Babboe Nederland- Logo - Beoordelingen

Babboe Nederland

233 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden5.645 beoordelingen in totaal

ongeldig

Babboe Nederland is niet gecertificeerd door Trusted Shops.

Kopersbescherming niet beschikbaar

Aankopen bij Babboe Nederland vallen niet onder de kopersbescherming van Trusted Shops.
Meer lezen over het Trusted Shops Keurmerk

De service en klantgerichtheid bevallen mij altijd uitstekend. De kwaliteit van de bakfiets die ik heb is ook helemaal top!

2 jul 2023
Gebruik aub kwalitatief betere materialen: -- de stuurkolom afgebroken op de lasnaad na 3 jaar - stangetje van het zadel afgebroken na 5 jaar - bagagedrager afgebroken na 5 jaar. - parkeerremhendel doorgesleten na 5 jaar. Heb ik bij mijn andere NL fietsen niet meegemaakt ... reactie op Alice van Babboe: fijn dat ook u zegt dat een bakfiets zwaarder belast wordt. DUS verwacht je betere kwaliteit!!

Beoordelingen voor Babboe Nederland

Slecht materiaal gebruikt om de fiets te maken, gaat snel roesten of werkt helemaal niet meer (elektrische ondersteuning valt zo maar uit). Op de webshop kan je wel nieuwe onderdelen bestellen, maar er zijn lange wachttijden en er wordt niet over gecommuniceerd.

Op alle fronten niet zo enthousiast …

Mogelijkheid geven om zelf een afspraak (en op korte termijn) in te plannen. Bij een grote beurt ook de accu en de desk checken op evt problemen. Zorgen dat de ketting niet zomaar twee dagen na check weer los kan gaan. Geen administratieve kosten vragen voor de bijkomende kosten (de grote beurt zelf kost al genoeg!)
Zorgen dat ze pakket optijd opsturen wacht al 2 weken heb nog niks.
Waarover wordt nu feedback gevraagd, dit is erg onduidelijk.
21 jan 2024

Lange levertijd en past niet goed

Lange levertijd, en huisje past niet goed op de bakfiets :-(
Lange levertijden, duur voor de kwaliteit die ze leveren.
29 jun 2023
Snellere levertijden. Je bent afhankelijk. Je kunt niet naar een fietsenmaker. Als tie het doet is het goed, anders zit je gelijk.
Antwoord van Babboe Nederland
Dank voor je review. Niet iedere fietsenmaker wil of kan een Babboe repareren, dat klopt. Eenvoudige reparaties kunnen vaak nog wel verricht worden. Denk aan een lekke band, of een paneel vervangen. We hebben uiteraard onze eigen monteurs. Soms kan je ook bij een dealer in buurt terecht voor reparatie. Ik hoop dat deze informatie je verder helpt. Hartelijke groet, Alice - Team Babboe

Garantiegeval 2-1-24 Vandaag in Amersfoort geweest…

2-1-24 Vandaag in Amersfoort geweest voor een garantiegeval en dat is meer dan klantvriendelijk opgelost.
20 okt 2023

City E - slechte displays

We hebben de City E 5 jaar geleden gekocht en gebruiken de bakfiets veel en met veel plezier. De onderhoudsservice aan huis is echt heel fijn en goed. Echter de displays die gebruikt worden voor o.a. de City E zijn vrij slecht, want ze kunnen niet tegen vocht. Omdat de displays niet afneembaar zijn, kun je die ook niet naar binnen halen bij slechter weer. Binnen 2 jaar gaat de display elke keer kapot en daarvoor hapert die al een half jaar. Erg jammer, want dit gaat ten koste van het fietsplezier. Hier moet echt een beter product bij geleverd worden door Babboe, want verder is het echt een hele goede fiets.
20 aug 2023
De babboe was snel geleverd en is fantastisch. Het leveren van de accesoires slecht. De levertijden kloppen niet. Baal ook best wel dat de hondenriemen weer uitstel hebben. I.p.v 2 a 3 weken nu weer 1 a 2 weken erbij. Jasbeschermer nu 14 weken ipv 3 a 5 werkdagen. De laatste laten we maar zitten. Worden over de levertijden niet op de hoogte gebracht. Zelf actie ondernomen per mail. Wel snel antwoord op de mail.
Geïmporteerde beoordeling
Alles ging eigenlijk goed met Babboe zelf maar met Westerman liep het vanaf de eerste x al stroef. Bakfiets zou op 29 mei geleverd worden en dat is 2e pinksterdag. Ik heb zelf Westerman gebeld en ze waren niet heel vriendelijk aan de telefoon. Uiteindelijk is de bakfiets op de 30e geleverd door een externe chauffeur die door Westerman was ingehuurd. Deze meneer wist niks van de bakfiets af, we moesten de zware bakfiets zelf met blote handen uit zijn vrachtwagen tillen (!) en uitpakken en verpakkingsmateriaal wilde hij ook niet meenemen. Kortom: we kunnen wel vingertjes naar Westerman blijven wijzen maar zij worden door Babboe ingehuurd en daar heb ik als klant niks mee te maken. Onderaan de streep hou ik Babboe verantwoordelijkheid voor deze slechte ervaring en de belabberde bezorg/aflever service. Op basis daarvan geef ik helaas een onvoldoende. Westerman heeft de overal experience voor Babboe verpest.
24 mei 2023
Geïmporteerde beoordeling
Dit was mijn eerst bestelling bij Babboe. En ik ben over het algemeen tevreden. De chauffeur was zeer vriendelijk en behulpzaam waar nodig. Alleen was hij Engel sprekend. Op zich niet erg maar had toch wat technische vragen en dan maakt het communiceren in een andere taal toch niet zo fijn. Het is toch een dure aankoop dus je wilt zeker zijn dat alles klopt en dat je ook alles weet. 2 spullen waren niet geleverd, de anti-slipmat voor in de bak en de bakrand. Deze stonden netjes in mijn bon dat nageleverd worden. Echter wist de chauffeur hier niets over. Dus ik wou een notitie laten maken (zoals omschreven in jullie handleiding) maar dat wou hij niet. Hij heeft wel gebeld en me de informatie gegeven dat het nageleverd wordt dus ik heb vertrouwd op zijn woord. Dit was wel een beetje rommelig. Maar als ik de spullen snel ontvang ben ik zeer tevreden!!
27 jun 2023
Geïmporteerde beoordeling
We wachten al bijna een jaar op een luifel. Nu al 3x gehoord dat het 14 weken levertijd is. Dat de leverancier het niet op voorraad heeft (?) Ik zou dan als Babboe zijnde juridische stappen gaan ondernemen. Slecht voor jullie naam. Er zijn zelfs al facebookpagina's met hoe slecht de levering is bij jullie. Zijn zelfs al voorstellen dat mensen jullie gaan aanklagen. Dus ik zou maar snel actie gaan ondernemen. Verder leuk gesprek gehad met de telefoniste, die zei zelfs dat het zooitje is bij jullie🤭 Fiets rijdt prima alleen vind ik het jammer dat er empathieloos gereageerd wordt op een mail. En jammer dat wij als klant zijnde niet op de hoogte gehouden worden met hoe het nu zit qua levering. Ik bedoel, het is niet een fiets van €100,- Dus door dit alles zou ik jullie niet aanraden bij anderen
3 jun 2023
Geïmporteerde beoordeling
Ik vond de testrit op jullie testlocatie en de hulp die we daarbij kregen goed. Echter heeft de dame die ons hielp, ons verkeerd ingelicht over de accessoires. We hebben op haar aanraden een matje voor op het bankje gekocht, en voor onzd jongste het baby/peuterstoeltje. Zij gaf aan dat die samen op de fiets gemonteerd konden worden. Echter is dat totaal niet het geval. Het stoeltje kan niet bovenop het kussen omdat de gaten waar de schroeven doorheen moeten dan achter de kussen zitten, zowel op het zitdeel als op de rugleuning. Nu moet onze oudste dus gewoon op het hout zitten totdat de jongste oud genoeg is om uit het stoeltje, op het bankje te mogen. Hier balen wij wel van. De toezegging dat dit kon heeft voor ons meegewogen in de keuze voor babboe.
SR
Stien R.
Nijeveen

Testrit is een aanrader!!

Testrit geboekt. Iets verwarring ontstaan omdat de prenatal Groningen niets er van wist… Testrit: Fijn om te kunnen vergelijken! Er was tijd zat en vakkundig advies zodat vergelijken mogelijk was. Meerdere rondjes gedraaid met verschillende modellen. Ik kwam voor de Go Mountain. Heb uiteindelijk toch gekozen voor de Go E omdat ik die fijner vond in het gebruik. Heb nu 2 jaar een oude Babboe Big. Alles werkt; de accu is gereviseerd en alle onderhoud is gedaan. Ben er blij mee. Ik kan prima omgaan met de derailleur. Bochten zijn een makkie! Het schiet alleen niet op… Van mijn nieuwe Babboe verwacht ik wat meer temperament (tempo).Meer gemak (licht, handrem) en nog meer plezier!! Mijn nieuwe bakfiets moet nog komen. Daarom geen foto’s vandaag!
2 jun 2023
Geïmporteerde beoordeling
Fijne bakfiets, wij hebben een babboe city. Wel jammer dat met het tweede bankje in de fiets geen ruimte meer is voor het peuterstoeltje, de stoel past nog net op de bank maar er blijft geen beenruimte over. Jammer dat de accesoires niet optimaal zijn voor de city. Jammer dat er geen twee kleuterstoelen of een kleuterstoel en peuterstoel naast elkaar passen. Geeft voor een klein kindje meer steun dan een bankkussen. Als er twee kindjes op het bankje zitten en je wil voor het jongste kindje een peuter of kleuterstoel gebruiken dan zit het tweede kindje op een hard bankje. Zou fijn zijn als er 1 groot kussen komt met een tussenschot en zijschotjes. Ik kan nu helaas alle gekochte accesoires niet meer tegelijk gebruiken.
26 mei 2023
Geïmporteerde beoordeling
Buitengewoon slecht. De bakfiets hebben we in februari 2022 (!) besteld en pas afgelopen week ontvangen. Ik heb er zelf meerdere malen naar geïnformeerd, maar vanuit Babboe zelf nooit een actieve berichtgeving gehad over de uitblijven van de levering. Op geen enkele manier tegemoetkoming voor de late levering. Uiteindelijk stond er een afspraak met de bezorgdienst, bleek dit alsnog niet correct te zijn en door een storing te zijn verstuurd, wederom pas na zelf informeren. En de laatste tweemaal contact met de klantenservice, krijg je een automatisch antwoord dat er door een storing geen bericht doorgekomen is. Al met al een goede bakfiets, maar een buitengewoon beroerde organisatie.
5 jun 2023
Geïmporteerde beoordeling
Had verkeerde product ontvangen, na 14 dagen (10 werkdagen) eindelijk antwoord met een oplossing waar ik niks mee kan. Tot vandaag (3 maanden later) nog niks ontvangen. Er werd leuk gezegd, stuur het foutieve product terug (marktwaarde van 3 euro) en je krijgt je geld terug. En dan kun je opnieuw bestellen je product van 11 euro. Na vele discussie (2 weken) eindelijk toezegging dat ze mijn product zouden opsturen en dan nog steeds niet gedaan. Consumentenrecht doen ze niet aan, mijn product en mijn geld nooit gekregen. Slechtste klantenservice die ik heb meegemaakt. Traag en fouten bij klant neer leggen. Schandalig.
Wij hebben onze BaBBoe-Big al zo'n 16 jaar; we hebben er eerst jarenlang onze dochter en haar vriendinnetjes mee rondgereden en vervolgens zijn we rustig doorgegaan met fietsen, want: bij glad weer ben je lekker stabiel, ook handig voor mijn werk en ik heb er zelfs spullen mee verhuisd. Nu gebruiken we hem voornamelijk om duurzaam boodschappen mee te doen. Onze ervaring met de reparatieservice is ook prima; het is altijd vervelend natuurlijk als je hem even niet kunt gebruiken, maar bij BaBBoe doen ze echt hun best om zo snel mogelijk te komen en het euvel te verhelpen. Vriendelijke mensen ook.
26 mei 2023
Geïmporteerde beoordeling
Bezorging was slecht. Ik moest ter plekke iemand erbij regelen om te helpen met het uitladen van de fiets. Want de bezorger kon dit niet alleen. Hij wilde direct een handtekening van afleveren want hij moest direct door. Het testfietsen van 10 minuten zoals in de mail vermeld stond kon niet. In de mail stond ook dat als er een accessoire ontbreekt de chauffeur hier een notitie van zou maken, deze chauffeur had hier nog nooit van gehoord en hij wist ook niet hoe hij dat moest doen. Ik verwacht ook van een fiets van bijna 4000 euro dat het verpakkingsmateriaal weer mee retour wordt genomen.