik begreep echter van de ontvangers dat van deze tekst elke regel maar half was afgedrukt waardoor het onleesbaar was geworden. Dat is slordig want dat zou eenvoudig kunnen worden gecontroleerd vóór verzending lijkt me.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over het materiaal van TuinFlora.com. Ik heb redelijk veel tuinplanten besteld in de afgelopen periode en het materiaal ziet er doorsnee in de meeste gevallen wel goed uit. In een enkel geval sturen ze wel wat klein materiaal en dan is het de vraag wat het gaat doen als er alleen een paar takjes van een paar cm boven de grond in het potje uitkomen, maar goed ze leveren wel 1 jaar productgarantie, dus daarna heb je de tijd om te zien of het goed aanslaat. Het wat sneller groeiende materiaal is vaak wel goed aan de maat.
Prettig geprijsde kwekerij met een ruim aanbod. Had een forse bestelling gedaan. Er ging wat mis bij de verzending. Dat werd netjes opgelost. Communicatie kan alleen via de mail. In sommige gevallen is even bellen in mijn ogen veel praktischer, zeker als je forse bestellingen plaatst. Ook kun je geen bestellingen in back-order plaatsen. Als je veel wilt bestellen kan dat betekenen dat je in twee of drie keer moet bestellen. Het plantmateriaal is goed en daar gaat het uiteindelijk om. Daarom heb ik vanmorgen weer een mooie bestelling gedaan.
Snelle levering en de planten zien er goed uit! Ik kreeg de doos op zojn kant geleverd, terwijl tuinflora duidelijke stickers had geplakt welke kant de bovenkant van de doos moest zijn. Gelukkig had tuinflora de planten zo goed ingepakt dat het geen kwaad kon! Ik ben erg tevreden over de inpakmethode en de kwaliteit van de planten! Enige verbeterpuntje is misschien dat er meer informatie over de planten op de website mag staan voor leken zoals ik zodat het online bestellen van planten toegankelijker is.
De kuipplanten waren goed verpakt en zijn onbeschadigd binnen gekomen. Ik heb de levertermijn een dag later moeten plannen, maar de plantjes waren ruim voldoende met vochtigheid verzorgd. Vandaag aarde kopen en morgen overzetten in een grotere kuip en de boompjes/planten mogen groeien. Er zat ook een verzorgingsplan bij van de planten, scheelt veel zoek werk. De boompjes komen op het balkon te staan, zodat ik cq de planten een bijdrage kan leveren aan het milieu. Ben benieuwd hoe groot ze worden.
Er werd goed en actief op mijn e-mailvragen gereageerd, de levering via DPD ging goed; ik kon het bezorgadres toen dat nodig bleek vrij gemakkelijk wijzigen. Het zou overigens fijn zijn geweest als we bij de als geschenk bestelde appelboom een kaartje met de afzenders en een boodschap hadden kunnen doen. De kwaliteit van de appelboom blijkt vooral aan de ontvangers van het geschenk en ik pas duidelijk na één, twee of meer jaren.
Snelle en goede levering. Enige tegenvaller was het formaat. De hoogte van de plant (hibiscus) was conform het bestelde. Had alleen gezien deze hoogte een wat vollere plant verwacht. Drie steeltjes komt dan toch enigszins armzalig over..... Maar ik ga er van uit dat het nu nog struikje nog wel zal groeien tot een volwaardige struik. De beloofde bloei is nog even afwachten, want de bloeiperiode moet nog komen.
Zeer snelle levering. Ook prettig dat er geen minimum bestelling nodig is. Zoals al meer mensen aangaven zijn het kleine plantjes dus niet geschikt voor mensen die meteen resultaat wil zien. Op de foto staat pampasgras ( het grotere plantje) en een limelight hortensia. Het zou misschien handig zijn om ook een foto van het daadwerkelijke product op de site te zetten ipv alleen het volgroeide product.
Hallo Het is zo dat het goed verpakt was maar bij 1engelenbloem was toch stuk en gebroken en ik heb nu alleen een heel klein stokje van 1cm en ik denk dat het niet en rondom ook maar 1 cm kan groeien maar het was geen stek de andere was goed jammer ik had niet verwacht dat zo iets op gestuurd kan worden jammer en zonder van mijn geld ik ben 81 jaar en dit had ik niet verwacht en rondom ook maar 1 CM
Krentenboom en Eucalyptus besteld. Perfect op tijd geleverd. Bij de krentenboom was geen vermelding dat hij niet in een pot geleverd werd. Inmiddels staat hij in een pot en beginnen de blaadjes te ontkiemen. Top! De eucalyptus moet nog even wennen, maar er is goede hoop dat ook deze groot gaat worden.
Zeer laattijdige levering. Niet uw fout maar wel van de verzendingsdienst. Gelukkig waren uw planten nog in zeer goede staat - dus kwaliteit. Een vergetelheid van uwentwege. Er ontbrak één plant, wat ik jammer vind. Maar deze werd mij terugbetaald. Dus ook tevreden. Hartelijk dank.
Goede kwaliteit planten, goede beschrijving omtrent verzorging dus tot nu toe tevreden betreffende tuinflora. Kan men dus niet vinden in de slechte beoordelingen die ik omtrent hun tot nu toe heb gelezen. Zolang het zo blijft heeft men een vaste klant erbij
Appelboompje besteld maar blijkt een struik te zijn Ik denk dat het wel een jaar of 3 duurt voor er appels aan komen Erg jong boompje en best wel prijzig als ik bij andere bedrijven kijk Maar misschien is dit betere kwaliteit Hoogte was net aan 90 cm
Kreeg bericht dat tuinflora op vrijdag de planten aangeboden had bij de vervoerder. Zou op zaterdag uitgeleverd worden. Kwam niet. Ook op maandag niet. Werd pas op dinsdag bezorgd. Gelukkig was het vooral wortelgoed dus de planten waren niet beschadigd
Ik kreeg n andere naam plant dan die ik besteld heb. Maar die bleek ongeveer hetzelfde te zijn. Dat had ik graag even uitgelegd gekregen. Verder zou n plaatje bij de plant helpen om te onthouden welke het is. Nu moet ik steeds op naam zoeken.
De boompjes waren bij bezorging bijna helemaal uitgedroogd en erg iel.... vielen mij eigenlijk tegen tov de afbeeldingen op de site. Ik weet dat dat indicatieve afbeeldingen zijn maar het contrast was bij mijn bestelling wel gigantisch.....
Mijn ervaring met tuinflora is erg goed,zoniet uitstekend. De aflevering ging super,en het product was zeer goed verpakt. Staat inmiddels in een pot en er zitten mooie groen blaadjes aan. Ik raad een ieder aan om bij jullie te kopen.
De planten waren goed vdrozkt, leuk dat omschrijving, de naam van de plant erbij zaten. Enigste zou leuk zijn dat je bij de af levering van eerste pakket nog een tweede op komst is. Ik dacht dat het een vergissing van jullie was.
De bestelde planten zijn met zorg ingepakt, komen onbeschadigd aan in de geleverde doos. Verder is er een bijsluiter waarin staat hoe de planten te behandelen en te verpotten. Nu afwachten hoe ze het in de tuin gaan doen.
Snelle levering, en goede klantenservice, ik kreeg zeer snel antwoord op mijn vraag. de planten zijn goed verpakt en mooie kwaliteit, alleen jammer dat ze verzenden met DPD, hun track and trace is niet echt betrouwbaar.